This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Beta twin project

betatuning

pooier
Hallo mense het leek me ook wel vet om mijn scoot hiertussen te zetten ik was al vanaf dat ik em kocht van plan er een project van te maken aangezien ik em niet voor dagelijks gebruik nodig heb.
Mijn scooter verleden ziet er niet echt boeiend uit toen ik 17 was heb ik een benelli 491 gekocht en daar een half jaartje op rond gereden.
Na daarna weer een drie kwart jaar te hebben gefiets vond ik het weer eens tijd worden voor een scooter en een vriend van me had een een roxje voor weinig te koop na een week ofzo werd die gejat uit de schuur dus al teveel plezier heb ik daarvan niet gehad.

Dit alles is dan 3 jaar geleden...

Toen de rox werd gejat was ik eigenlijk niet meer van plan een scooter te kopen en ben toen op gegaan voor mijn autorijbewijs en ook een auto gekocht natuurlijk.

Maar na niet alteveel tijd vorig jaar december kwam ik via via een jongen tegen die een beta ark had die die voor 350 euro verkocht was helemaal origineel en had een beetje kap schade.
Toen stond ie er zo bij :



Hij zag er best vet uit vond ik maar het kon beter natuurlijk...

Dus vandaar :



Dit stuurtje gehaald bij OTR in geldrop.
aan mijn setup had ik nog niks veranderd maar ik heb grote plannen..

Maar ik vond eerst het uiterlijk belangrijker.
Aanschouw :


en



Dit had ik laten spuiten door een vriend van me maar het was niet zo goed gespoten maarja eerst de setup een beetje dan.
Mijn setup toen:

Laser X pro
Dellorto 17,5mm
Polini evo vario
Polini evo membraam met carbon klepjes

En mijn uiterlijke veranderingen

Metamorfosis crossstuur
Snelgas
Sebac Chrome achterveer
Chrome kickstarter
En dan burdeaux rood met wit laten spuiten


De laser

Dit setupje heb ik 2ehands bijelkaar gescharreld maar het was nog niks hij reed ongeveer 90/95 op de autoteller.

Na hier weer een tijdje tegenaan te hebben gekeken en een hoop commentaar op mijn brak gespoten kappen kwam een vriend van me aan die zijn project scoot verkocht.
Dus heb ik toen het grootste deel van zijn setup overgenomen dat was :

Yasuni C20
Athena 70cc racing
Doppler pen 10
MHR deltaclutch
dellorto 21mm
Twin air filter
En een waterpompje en een radiator

Op dat moment vond ik het ook tijd voor een andere look.
Ik besloot zelf mijn kappen te spuiten wat naderhand ook geen goed idee was maar in elk geval al beter als eerst

Zo stond ie er toen bij :



De athena :



En dan nog een keer de c20 :




Nou dit reed echt zoveel beter als die stink X pro niet normaal , hij was echt brak afgesteld en reed 110 op de autoteller en trok autowheely's met een beetje hulp.

Maar toen kwam een collega van me aanzetten dat hij nog een beta te koop had DD en LC ik wilde dat DD blokje wel hebben dus heb ik dat met een vriend van me zo geregeld dat hij die beta krijgt met mijn SD blok en ik mijn beta houd met een DD blok..

Dus zo gezegd zo gedaan zondag de 23e die andere beta opgehaald
en toen stond ie er zo bij :



en zo :



De setup :

Gianelli black swan
Multivar
Evo achterpoulies
MHR v snaartje
Tp carterkap
Uiterlijk

zeer brak

maarja dat word allemaal verholpen hij krijgt dezelfde setup als onder mijn beta komt en dan worden ze allebei dezelfde kleuren gespoten.

Toen de beta bij mij stond zijn we meteen begonnen met em uitelkaar te halen

even later :



En mijn SD blokje :



De voorvork is inmiddels al een rechte voor in de plaats gekomen en een crossstuurtje van tnt is al aangeschaft.

Verder hebben we nu allebei de frames gespoten binnenkort hier fotos van.

En zo moeten ze worden :




En dat paars dan wel metallic of parelmoer binnenkort eens ff rondbellen wat dat presies gaat kosten bij een autospuiterij.
Velgen worden dan ook wit gecoat.

En de setup voor beiden word :

MHR speed stage 5 getuned
Carters stage 3 getuned en aangepast op de speed
MHR team 2000 uitlaat / c20 / c21 ?
Delllorto 28mm vlakschuif
Twin air filter
Top nardo vertandingsdeksel
MHR overrange
MHR deltaclutch
MHR wingbell
MHR kevlar snaartje
MHR mutlivar 2000
MHR ventilar
MHR binnenrotor van selletra
Malossi RHQ krukasje
Malossi 28mm spruitstuk
Malossi VL14 membraam
TJT oversized remschijven
Top performances carterdeksel

Carters parelstralen

Ik heb al een deel ervan voor die andere beta gaan we het nog allemaal kopen zodra ik vooruitgang boek nieuwe foto's !!
 
Last edited:
je link die doen t niet van die foto`s beter ff snel bouwe dan want k wil dat ding wel eens zien.
 
ok thnx vanavond ff proberen

Btw ook een dd blokje + aerox velgje gehaald vanmiddag

Dus de beta's zijn nu allebei dd en lc

Binnenkort daar foto's van
 
ik heb nu toch besloten na veel nadenken mijn scoots compleet mhr te maken dus die yasuni c20 en de athena 70 gaan in de verkoop !


Weet trouwens iemand waar ik ff gratis een site kan maken voor mijn plaatjes te hosten ik heb me wel aangemeld bij scooterbase maar ik krijg geen bevestigings mailtje ofzo
 
Last edited:
ff foto updeetje

ff snel mijn lege blokje eronder gehangen het geheel ziet best vet uit zo met dat witte frame

zo staat mijn scoot er nu bij :

voorkant

zijkant

lege blokje
 
Vandaag ff wat klein spul besteld op i-net ,
kill switch 2x
snelgas tommaselli 2x
ophoogblokje tnt
kickstarter
handvaten
en een tp nardo vertandings deksel
en een tp carterkap
 
ziet er leuk uit, mooie kleuren combo dat groen-wit.

Maar je wilt voor allebij;
En de setup voor beiden word :

MHR speed stage 5 getuned
Carters stage 3 getuned en aangepast op de speed
MHR team 2000 uitlaat
Delllorto 28mm vlakschuif
Twin air filter
Top nardo vertandingsdeksel
MHR overrange
MHR deltaclutch
MHR wingbell
MHR kevlar snaartje
MHR mutlivar 2000
MHR ventilar
MHR binnenrotor van selletra
Malossi RHQ krukasje
Malossi 28mm spruitstuk
Malossi VL14 membraam
TJT oversized remschijven
Top performances carterdeksel

Ga je een bank beroven ofzow ??:S
 
Hej kerel leuk dat je je project nu ook hier heb gezet Flink wat kleurtjes gehad al he! Deze gaat wel bruut worden lijkt me! Vette setup ook! Ik hou hem natuurlijk in de gaten