blok loopt stationair maar kan geen gas geven

Mtownmaniac

Well-Known Member
hallo ik heb een vraagje over een peugeot zenith bok die ik weer aan het lopen probeer te krijgen!
Het blok heb ik onder tussen aan de praat gekregen, alleen het probleem is nu dat hij wel stationair loopt maar zodra ik gas wil geven doet hij niets of hij valt uit.

Ik heb het volgende al gedaan:
* Caberateur schoongemaakt
* cilinder losgemaakt en geschoon gemaakt
* spruitstuk en membraam schoongemaakt.
* zuigerveren vervangen.

Na dit alles blijft hij het zelfde doen. Ik heb nog een keer geprobeerd met een grotere sproeier maar dit bied ook geen oplossing.

Weten jullie mischien wat het probleem kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Het probleem zit in je carb of filter, volg volgende uitleg.
Je kan ook je overbrenging afstellen als je echt optimaal wil rijden...

Volg alle puntjes nauwkeurig en alles wat onderstreept is moet je nauwgezet volgen!

- Werk ordelijk en zuiver! Een beetje vuil kan alles om zeep helpen!
- gebruikt altijd het juiste gereedschap voor de de juiste klus!


De carburator, luchtfilter en membraan.

Eerst de carb volledig open halen en goed proper maken, dan alle gaatjes in de carb en de carb zelf goed uitspuiten met een luchtdrukpistool en compressor.
Zet de gasnaald op de middelste stand.
Dan de carb juist terug in elkaar zetten.
Luchtstelschroef altijd 1,5 slag open draaien.
Kijk nu na of je membraan goed afsluit en zuiver is of eventueel zelfs vervangen moet worden.
Dan de carb en een originele standaard luchtfilter in perfecte staat monteren en wel zo dat er nergens valse lucht getrokken kan worden.
Daarna stel je de sproeier maat af naargelang de bougie kleur.
Is dit allemaal goed, dan pas ga je de overbrenging afstellen.

Overbrenging.

Gebruik voor het werken aan vario of koppeling altijd een vario/koppelingsleutel of lucht-tol, nooit een zuigerstop of beitel oid.
Je drukveer vervangen doe je met een bankschroef of koppelings-demonteersleutel
Kijk dan of je vario, koppeling en v-snaar niet aan vervanging toe zijn.
Koop dan een paar setjes trekveren, vario rollen en een paar verschillende drukveren en ga testen, zomaar zeggen wat voor jouw setup het beste is is bijna onmogelijk.
Enkel een brede richtlijn is mogelijk als je de volledige setup kent van je rijtuig.


Succes!
 
idd
als je carb goed proper en afgesteld is en hij wil nog niet lopen kan het goed zijn dat je uitlaat dicht zit...
 
alles is goed caberateur is schoon bezine toevoer is goed caberateur is doorgespoten met lucht en alle pakingen zijn vervangen.
uitlaat is ook open. maar nog altijd geen resultaat.
 
Ik zal ook even erbij vertellen dat hij wel stationair loopt zoals ik al zei maar zodra je gas wilt geven komt hij nog niet eens op toeren en als je het gas telang inhoud valt hij uit.
 
heb je alle sproeiers en de luchtstelschroef eruit gedraaid voor je de carb en de sproeier door geblazen hebt?
luchtstelschroef zeker 1,5 slag opengedraaid?

want het gaat volgens mij toch echt daar ergens zitten hoor..
heb je al eens een nieuwe bougie gestoken? (kleine kans dat dit helpt)
 
Zit dr wel een massakabel tussen je blok en frame? En welke maat sproeier zit dr nu in?
 
Last edited:
idd hem ik bij de carb gedaan alles eruit gehaalt en doorgeblazen.
er zat een 54 sproeier in en heb het geprobeert met een 64 en 70 maar geen resultaat. Ik heb een nieuwe carb bestelt ga het daar ook eens mee proberen.
 
Zou mij verbazen als dat helpt, als de carb echt goed is nu eh :)
Maar idd trek eens een extra dikke massakabel naar je frame en blok,
kost bijna niets, kan nooit kwaad, en dan is het dat ook zeker niet!
 
Aan de massa kabel ligt het niet want dan zou hij niet eens starten lijkt mij maar massa kabel zit er gewoon op. Zou het anders ook niet weten mij lijkt het probleem in de carb te zitten. Het is echt wazig
 
het gebeurt wel eens dat na een tijd de massa kabel niet genoeg meer doorgeeft hoor
mr idd lijkt erg op carb probleem...
je shoke doet het ook goed nu?
 
met een slechte massa of geen massadraad kan ie prima starten , het blok kan immerd door andere dingen wel massa maken...

maar als deze goed is moet het dus geen probleem zijn.

gasnaald nog wel goed ? clipje er nog op?
 
Hallo

heb vandaag weer het gehele traject nagelopen:
* Uitlaat poort schoongemaakt
* Caberateur helemaal schoongemaakt en doorgespoten met lucht
* membraam en spruitstuk schoongemaakt
* luchtfilter schoongemaakt
* massa kabel gemonteerd
* bougie vernieuwd

Maar het heeft niks geholpen hij loopt perfect stationair maar zodra ik gas wil geven komt hij niet op toeren en als ik het gas te lang inhoud valt het blok uit.
 
volgens mij zit er in je carb iets vast dat je er niet zomaar ff uitblaast`
of je uitlaat zit toch voller dan je denkt

en anders moet je mss ook je cilinder eens nakijken want het word wel heel raar...
 
als je de uitlaat eraf haalt en dan start doet hij ook hetzelfde.
cilinder heb ik ook helemaal schoongemaakt en heb de zuigerveren vervangen. als het goed is zal ik morgen de nieuwe caberateur binnen krijgen en dan zal ik het opnieuw proberen. ik zal nog van me laten horen.
 
hallo forum leden

Ik ben vanmiddag weer bezig geweest en heb een nieuwe caberateur gemonteerd. Dit loste uiteindelijk het probleem niet op.
We zijn nog een keer alles nagelopen en alles bleek goed te functioneren.
uiteindelijk bleek het een relais te zijn.
namelijk de start-relais.
dit gaf het probleem dat hij wel stationair liep maar zodra je gas wou geven viel hij uit of deed hij helemaal niets.

groetjes marco
 
Mooi dat het probleem gevonden is, en bedankt voor het melden. Wie weet hebben anderen daar ook iets aan ;)

Wat voor scooter/blok gaat het eigenlijk om?
 
Back
Top