Scooter opgevoerd, boetes nu?

Yastice

New Member
He mannen, ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb namelijk een tijdje een La Souris RS Special Edition (4takt injectie) die ontgrenst is en normaal 25 loopt of tot 55 km/u loopt als ik op de draadloze afstandsbediening druk.

Echter vraag ik me wel af, stel je voor dat ik wordt gespot door de politie en mee moet voor een controle / rollerbank, wat zijn de risico's? Kan ik mijn rijbewijs of scooter kwijtraken, of kom ik er vanaf met een boete en WOK? Als ik nog op tijd voor de rollerbank de scooter weer herstel naar de normale snelheid, en de agent heeft dit door, mag hij dat dan ook controleren of iets?

Heb heel wat gegoogled maar dat helpt niet echt veel, geldt meestal voor bromfietsen en niet voor snorfietsen.

Alvast super bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ligt eraan hoe hard je ermee voorbij rijd.. En hoe snel je ze je begrenzer zullen vinden.

Kijk als je scooter maar 25km per uur mag en jij komt er met 45 / 55 km per uur er voorbij racen.. Ja dan weten ze dat hij de 50 km zeker zal halen.
En dan heeft je begrenzer ook geen zin meer. Aangezien ze je al voorbij hebben zien rijden met 55km per uur.

Ga je dan je begrenzer erop zetten, kan je op 2 manieren door de mand vallen.

1. Of het ding stottert te erg of maakt te weinig toeren en dan val je door de mand.
2. Of je hebt al te snel gereden en ze komen bij een rollerbank achter dat hij dan nog maar 25km/u gaat dan val je ook door de mand.
En dan gaan ze naar je begrenzer zoeken, want ze weten dat je wat te verbergen hebt.

Door de snelheid heb je dan zoiezo al een WOK.. Plus als de begrenzer er nog erbij komt heb je nog meer problemen eventueel dat je naar de rechtbank moet. En waarschijnlijk ook nog een hele dikke prent erboven op krijgt.
 
Op zich een interessante vraag, dus ik lees even mee.
Mijn (nog zo goed als nieuwe) 25 Kisbee is op 35 afgesteld, maar ik heb de vraag al bij de dealer neergelegd of ze hem bij de 500km beurt niet naar 40 kunnen schroeven, want nu stottert en kucht hij bij die 35 en is het prettiger om rond 32 te gaan rijden. Maar ja, dan komt de gemiddelde oma op een E-bike me hier zo voorbij gestoken.
Waar ligt de grens voordat je een WOK krijgt?
 
Op zich een interessante vraag, dus ik lees even mee.
Mijn (nog zo goed als nieuwe) 25 Kisbee is op 35 afgesteld, maar ik heb de vraag al bij de dealer neergelegd of ze hem bij de 500km beurt niet naar 40 kunnen schroeven, want nu stottert en kucht hij bij die 35 en is het prettiger om rond 32 te gaan rijden. Maar ja, dan komt de gemiddelde oma op een E-bike me hier zo voorbij gestoken.
Waar ligt de grens voordat je een WOK krijgt?
Bij een brom ligt deze op 56 gps en bij snor ligt dit op 34 gps.
 
Back
Top