Beta Ark LC, Hebo 70, Yasuni Uitlaat, Malossi Koppeling / Vario

sArGeAnt

Well-Known Member
Het enige lijpe is, is dat die verrekte krukassen maar zon F 230,00 kosten maar omdat ie er ook nog in gemonteerd moet worden kost het al weer F 170,00 Meer...dus WEER F 400,00 ballen in dat apparaat wat je over 1,25 jaar toch weer weg zet voor je auto.;P
 
Advertisement - register to remove this

heheh,hhhmm duz die yasuni die errug veel op de bidalot lijkt,dat moet een Z zijn(voor 50cc
frown.gif
).Een goeie uitlaat is een :
EVO 70 uitlaat
Yasuni carrera 16/20(tuned)
Samba 70cc Comp.(de nieuwe
biggrin.gif
)
Nardo(HHHmmmm,ben geen fan van Gianelli)
tja..je kan een bidalot uitlaat proberen.
Mijn eerste keus voor de HEBO Cilinder gaat toch uit naar de bijhorende uitlaat
biggrin.gif

de HEBO "gara"(rond de 300 piek
smile.gif
)
En voor de HEBO Race cilinder
Jolly Moto / of de HEBO Comp.(kost iets van 800 piek
frown.gif
)
 
Ik heb het Woord: Hyper Racing nooit uitgesproken hey..het is een Malossi koppeling van de safety line...geen MHR! :)

Btw zoals jij het verder leest zoals ik het net geedit heb..is het dan een Race of een Gewone hebo...

Btw probleem van hebo uitlaten is is dat ze zo scheef omhoogstaan en probleem daarvan is dat als ik iemand achterop neem of over drempel ga, me kap word weggebrand op me beta... nl al 2x gehad met een hebo uitlaat...en die btw vloog ook uitmekaar door de kracht..
wink.gif
hmzz. en jij zegt dat de Yasuni de 50 cc versie is.. hmzz.. voor 320 piek? vin ik vreemd hey..:p maar okay..je zal wel gelijk hebben..:p Btw waar kannik pic vinden van Hebo Gara...us ff kaiken hoe scheef die staat...:p

[This message has been edited by sArGeAnt (edited 13 September 2000).]
 
Quote van een test site:

De Hebo gara is best een bekende uitlaat die het op de 50cc en de 70cc best goed doet, hij maakt wel behoorlijk wat herrie maar dat is toch goed? De een is er heel tevreden over en de ander vind het een rot uitlaat dus hier is het helemaal aan je zelf. De uitlaat is zeker niet duur, voor de 320 gulden die je er voor neerlegt heb je eigenlijk geen andere uitlaat die er zo uitziet en ook nog goed presteert. Je moet hem echter wel heel goed bijhouden omdat hij behoorlijk snel roest, na een tijdje zal je ook de demper moeten vervangen omdat die na een tijdje ook helemaal verrot gaat, de bouten trillen steeds los en het carbon gaat helemaal naar de klote dus dat geld wat je dan extra uitgeeft aan die nieuwe demper had je beter een NRX of een blackswan kunnen kopen.

Hmzz Zeker weejten HEBO GARA? geen zin eigenlijk in steejds kapotte dempers.;.P


Quote 2:

Dan heeft Hebo ook nog een echte race uitlaat waar ik eigenlijk stiekem niet veel van weet maar hij kost 720 gulden en de prestaties zijn een stuk beter als die van z'n goedkope broertje dus dat is dan wel een voordeel, hij lijkt er ook heel veel op alleen de demper heeft een betere kwaliteit dus dat is ook al weer een voordeel, hij doet het goed op een 50cc maar beter op een 70cc dus das alweer een voordeel zeg maar je moet hem wel heel goed bijhouden omdat de beschermende lak er gelijk afmietert dus roesten zal ie wel doen. De ham vraag is nou is dit alles 720 gulden waard, nou ik zou dan maar een Polini uitlaat kopen ofzo.

hmzz Toch maar beter Polini EVO Uitlaat kopen dan?? :p

[This message has been edited by sArGeAnt (edited 13 September 2000).]
 
Wowsie ik zie er net een kewle pic van bij 50cc.nl kewle demper opzich..en als het een goede uitlaat is valt 559 piek nog wel flink mee! :p
Net iets duurder als de Polini 4 Race...
mjah de herrie? is dat erg?

Waar kannik wat specificaties/tests vinden van Jolly Moto uitlaten?
 
hm,zz ik lees phrozen zijn post net in een andere topic,
Hmzz dus die gekke Hebo Race cilinder kost 750 ballen ofzo? Wat voor prestaties haal ik daar meer uit? stukje beter trekken en top +15 km ofzo?

En is die Jelly-Moto met de gewone hebo cilinder ook interessant of dan beter een andere pakken?
 
Ik heb geloofik sproeier 80 of 85...is 92 niet een betere sproeier voor mijn scoot+onderdelen? btw Boven kant van mijn lucht filter zit zon soort van slangetje in ... men zegt dat je dat er uit moet halen? moet dat? of is dat bullshit? Rijd ie daarom niet zo hard? :p
 
1) de hebo race cilinder moet je eigenlijk niet nemen, die maakt veel te veel toeren om gewoon te gebruiken, voor dat geld ben je veel beter met een evo of een mhr-team.

2)Jolly moto's zijn zeer goede en zeer dure uitlaten. Ten zij je de race van hebo hebt, wat ik niet denk, kan je hem beter niet nemen.

3)Je sproeier moet zeker groter, waarschijnlijk iets van 92.

4)doe dat slangetje maar uit die luchtfilter.


Tom
 
Thanx da Tom! Ik ga dat gelijk vervangen!

Maar uhm vraagje, hebo cilinder kan je beter niet nemen zeg je...die cilinder koste 550 is het wel zeker een Hebo RACE cilinder? hmzz dan nog een EVO en een MHR-Team kosten zon 800 piek en daarmee trek je ook nog eens alles krom etc.etc...Veelste veel power en is ook allemaal gemaakt voor race...zuigerveren om de maand vervangen..zuiger om de 2 a 3 maanden...het moet wel on-road nog beetje heel blijven hey!

Wat raad jij dan aan op die cilinder van mij...Uitlaat?
 
mjah ik vind het nog steeds heel vreemd dat vrienden van mij met zelfde blok en cilinder maar dan met originele carburateur en voor de rest alles origineel behalve uitlaat dan natuurlijk weer evenhard of harder als mij rijden...ze hebben allebei ook 80 sproeier net als mij... maari k heb 17,5 carb..en hun orig... mijn sproeier is gewoon te klein?
En moet je nagaan hun hebben gewoon een Technigas NeXt en ik die rare Yasuni...;P

En wat heb dat buisje uit mijn lucht filter halen eigenlijk pcies voor nut???
 
ik denk niet dat je de race hebt. 550 gulden voor de street bij een dealer is best mogelijk.

Dat buisje zorgt ervoor dat water moeilijker bij je filter kan, maar het houdt de lucht ook serieus tegen. En als de luchtfilter ergens onder hangt zoals bij een aerox kan er zowiezo al moeilijker water in. Je kan misschien verder ook wat gaten boren in je luchtfilter.

Volgens mij is die yashuni wel goed. Ik heb op mijn mhr-replica (volgens mij wel vergelijkbaar met de jouwe) die bidalot. En ik vindt die wel OK. Ik trek ook een weeli en ik ga in een keer door naar 120 km op de teller.
Ik denk dat je best eerst dat buisje weg doet, eventueel gaten in de luchtfilter boort en je sproeier aanpast en je carburator zorgvuldig afstelt. Kijk dan wat hij doet en stel je vraag opnieuw.


Rijden je vrienden 110 met alleen een technigas?

Tom
 
Neej Zoals ik al zei ze zijn compleet origineel op de cilinder (zelfde als mij) en de uitlaat na en ze rijden beide met Technigas en ik trek ze beide eruit maar daarna komt 1 scooter met 10 km sneller mij voorbij en de ander net zon 10 km zachter als mij. Allemaal zelfde blok. ALleen ik heb dan nog us andere carb, andere vario, andere koppeling..;P

Hmzz ik ga dat buisje eruit halen en Sproeier 92 erin doen en afstellen laat ik wel door maat doen bij scooter zaak..;P alleen vraag ik me af....carbarateur demonteren openmaken en sproeier verwisselen is dat kut werkje? nog nooit gedaan nl..;P Loopt de benzine niet weg als ik de carb los haal???
 
QUOTE:
En als de luchtfilter ergens onder hangt zoals bij een aerox kan er zowiezo al moeilijker water in


Kun je de luchtfilter niet andersom monteren zodat het gat aan de onderkant komt? :p

Er is al een gat van 3 mm geboord in mijn luchtfilter...toch nog slim ideej om buisje er uit te halen???

Hoe verklaar jij btw het terug vallen in toeren steeds enzo...lees post1 :p

Is het btw slim om gaten te boren in je carter kap bij de vario en de koppeling en nog 3 gaatjes onder de vario en koppeling zodat eventueel water er weer kan uitlopen??? is dat slim?? of nodig? alles word wel verrekte warm hey!
 
En lijkt jouw Yasuni ook op een bidalot? Demper is ook blaauw alleen niet zo dik als bidalot? voor de rest lijkt ie er sprekend op? behalve de woorden yasuni en bidalot dan..;P Hebbik dan de R of de Z ? :p en jij?
 
Sjeez Jij praat/typt veel
biggrin.gif

ok,dit zou ik doen
een:
-Yasuni Carrera 16/EVO 70 Pijp
-om tebeginnen een sproeiermaat 90-94
-Een Race Krukas(Yamashi,Bidalot,Zijn goeie merken)
-buisje/slangetje uit de luchtfilter(zoals tom zij)
-je carb.
afstellen,stationschroef,luchtschroef,enz.

Als je vrienden je inhalen met een TECHNIGAS,denk ik toch dat je de Yasuni Z(voor de 50cc standaard) hebt,of je scoot is gewoon wreed slecht afgesteld
frown.gif
YASUNI Carrera 16,en je scoot goed afstellen(carb.sproeier,luchtfilter,rollen,kopp.)Zal je je vrienden eruit (omver
biggrin.gif
)blazen!
 
Back
Top