Beta ark snor

r023

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een vraagje, heb een beta ark snor die helemaal standaard is alleen volledig ontgrenst. Hierdoor ga ik ong rond de 60-65.

Nu wil ik nog sneller gaan en zat zelf te denken aan een dr70 omdat dit kan met een standaard krukas. Ik zou graag rond de 80 willen gaan.

Wat kan ik het beste doen ? Uit de std cillinder valt ook wel de 80 te halen toch.

En stel ik heb een dr70 ga ik dan wel 80 want ik heb alsnog een snor vertanding he ?

Hopelijk kunnen jullie mijn vraag beantwoorden.

Mvg,

R023
 
Advertisement - register to remove this

snor vertanding is inderdaad korter als brom vertanding, wanneer je dit eerst vervangt zul je al een beetje snelheid winnen, kan helaas niet zeggen hoeveel harder je dan zal gaan.

met een dr70 en stnd uitlaat zul je iig flink wat harder optrekken, top zal met 10 - 20 kmpu omhooggaan. vergeet alleen niet dat het een snor blijft en je hiermee best op zult vallen.
 
Thx voor je snelle reactie tommy.

Ik weet dat ik dan meer opval maar dat doe ik toch al omdat ik een beta snor heb, gelukkig heb ik een begrenzer.
Moet ik naar een specifieke vertanding kijken ? Heb hier niet zo'n verstand van.

Een dr70 zal toch niet zoveel opvallen (qua geluid) bedoel ik dan ?
 
Jaa voor zover ik weet mag snortuning hier, dat is de reden dat ik op dit forum zit en niet op scooter freaks..

Ik heb nog een vraagje,

Is er veel verschil tussen een malossi delta clutch en mn standaard koppeling. Behalve dan dat die van malossi makkelijker af te stellen is ?
 
Last edited:
die malossi koppeling heb je niets aan, stnd koppeling en iets strakkere veertjes is prima.

elke vertanding van minarelli horizontaal past, dus een setje van een aerox, beta, sr etc. is goed.

qua geluid zal het niet veel erger worden met dr70.

wat voor uitlaat zit er onder?
 
Rijd nu met de standaard beta uitlaat dit omdat ik het mooier vind een gianelli smile.

Maar als ik een dr70 neem kan ik toch wel gewoon voor de rest alles standaard laten, dus geen 17,5mm carb ?
 
Nog 1 vraagje, als ik geen andere cillinder neem en mn standaard houd wat zou ik dan kunnen doen om hem sneller te laten rijden en iets harder te laten optrekken ?
 
je snor cilinder is waarsch lager getimed dan een stnd (brom) cilinder. hierdoor je zul je veel moeite moeten doen om het nog harder te laten lopen. een cilinder van een brommer model of een dr70 oid zijn dan in mijn ogen de beste optie.

zonder cilinder te vervangen, zou je een andere vario kunnen nemen, maar hier win je niet veel mee.
 
Back
Top