Tomos loopt niet goed

Bazzl033

Well-Known Member
Hallo,

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vragen maar ik stel ze toch maar.

* Als ik op mijn tomos rij en op zijn hardst dan 'schiet' de tomos wat terug. Net alsof hij niet harder wil gaan, maar zachter. Net alsof iemand aan je achterrekje trekt alsof hij iets langzamer gaat. Het lijkt net alsof je tomos gas geeft en weer remt. En dat de hele tijd. Weet iemand waar het aan ligt of hoe ik het kan verhelpen?

* Er zit een soort van schakelaartje op mijn blok. Ik heb die omgezet (gewoon om te kijken wat het deed :p) en weer teruggezet. Nu gaat mijn tomos pas na 5x kicken aan en als ik rem dan valt de tomos uit. Iemand een idee wat dat is of hoe ik het kan verhelpen?

* Kan ik gewoon mix tanken bij een benzinestation of moet ik perse zelf benzine met olie mixen?

Sorry voor de vele vragen,

Bas
 
Advertisement - register to remove this

de watte?? :p

de bougie mischien? dat kun je proberen, ik denk echter dat de sproeier gewoon net iets te groot is , komt wel vaker voor bij een std Tomos..

dan rijdt je eerst gewoon en dan gaat het even BRRRRRR (en houdt ie in) , en dan weer normaal , dan weer BRRRRR , vooral met wind mee , als dat zo is is het gewoon een te grote sproeier , of je luchtfilter zit wat troep in oid..
 
Ja vroeg me ook al af wat die vent lulde. Maar hij zegt van: ja dat gaat je 150,- kosten. Liever zet ik er dan een kleinere sproeier in en maak ik me luchtfilter schoon. Is dat eigenlijk moeilijk?

Welke maat sproeier dan?
 
Ja vroeg me ook al af wat die vent lulde. Maar hij zegt van: ja dat gaat je 150,- kosten. Liever zet ik er dan een kleinere sproeier in en maak ik me luchtfilter schoon. Is dat eigenlijk moeilijk?

Welke maat sproeier dan?

Bij een tomos is dat volgens mij het makkelijkste klusje wat je kunt hebben =).

Ik zou ff 4 maten kleiner proberen en wel je bougie bekijken sowieso, even kijken of ie dan mooi koffie-met-melk-bruin is.
 
@ smonjirez , doe even normaal zeg :|

de brommer hoeft toch niet meteen kapot!!

@ Bazzl033

ik zou eerst iig even het luchtfilter schoonmaken.

150 euro is wel genoeg om even een brommertje goed te laten lopen!!

als de sproeier daadwerkelijk te groot is kan er 1 maatje kleiner in mischien , maar als het luchfilter vol met rommel zit hoeft er ook geen andere in.

heeft ie altijd al zo gereden of is ie dat later gaan doen?
 
Back
Top