Beta Ark snor 2010.

sjonnie91

New Member
Hallo,

Onlangs heb ik een Beta Ark snor gekocht. Nu is de Beta in redelijke staat, maar een probleem is dat er nog geen onderstandaard /middenbok onder zit. Nu ben ik aan het zoeken hoe dit precies moet maar ik loop toch tegen iets aan. Waarop moet de middenbok bevestigd worden? Het lijkt er namelijk op dat er nog een buis in zit waar de bok op bevestigd moet worden... (Zie fotos)
 

Attachments

  • IMG_1323.JPG
    IMG_1323.JPG
    347.2 KB · Views: 13
  • IMG_1324.JPG
    IMG_1324.JPG
    327.3 KB · Views: 14
  • IMG_1325.JPG
    IMG_1325.JPG
    267.7 KB · Views: 15
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat het uitboren van die pen de enigste optie zal zijn.. Slaan gaat het carter van breken, ook al sla je niet op het carter gedeelte zelf..

Die pen zit muurvast, dat is een bekend probleem bij minarelli..

Beste is om met een centerpunt een punt of een kuiltje te maken in het centrum van dat buisje.. Waar je je boor goed erin kan plaatsen zodat die niet weg schuift.

Je moet een boor hebben die net 1 mm overhoud aan de buiten rand.. De rest zal je met een tang moeten verwijderen.

Uitboren moet je overigens met booroil doen.. Anders is je boor zo defect, niet scherp meer
 
Bedankt voor jullie reacties! Gister al voorzichtig er uit proberen te slaan, zoals eurokit al aangeeft zonder succes. Helaas ben ik niet in het bezit van een booroil of iets in die richting. Ik denk dat ik voor een zijstandaard ga.

Is het dan zo dat bij de Beta Ark een stuk uit de kap moet worden "gezaagd"? om zo bij de frame te komen?
 
Je moet een inschatting maken waar de zijstandaard gemonteerd wordt. Zorg dat je dus niet teveel/te weinig weghaald. Bij mijn beta ark is het zo prima gelukt. En met de juiste zijstandaard monteer je die gemakkelijk op het frame.
 
Je moet een inschatting maken waar de zijstandaard gemonteerd wordt. Zorg dat je dus niet teveel/te weinig weghaald. Bij mijn beta ark is het zo prima gelukt. En met de juiste zijstandaard monteer je die gemakkelijk op het frame.

Oh top! heb je misschien een foto voor mij waar je jouw zijstandaard hebt gemonteerd? dan weet ik precies hoe groot en waar ik het gat moet maken.
 
Dan zou ik eerder voor deze gaan:
https://www.scooterdiscounter.nl/zijstandaard-igm-beta-ark.html
Heb 'm zelf, deze klapt niet automatisch terug. Vind ik zelf wel zo prettig hoewel je wel moet uitkijken dat je niet wegrijd met standaard uitgeklapt! Ook is ie echt makkelijk te monteren. Gewoon in het frame schuiven, beugeltje erover, vast schroeven, klaar.
 
Last edited:
Weet jij toevallig ook of de Beta Ark's vaak last hebben van de koplamp? Het lijkt erop of die van mij dood is... Het zijn volgens mij ook geen lampjes he? maar echt 1 geheel.
Zelf geen last van... Die lampjes kun je gewoon los halen. Eerst de metalen plaatjes los schroeven, lampje indrukken en er linksom uitdraaien. Geloof dat het lampjes met kraag zijn.
 
Zelf geen last van... Die lampjes kun je gewoon los halen. Eerst de metalen plaatjes los schroeven, lampje indrukken en er linksom uitdraaien. Geloof dat het lampjes met kraag zijn.

Volgend dingetje.. zojuist geprobeerd om de kmtellerkabel te monteren... alles gaat goed behalve het gedeelte bij de teller zelf. De kabel wil er voor geen mogelijkheid uit. Hoe moet dat???
 

Attachments

  • IMG_1335.JPG
    IMG_1335.JPG
    114.9 KB · Views: 8
Last edited:
Volgend dingetje.. zojuist geprobeerd om de kmtellerkabel te monteren... alles gaat goed behalve het gedeelte bij de teller zelf. De kabel wil er voor geen mogelijkheid uit. Hoe moet dat???
Normaal trek je m er zo uit, zit er los in. Anders even een tang gebruiken.

Gelukt met je standaard?
 
Standaard nog niet binnen, bizar trage verzending, wordt pas morgen verzonden.. even van t weekend monteren.

Welk deel moet eruit dan?
Je zegt de kabel wil er niet uit... Je bedoelt dus de metalen binnenkabel die blijft steken? Dat ringetje zo te zien is al los maar normaal trek je die binnenkabel er zo uit dus ik weet niet waarom die bij jouw zo moeilijk doet...

Hij moet los omdat je er een nieuwe kabel op gaat zetten?
 
Je zegt de kabel wil er niet uit... Je bedoelt dus de metalen binnenkabel die blijft steken? Dat ringetje zo te zien is al los maar normaal trek je die binnenkabel er zo uit dus ik weet niet waarom die bij jouw zo moeilijk doet...

Hij moet los omdat je er een nieuwe kabel op gaat zetten?

Klopt inderdaad, was afgebroken bij mijn wiel.

Ok. Ik ga zo even opnieuw proberen! Thanks
 
Je zegt de kabel wil er niet uit... Je bedoelt dus de metalen binnenkabel die blijft steken? Dat ringetje zo te zien is al los maar normaal trek je die binnenkabel er zo uit dus ik weet niet waarom die bij jouw zo moeilijk doet...

Hij moet los omdat je er een nieuwe kabel op gaat zetten?

WD40 doet wonderen! Nu zit ik echt te kutten met de kabel vastdraaien, op 1 of andere manier lukt t mij niet.

Welke kant moet in de teller en welke moet in het wiel?
 

Attachments

  • IMG_1336.JPG
    IMG_1336.JPG
    100.6 KB · Views: 5
  • IMG_1337.JPG
    IMG_1337.JPG
    112.1 KB · Views: 4
  • IMG_1338.JPG
    IMG_1338.JPG
    81.9 KB · Views: 5
Back
Top