Gy6 Blok loopt niet meer na kleppen stellen

Simpie12

New Member
Beste Allen,

Ik heb laatst de kleppen van mijn kymco scooter gesteld op maat 10 inlaat 10 uitlaat.

Eerst stonden de kleppen ik denk ongeveer 3 inlaat 3 uitlaat maar hij liep wel gewoon goed. Alleen nu na het stellen start de scooter nog wel maar zit hij een beetje te stotteren, en als ik gas geef dan hoor ik niet de toeren omhoog gaan maar stottert hij harder op stationair. Ik heb ook al geprobeerd de inlaat op 5 en de uitlaat op 10 maar geen verschil. In het zip bestand zit een geluidsfragment, dan hoor je wat ik bedoel met het stotteren. Ik weet er geen raad meer mee. De uitlaat is er op dit moment af vandaar het harde geluid. Ik heb ook goed gelet op de mankeringen van het vliegwiel dus stond gewoon op T.

Het gaat hier over een Kymco van bouwjaar 2010 met een gy6 4t brom blok eronder.
 

Attachments

  • Gy6 stotter.zip
    174.6 KB · Views: 26
Advertisement - register to remove this

Om te beginnen:

Inlaat: 0,05
Uitlaat: 0,10

Het lijkt erop dat de motor wel lucht extra krijgt, wanneer je gas geeft, maar geen benzine extra.
Dat zou dat knetteren kunnen verklaren.
Heb je de plunjer van de carburateur al nagekeken op lekkage? Komt de gasschuif goed omhoog als je gas geeft?
En, zeker niet onbelangrijk ... Heb je de bakelieten pakking tussen spruitstuk en kop al gecontroleerd op breuk?
 
Om te beginnen:

Inlaat: 0,05
Uitlaat: 0,10

Het lijkt erop dat de motor wel lucht extra krijgt, wanneer je gas geeft, maar geen benzine extra.
Dat zou dat knetteren kunnen verklaren.
Heb je de plunjer van de carburateur al nagekeken op lekkage? Komt de gasschuif goed omhoog als je gas geeft?
En, zeker niet onbelangrijk ... Heb je de bakelieten pakking tussen spruitstuk en kop al gecontroleerd op breuk?
Hallo,

Bedankt voor je reactie ja de plunjer heb ik na gekeken daar is niks mee aan de hand.
Daarnaast gaat de gasschuif ook gewoon omhoog. De bakelieten pakking heb ik nog niet gecontroleerd dus daar ga ik nog even naar kijken.
De inlaat en uitlaat ga ik weer terug zetten op 5 en 10. Er zit een 18,5 mm carburateur op is dat teveel voor zo'n blokje? Want die carburateur is ooit vervangen geweest?
 
Bij mij kisbee gy6 staat die op 0.10 / 0.10 koud. Loopt zo verder perfect.

0.05 is er amper tot helemaal geen speling.


18,5mm carb is niks mis mee.. De standaard van mij is ook maar 18mm.. Die 0.5 zit weinig verschil in.
 
Bij mij kisbee gy6 staat die op 0.10 / 0.10 koud. Loopt zo verder perfect.

0.05 is er amper tot helemaal geen speling.


18,5mm carb is niks mis mee.. De standaard van mij is ook maar 18mm.. Die 0.5 zit weinig verschil in.
Bij mij gy6 blok had ik het daar ook op gezet alleen daarna liep hij niet meer en had hij dit probleem. Ik zou hem best terug willen zetten hoe hij eerst stond alleen weet ik niet meer waar hij op stond. Volgens mij stond hij er zowat helemaal tegen aan dus denk rond de 3 inlaat 3 uitlaat maar dat hoort natuurlijk niet. Weet jij toevallig welke sproeier er bij jou in zit?
 
Even een opmerking / vraag.
De TS zegt in zijn startpost dat hij de kleppen 3 in en 3 uit stelt.
Ik vind dit erg strak. Bijna geen speling.
0,05 is al strak...
Zou het niet kunnen zijn dat de klepzittingen niet schoon zijn?
Dan kan je stellen tot je een ons weegt, lijkt mij...
 
Er zat bij mij standaard 82 in , in een Keihin carb . Met deze sproeier had ik veel last met inhouden en stotteren , heb toen verhoogd naar 85 en loopt nu prima . Hij is nog helemaal standaard en ook begrensd , loopt 55 op de teller , zo'n 47 km op gps.
 
Bij mij gy6 blok had ik het daar ook op gezet alleen daarna liep hij niet meer en had hij dit probleem. Ik zou hem best terug willen zetten hoe hij eerst stond alleen weet ik niet meer waar hij op stond. Volgens mij stond hij er zowat helemaal tegen aan dus denk rond de 3 inlaat 3 uitlaat maar dat hoort natuurlijk niet. Weet jij toevallig welke sproeier er bij jou in zit?

Misschien is er iets kapot gelopen bij jou.. Want hij loopt echt beter op 0.10 / 0.10 dan op 0,06 / 0.08.. Laatste lijkt de motor aggresiever een beetje.
Maar dan krijg je de stationair ook nooit meer goed lopend..

Heb er 60cc eronder en zit momenteel sproeier 82 in.. Loopt redelijk maar is niet de goede sproeier vermoedelijk.
Stationair sproeier is 30 hier (gewoon die er standaard erin hoort) heb alleen geen idee of dat dit te arm is.
Post automatically merged:

0.6 in en 0.8 uit stel ik ze vrijwel altijd

Dat is volgens de kymco handleiding.. Misschien andere (langere kleppen of zo) waarom het bij kymco anders is..
Post automatically merged:

Even een opmerking / vraag.
De TS zegt in zijn startpost dat hij de kleppen 3 in en 3 uit stelt.
Ik vind dit erg strak. Bijna geen speling.
0,05 is al strak...
Zou het niet kunnen zijn dat de klepzittingen niet schoon zijn?
Dan kan je stellen tot je een ons weegt, lijkt mij...

Die conclusie maakte ik zelf ook al.. Daarom kan 0.05 / 0.07 of 0.05 / 0.10 nooit goed zijn.
 
Misschien is er iets kapot gelopen bij jou.. Want hij loopt echt beter op 0.10 / 0.10 dan op 0,06 / 0.08.. Laatste lijkt de motor aggresiever een beetje.
Maar dan krijg je de stationair ook nooit meer goed lopend..

Heb er 60cc eronder en zit momenteel sproeier 82 in.. Loopt redelijk maar is niet de goede sproeier vermoedelijk.
Stationair sproeier is 30 hier (gewoon die er standaard erin hoort) heb alleen geen idee of dat dit te arm is.
Post automatically merged:



Dat is volgens de kymco handleiding.. Misschien andere (langere kleppen of zo) waarom het bij kymco anders is..
Post automatically merged:



Die conclusie maakte ik zelf ook al.. Daarom kan 0.05 / 0.07 of 0.05 / 0.10 nooit goed zijn.
Doe ik ook bij GY6. Doe dat niet heel vaak btw. Tot nu toe lopen ze allemaal top welke ik zo heb afgesteld. Maar de ene scooter is de andere niet.
 
Back
Top