Ik ben een trotse Bezitter van een Beta Ark LC.
Ik heb er een Hebo 70 CC Cilinder onder met een Delorto 17,5 MM Carb. met sproeier 84.
Met een Yasuni Uitlaat (Die nogal lijkt op Bidalot, dus is denk ik Yasuni R) Er staat ook Yasuni Racing op...
en Mallossi Koppeling en Vario.
Ik heb hem 300 km ingereden,
75% van de tijd vol opgetrokken en 25% van de tijd vol top gereden.
Veel gewisseld met gas en top snelheid.
Ik heb hem zelf afgesteld en hij trekt vanaf stilstand en bij +- 15 km tot +- 30 km op zijn achterwiel.
Mijn topsnelheid ligt zittend rond de 95-100-105 op de teller.
Liggend behaal ik zon 110-115-120.
Ligt een beetje aan wind en hoeveelheid kleding/bagage
Ik heb naast een motor-wout gereden en ik reed 90 en die goser 86 op zijn motor teller.
Hebbik nou een niet-zo-afwijkende teller?
Of wijkt dat bij de 120 ineens 20 km af?
Ik rijd nu met 4.1 Gram Polini gewichtjes in die Malossi Vario.
Verder heb ik iets sterkere trekveren in mijn malossi koppeling zitten, dus eerst toeren dan pas wegrijden, en een +14 of +16 % drukveer van topperfomances.
Hij pakt gewoon goed op uit de bochten en is gelijk weer op toeren.
Mijn krukas is gewoon origineel, maar dat maakt toch nix uit op snelheid/trekken? Alleen de levensduur van mn krukas is toch een stuk minder? Had er 5100 km opstaan, toen met die 70 eronder bij de 5450 km KABOOM... Ik dacht ahneej! Niet mijn CILINDER! Maar het bleek mijn krukas te zijn! Kreeg het als garantie terug, kon nog niet zosnel al kapot zijn zeiden ze..;P
Ik heb in die malossi koppeling 5.1 gram gehad, dan gaf die toeren tot de 30 ofzo en dan vielen de toeren een eind terug.
Toen heb ik 4.6 en 5.1 gebruikt, het was ongeveer hetzelfde alleen meer toeren van 0 - 25, toen 4.6 en later gewoon 4.1 maar ik blijf steeds meer toeren krijgen van 0 tot +- 25 en dan valt ie gewoon een eindje terug...
Het lijkt ook net...athans zo voelt het...dat op het moment dat de toeren terug vallen hij STUKKEN beter ineeens doortrekt...
Heb iemand daar een verklaring voor of een oplossing?
Heeft die Yasuni uitlaat gewoon zijn beste kracht op lage toeren??? Of moet ik een andere pijp gaan gebruiken???
Heeft mijn Hebo 70 CC nou ook zon speciaal laagje???
Waar kun je dit soort info ook vandaan halen???
Is een Hebo / Bidalot Krukas nodig? Of welke dan? Malossi / Polini?
Ik heb dus een Hebo 70CC, wat voor cilinder is dit precies, hij koste 550 heb ik dan de race of een gewone?
Ik heb alleen zon ideej dat die carb nix helpt, vrienden van mij met zelfde blok en cylinder met originele carb rijden mij er soms nog uit...en dat zelfs met een Technigas next bij hun!
Dat kan toch niet?
ik heb volgens mij ook maar een 80 sproeier.
Wat kannik verder nog beter afstellen of veranderen?
Of ernieuw bijkopen?
Tips voor betere prestaties? GRAAG!!!
Ik heb nu al weer een 94 Sproeier en het buisje eruit hij is iets sterker geworden, blijft beter op zijn achterwiel...Top is hetzelfde gebleven. Geluid is mooier geworden...Heb de lucht schroef ietsjes verder open gedaan...1 mm ofzo...Weejt niet of dat goed is...
Verder denk ik dat 4.6 gram rollen er maar weer us moet in doen en de trekveertjes die bij me malossi koppeling zaten er maar weer terug in doen...
!!! LAATSTE EDIT !!!23:15!!!
[This message has been edited by sArGeAnt (edited 13 September 2000).]