Beta ark 2010 ac probleem verlichting

Mxnty

New Member
Hey hoi nieuw hier eerste thread,

Ik heb sinds kort de beta ark 2010 ac, van mijn vader mogen hebben er stond een wok op maar heb die er vanaf laten halen. Twee weken na dat de wok eraf was begonnen de elektra problemen toen dacht ik van nou nieuwe accu en toen was het weer opgelost toen deed hij het weer een week begon het gezeik weer, ik heb ondertussed de zekering al vervangen alles na gelopen van de kabel boom maar het rare blijft dat de voor verlichting niet brand achter doet het wel gewoon knipperlichten doen het soms blijven dan alleen wel branden knipperen niet.. mijn olie en andere lampjes doen het ook toch gaat de tankmeter niet omhoog of heel af en toe tijdens het rijden, elektra starts doet het helaas ook niet dus moet hij nu telkens aan gekickt worden wou toch wel even kijken wat jullie hier van vonden daarnaast heb ik al het een en ander opgezocht maar kom er zelf niet helemaal uit, aangezien ik ook niet maar spullen wou blijfen halen om te kijken of dat het probleem verhelpt, vandaar mijn post mijn vader was eerste eigenaar de scooter heeft anderhalf jaar stil gestaan maar is verder helemaal orgineel. (Naast de nieuwe accu) de nieuwe accu heeft dezelfde specs als de vorige.
 
Advertisement - register to remove this

En kijken , beter is meten , of de accu geladen wordt , tijdens het lopen van de motor . Maar moet je toch minimaal een multimeter hebben of halen.
Ja de multimeter heb ik al besteld die zou dinsdag binnen moeten zijn geef hier dan even een update over
Post automatically merged:

Stuurkap verwijderen en alle aansluitingen bekijken op corrosie.
Ga ik zo gelijk doen!
 
De accu is dus niet in orde , of er wordt geen laadspanning toegevoerd , moet over de accu polen tussen 13 / 15 v zitten. ( versneld stationair)
ook kan de accu dood zijn , je zou eens met een andere 12v accu moeten proberen , desnoods met startkabels , voordat je een nieuwe besteld .
Laad hij dan nog niet bij , kan je regelaar defect zijn. Zou je de spanning vanuit de stator moeten meten. Dat de accu lagere spanning aangeeft als het contact aanstaat , komt door het verbruik van o.a de benz meter en misschien dagrij verl . Dan gaat de spanning weer iets omhoog bij contact uit .
 
Multimeter was binnen hebben gelijk even gekeken! 0.03 wanneer hij aan staat en stationair draait. als hij uit staat geeft de accu tussen de 1.80 tot 2 heel apart..
Op welk meetbereik stond die multimeter en waar had je de meetsnoeren aangesloten op de meter.

Had je het meetbereik 20V gelijkspanning en zat het zwarte meetsnoer in de com-aansluiting en het rode meetsnoer in de aansluitbus met V-tje bij en je meet bovenstaande spanning over de accu, breng deze dan maar gelijk naar het recyclagepark.
 
Back
Top