Tomos loopt langzamer als het blok warmer word

jobdekrieger

New Member
Hoi allemaal, ik rij een tomos revival uit 2002 met een a35 blok, hier zat eerst een snorkop onder waardoor hij erg langzaam optrok. Daarom had ik een afgevlakte hogedruk kop erop gezet (meteen het meest extreme kopje :innocent:), daardoor ging hij juist slechter lopen vooral wanneer het blok warm werd. Ik ben toen terug gegaan naar de bommerboer om het kopje in te ruilen voor een normaal brommerkopje en hij loopt nu beter. Maar ik heb nogsteeds het probleem dat als het blok warm word dat de brommer een stukje minder hard optrekt en soms ook de top snelheid helemaal niet haalt.
Naast het brommerkopje en een tecno uitlaat is de brommer helemaal standaard, en hij is bij de brommerboer ook als het goed is goed afgesteld.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

zou toch even je bougie kleur bekijken. Misschien is hij toch nog niet goed genoeg afgesteld.
Ja klopt zat ik ook al aan te denken, laatste keer dat ik keek leek bij best prima een beetje donker maar toen had ik al een tijdje niet meer gereden. Dus vanmiddag als jij warm is gereden ga ik kijken en kan ik ook wel een foto posten.
 
ahem, als er een snorkop op zat, was het dan wel al een brommer?
Jazeker ontsteking staat op brom stand, en hij heeft een geel kenteken. De vorige eigenaren hebben om een of andere reden een snorkop opgezet. Overigens weet ik niet of er een brom- of snorzuiger in zit.
 
Last edited:
ok, dan was ìk begonnen met die ontsteking op brom stand te zetten.. (alléén daarmee loopt mijn Tomos Luxe snor al 32 :innocent:) ik ben niet bekend of er verschil in zuigers is.
wat je ook nog had kunnen doen met die hoge druk kop, is een dikke voetpakking (of een dubbele) monteren: dan verlaag je de compressiedruk ook èn je verplaatst je spoelpoorten en uitlaatpoort omhoog ;)
 
Back
Top