Boetes????

Wesley

Well-Known Member
Wat ik me afvraag... ik wil graag een brommer gaan rijden (CITA met bananenzadel leovincie uitlaat eronder +/- 60 laten lopen) maar het probleem is

- Geen 16
- Dus geen certificaat (of kun je die op 13 jarige leeftijd halen?)
- opgevoerd op dat moment dus??

wat denken jullie ervan.. heb wel n's op brommers gereden enzo, rijd gewoon goed, rijd lekker, ik vind dat ze brommers gewoon 14 jaar en ouder ofzo moeten doen

ik ben nogal volwassen voor m'n leeftijd... misschien is dat het probleem....

Advertisement - register to remove this

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
, jij wil op je 13de je certificaat halen?!?!!?!! Ik denk, nee ik weet zeker dat je net als wat de rest van ons heeft moeten doen wachten tot je 16 wordt.

MZZLS

was benieuwd, misschien kon het wel via een omweg

maar als ze je aanhouden (motor polizie!!) wat vragen ze je precies allemaal, ff serieus
biggrin.gif

ze moeten die hoeren-brommers gewoon 14 jaar en ouder maken man... als je met 60 op je smoel flikkert boeit niet man, is bij mij gebeurt, BOEIEHH... (zat tachterop) geen 1 gat in m'n broek NIX, geen 1 pijntje NIX
biggrin.gif

Maar als jij een of ander kind van 3 dat net kan fietsen van z'n fietsje afrost en dat joch is gehandicapt ofzo praat je wel anders.
Als je zo graag voor je 16 brommer wilt rijden, veel plezier. Ze herkennen ze toch wel die minderjarigen (ze rijden meestal op mama's brommertje = honda vision of citta, en ze hebben een of andere gare helm op en zijn meestal klein.

Mzzl

Originally posted by Wesley:
ze moeten die hoeren-brommers gewoon 14 jaar en ouder maken man... als je met 60 op je smoel flikkert boeit niet man, is bij mij gebeurt, BOEIEHH... (zat tachterop) geen 1 gat in m'n broek NIX, geen 1 pijntje NIX
biggrin.gif

Ik ben pasgeleden onderuitgegaan met zegge 50 km/h, kan je vertellen dat als ik minder kleren aan had gehad dat ik zeker lek had geweest, maargoed wat jij doet kan me niet boeien.. ik vind je nu al een vaag figuur..

wat aeroxracer zegt ben ik het 100% mee eens.
denk niet alleen aan jezelf en ook aan anderen

verder zal ik nog even je fouten opnoemen:

1) Citta
2) leovince
3) Citta 60 laten lopen
4) 13 zijn op een Citta
5) Jezelf behoorlijk gaaf vinden
6) Denken dat je met 60km/h niet hard kan donderen
7) Denken op je 13e je certificaat te kunnen halen
8) Niet aan anderen denken

en ik kan nog doorgaan, maargoed..

verder vraagt een (motor)wout om je certificaat, leeftijd als je geen certificaat hebt, waarschijnlijk verzekeringsbewijs (je bent dus niet verzekerd als je geen certificaat hep) en in jouw geval of ze je ouders even kunnen spreken.

conclusie: wacht maar ff 3 jaartjes!

Weet je dat wel heel zeker ?? Volgens mij zijn je hersenen beschadigd !
biggrin.gif

uhm, ik vind 13 jaar op een brommer onverstandig, in mijn situtatie was dat natuurlijk anders, want ik reed op een echte brommer
tongue.gif
, niet z'n citta...

kijk als ik het doe dan ben ik een klootzak als iemand van 18 zegt dat ie op z'n 8e op een scooter reed is die de man

wat is dit van forum?

5) Jezelf behoorlijk gaaf vinden

hier wil ik ff op ingaan
als ik volwassen voor m'n leeftijd ben wil toch niet zeggen dat ikmezelf gaaf vind, ik heb alleen andere behoeftes als andere mensen van mijn leeftijd, ik nijg al naar de grotere groepen af te wijken, als je snapt wat ik bedoel, dus waar haal jij vandaan dat ik mezelf gaaf vind?

Ik vind niet dat je met je 14e op een brommer moet gaan rijden, maar als je zoals hier in een rustig gebied woont kan ik me dat echt wel voorstellen, ik zie genoeg jongentjes van 14 rondrijden, en ik kan het me echt wel voorstellen, dat je daar veel lol in hebt. snap ik eigenlijk niet dat iedereen zoveel commentaar op je hebt omdat je brommer rijden mooi vind, ik meende toch dat we dat hier met z'n allen ook heel leuk vonden. Ik kan je eigenlijk geen ongelijk geven dat je brommer wilt rijden, maar je moet wel even nadenken over de risico's dat je de rest van je leven bijv moet betalen, of erger, dat je pa moet betalen omdat jij het niet kunt.

In deze buurt "woonden" allemaal kleintjes ja waar ik ook tot behoorden, maar iedereen is groot geworden (14-18 jaar).. d'r wonen hier geen kleine kinderen meer (of TE klein (denk aan 2 maanden oud)) ti's hier rustig...
alles komt op m'n ma 's naam maak ik een schuiver heeft m'n ma een schuiver gemaakt b.v. ofzo.. snap je?

ti's hier echt rustig en van ZULKE brede wegen, en in drukke buurten heb je kleine weggetjes, how low can you go?!

je ziet ook geen hond op straat, ti's lekker weer ieedereen zit in de tuin maar op de weg, geen hond te bekennen

ik vind dat ze "PRAKTIJK" moeten gaan doen, als ze zien dat ik in de praktijk goed kan rijden, waarom zou ik dan niet MOGEN rijden? denk dat praktijk beter is als theorie?

alles komt op m'n ma 's naam maak ik een schuiver heeft m'n ma een schuiver gemaakt b.v. ofzo.. snap je?

En als jij een dodelijk ongeluk hebt veroorzaakt en de politie komt ter plekke en je moeder is er niet, heeft zij dan ook dat ongeluk veroorzaakt?
Wat ben jij toch eigenlijk een loser! Jonge.......laat me je es een wijze les vertellen: in het leven is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Dan kan je het wel lekker allemaal op je moeder asfschuiven, maar als de echte waarheid boven water komt, dan is meteen je hele jeugd naar de tyfus! Verzekeringsfraude, rijden zonder certificaat, jonger dan 16, onverzekerd rondrijden. Dan wordt je dus voor de rechter gesleept en dan hang je! De jeugdgevangenis in of een hele dikke geldboete! Dan mag je misschien wel zo heel blij roepen dat jou toch niks gebeurd en mocht er iets gebeuren dat je moeder voor de consequenties opdraait, maar verzekeringsagenten en de politie zijn wat dat betreft echt niet dom!!! En daar gaat al dat boetegeld naar die azc-ers! Huppakkee......nog meer scooterdieven.......nog onveiliger rijden! Jippie! Aan gasten zoals jou hebben we wat!
En dan heb je nog automobilisten. Die ergeren zich al aan scooters, maar als jij als 13 jarig jongetje een beetje gaat zitten zieken op een scooter, daar krijg je die automobilisten ook niet blijer mee!
Aan volk zoals jou hebben we het dus te danken dat automobilisten, ons beschaafde scooterberijders (en tuners natuurlijk), haat! Ook dankzij jouw volk hebben we Netelenbitch tegen ons! Nou ventje, ik zou zeggen ga zo door! Dan schaft Netelenbitch misschien ooit nog es de scooters af!

dankzij mijn volk, ik vraag om advies godverdomme, nu moet je me niet meteen gaan beledigen vieze anusridder!
frown.gif

Anusridder??? Geen reactie.....(poepstamper
tongue.gif
)

Advies: Neem een abbo op de trein en haal lekker je certificaat als je 16 bent. Doe het voor jezelf en je moeder (en de mensen die je in gevaar mocht brengen).

Een abbo op de trein zal veel goedkoper zijn voor jou of je moeder. Weet je hoeveel het kost als je tegen een auto aanknalt? Juist ja...
Toen ik jouw leeftijd was dacht ik alleen maar aan voetballen met vrienden enzo.

He ppl. hou het een beetje normaal eh?

Maarre wesley, het is niet rot bedoeld, maar je heb gewoon vette problemen als je iemand aanrijdt. Het is nietdat we denken je kan niet rijden enzo. Maar stel je wordt aangereden of je veroorzaakt een aanrijding, dan ben je alsnog niet verzekerd. Dus gewoon nog een paar jaartjes wachten, en koop een lange termijn project, wat je helemaal gaat opknappen.

Btw, jullie zijn allebei een kringspiermusketier
tongue.gif

Back