Het probleem zit in je carb of filter, volg volgende uitleg.
Je kan ook je overbrenging afstellen als je echt optimaal wil rijden...
Volg alle puntjes nauwkeurig en alles wat onderstreept is moet je nauwgezet volgen!
- Werk ordelijk en zuiver! Een beetje vuil kan alles om zeep helpen!
- gebruikt altijd het juiste gereedschap voor de de juiste klus!
De carburator, luchtfilter en membraan.
Eerst de carb volledig open halen en goed proper maken, dan alle gaatjes in de carb en de carb zelf goed uitspuiten met een luchtdrukpistool en compressor.
Zet de gasnaald op de middelste stand.
Dan de carb juist terug in elkaar zetten.
Luchtstelschroef altijd 1,5 slag open draaien.
Kijk nu na of je membraan goed afsluit en zuiver is of eventueel zelfs vervangen moet worden.
Dan de carb en een originele standaard luchtfilter in perfecte staat monteren en wel zo dat er nergens valse lucht getrokken kan worden.
Daarna stel je de sproeier maat af naargelang de bougie kleur.
Is dit allemaal goed, dan pas ga je de overbrenging afstellen.
Overbrenging.
Gebruik voor het werken aan vario of koppeling altijd een vario/koppelingsleutel of lucht-tol, nooit een zuigerstop of beitel oid.
Je drukveer vervangen doe je met een bankschroef of koppelings-demonteersleutel
Kijk dan of je vario, koppeling en v-snaar niet aan vervanging toe zijn.
Koop dan een paar setjes trekveren, vario rollen en een paar verschillende drukveren en ga testen, zomaar zeggen wat voor jouw setup het beste is is bijna onmogelijk.
Enkel een brede richtlijn is mogelijk als je de volledige setup kent van je rijtuig.
Succes!