beta ........grafiek.

Originally posted by X8R-LeNnY
BTW Martin, een uitlaat die uit een fabriek komt gerolt haalt het natuurlijk nooit bij een pijp die regelrecht gebouwd is voor 1 bepaalde setup van een scoot...


Hou toch op met dat slappe gelul an dat scheelt dan zeker 6 tot 8 pk he want vergeet niet dat het een minarelli blok is ... dat presteert nog minder dan dat een pia doet en hij raced er gelijk iedereen mee uit haha maak dat een ander maar wijs!!

Een uitlaat maakt veel uit maar niet zoveel .... en een c20 is drek hou toch op ..... Malossi haalt met de fabrieks racers met 70 cc waar dus wel de vetste spullen opzitten (valentino) ongeveer 25 pk haha en dan haal jij hun met je ongetunede cili en budget wat 10000 keer zo weinig is een vermogen wat daar in de buurt komt met eeen minarelli !!! ik rijzelf met een koopmans getuned blok en cilinder en ik ben blij als ik met mijn setup die echt heel vet is 15,5 pk haal en meneer met een Beta haalt gewoon door een andere uitlaat 20 pk ... yeah right eerst zien dan geloven....
 
Last edited:
De laatste woorden over 2-takt tuning is nog lang niet geschreven.

En waarom jullie het niet geloven, snap ik ook niet. Want er zijn verschillende formules voor de berekening van een uitlaat. Valentino heeft zijn eigen formule ontwikkeld, en zou dus zeker veel uitlaten kunnen overtreffen.


Stanley
 
Originally posted by o0sYkOo0o
De laatste woorden over 2-takt tuning is nog lang niet geschreven.

En waarom jullie het niet geloven, snap ik ook niet. Want er zijn verschillende formules voor de berekening van een uitlaat. Valentino heeft zijn eigen formule ontwikkeld, en zou dus zeker veel uitlaten kunnen overtreffen.


Stanley

thanx stan
ze zouden eens moeten weten hoeveel van die rotpijpen ik al gemaakt heb.........ik zou het zelf niet eens meer precies weten.
Maar wacht maar tot dat minablok 15000 tpm draait dan wil ik die smoel van ridderruud nog wel eens zien.:) :) :)
 
Originally posted by Valentino...
Originally posted by o0sYkOo0o
De laatste woorden over 2-takt tuning is nog lang niet geschreven.

En waarom jullie het niet geloven, snap ik ook niet. Want er zijn verschillende formules voor de berekening van een uitlaat. Valentino heeft zijn eigen formule ontwikkeld, en zou dus zeker veel uitlaten kunnen overtreffen.


Stanley

thanx stan
ze zouden eens moeten weten hoeveel van die rotpijpen ik al gemaakt heb.........ik zou het zelf niet eens meer precies weten.
Maar wacht maar tot dat minablok 15000 tpm draait dan wil ik die smoel van ridderruud nog wel eens zien.:) :) :)

Tuurlijk hehe toeren zeggen niets .. ik maak 14.650 toeren en haal daarom niet zozeer een hogere snelheid hoor .....

toeren zeggen wat als je er ook nog kracht uithaalt ik kan makkelijk 16000 rpm gaan draaien maar dat wil niet zeggen dat je dan ook kracht heb daarzo
 
Originally posted by Ridderruud


Tuurlijk hehe toeren zeggen niets .. ik maak 14.650 toeren en haal daarom niet zozeer een hogere snelheid hoor .....

toeren zeggen wat als je er ook nog kracht uithaalt ik kan makkelijk 16000 rpm gaan draaien maar dat wil niet zeggen dat je dan ook kracht heb daarzo

Ja ruud das waar,je hebt gelijk,en jij draait heel veel toeren zonder kracht dus heb je toch iets verkeerd gedaan.
Geloof maar van mij dat die beta strax boven de 20pk zit ,eerder zal ik niet rusten.
En de formule????.........die neem ik mee mijn graf in.....:)
 
Originally posted by Valentino...
Originally posted by Ridderruud


Tuurlijk hehe toeren zeggen niets .. ik maak 14.650 toeren en haal daarom niet zozeer een hogere snelheid hoor .....

toeren zeggen wat als je er ook nog kracht uithaalt ik kan makkelijk 16000 rpm gaan draaien maar dat wil niet zeggen dat je dan ook kracht heb daarzo

Ja ruud das waar,je hebt gelijk,en jij draait heel veel toeren zonder kracht dus heb je toch iets verkeerd gedaan.
Geloof maar van mij dat die beta strax boven de 20pk zit ,eerder zal ik niet rusten.
En de formule????.........die neem ik mee mijn graf in.....:)


hmm ik zie je in almelo wel .. hoop dat je meer vermogen heb dan ik anders sta je wel voor lul ... ik hoop ook dat ik aardig kan scoren maar ik zeg niet dat ik 20 pk heb haha... ach lekker belangrijk... zie je daar wel als je op komt dagen tenminste
 
Last edited:
Originally posted by Ridderruud



hmm ik zie je in almelo wel .. hoop dat je meer vermogen heb dan ik anders sta je wel voor lul ... ik hoop ook dat ik aardig kan scoren maar ik zeg niet dat ik 20 pk heb haha... ach lekker belangrijk... zie je daar wel als je op komt dagen tenminste


Tuurlijk Ruud wij komen,zullen we de discussie maar staken en afwachten dan???
Vriendelijke groeten tino ;)
 
Hmm jullie hebben gelijk ... dit gepraat leidt tot niets.....
We zien wel wat ervan komt ... tot dan veel succes met je werk Valentino.... :W

BTW de eerste van je drie andere metingen is gewoon de eerste meting die je hier gepost hebt.
die met 19.36 pk kijk maar naar de lijn en de datum!!
 
Last edited:
Originally posted by Ridderruud
Hmm jullie hebben gelijk ... dit gepraat leidt tot niets.....
We zien wel wat ervan komt ... tot dan veel succes met je werk Valentino.... :W

BTW de eerste van je drie andere metingen is gewoon de eerste meting die je hier gepost hebt.
die met 19.36 pk kijk maar naar de lijn en de datum!!

Jehebt gelijk van die datum........laterzzzz:)
 
Originally posted by o0sYkOo0o
Heb je wel eens een uitlaatje gemaakt voor een Runner 180 ??
Zo ja, prestaties ... ??


Stanley

Jep stan heb ik ,volgens mijn oude berekening.
maar hij mocht geen toeren lopen dus,ik vond er niet veel aan,trok wel hard trouwens,pk of 3 winst maar bij hetzelfde tpm helaas...........
greetzzz valentino;)
 
Originally posted by Valentino...
hier de grafiek van de beta zoals ie nu is::|

1. Als je bij 100+ nog meer als 18pk hebt, waarom breek je dan af bij 110 km/u?
2. Werk aan de winkel met die vario...
3. Ben trouwens erg benieuwd hoe je powerband er uit ziet zonder vario. En zeker hoe deze scooter op straat presteert.
 
Last edited:
Re: nog meer metingen

Originally posted by Valentino...
Hallo
hier nog 3 metingen :W :W :W
greetzzz valentino

Meneer Valentino...

Dit is vast niet de manier waarop je een uitlaat test! Post eens een grafiek waarop we daadwerkelijk kunnen zien hoeveel vermogen je bij welk toerental afgeeft....
 
Re: Re: beta ........grafiek.

Originally posted by Joor


1. Als je bij 100+ nog meer als 18pk hebt, waarom breek je dan af bij 110 km/u?
2. Werk aan de winkel met die vario...
3. Ben trouwens erg benieuwd hoe je powerband er uit ziet zonder vario. En zeker hoe deze scooter op straat presteert.

Ja als ik iedere run die scoot moet uitmelken blijft er niet veel van over denk ik......
Ja ik moet eens een manier vinden om een goede strakke meting te maken met en niet werkende vario zonder slipverlies.
Komt allemaal wel.:)
 
Re: Re: Re: beta ........grafiek.

Originally posted by Valentino...


Ja als ik iedere run die scoot moet uitmelken blijft er niet veel van over denk ik......
Ja ik moet eens een manier vinden om een goede strakke meting te maken met en niet werkende vario zonder slipverlies.
Komt allemaal wel.:)

Wij gebruiken daar tandriemen voor...
 
Re: Re: Re: Re: Re: beta ........grafiek.

Originally posted by Valentino...
Originally posted by Joor


Wij gebruiken daar tandriemen voor...

Kan je een iets uitgebreidere uitleg geven daarbij?
Tandriem en waar leg je die om dan,enz?
thanx alvast tino:)

Nou dat lijkt me vrij duidelijk...

Je gaat eerst uit van een bepaalde overbrenging, dus welke het meest geschikt is. Te kort dan toert ie te snel op en te lang dan krijgt ie de rol niet in beweging vanaf lage toeren.

Dan zorg je voor twee getande poulies die de gewenste overbrengingsverhouding geven, en die plaats je op de krukas en op de primaire as. Getande snaar erbij en je hebt van je variomatic een monomatic gemaakt als het ware...

Misschien dat zo'n waterpomp poelie van een auto interessant is in combi met een distributieriem... het is maar een idee...
 
Back
Top