belletjes komen vrij tussen kvs reservoir en slangen

ger69

SP 98 - SF3
Hey,

Ik zit met een klein probleempje. De scooter lekt namelijk koelvloeistof op 2 plekken. Het is geen lopende straal maar wel een beetje.

Als eerst komen er belletjes vrij op de plek waar de slang vanaf de radiateur naar het reservoir ingaat.

[ir]http://i.imgur.com/LdwI4.jpg[/ir]

Dan ontsnapt hier naast de belletjes volgensmij ook wat KVS wat vanaf hier langs het reservoir naar onderloopt en via de slang naar beneden valt op de voetplaat.

[ir]http://i.imgur.com/fzudk.jpg[/ir]

De dop zit er goed strak op. Heb hem zelfs nog eens met een doek en een griptang vast gemaakt maar dat maakte geen verschil. Alle klemmen zitten ook erg goed vast.

Het koelvloeistof niveau is op dit moment zo
[ir]http://i.imgur.com/ymTf2.jpg[/ir]

Ik hoorde dat het 2 a 3 cm onder de dop moet zitten?

Verder lijkt hij ook nog bij de kop ergens, het blijkt dus hoogst waarschijnlijk de bout die er zit of het gouden plaatje.

[ir]http://i.imgur.com/eKyWk.jpg[/ir]

Is dit op te lossen met vloeibare pakking? Dit is opzich niet zo'n erg probleem maar wel vervelend.

Alvast bedankt

gr.
 
Advertisement - register to remove this

Oke, nog nooit gezien dan! :)

In ieder geval. Kan je misschien redeneren hoe het komt dat er koelvloeistof uit deze ''gaten'' kunnen lopen en of het verstandig is om dit dicht te maken met kombi staal waarover je het al eerder had?
 
Die gaten zijn ervoor om het originele thermostaathuisje te monteren:

thermohuis%20pia-peu.jpg


Wellicht kun je die monteren, of een recht exemplaar van Malossi bijv, weet alleen niet 100% zeker of die past. Heb je trouwens wel een O-ring onder dat messingkleurige pijpje?
 
Geen idee, ik heb de cilinder 2dehands gekocht!

Zit die o-ring normaal bij je pakkingset van je cilidner of koop je deze los?

En wil best zo'n setje erop zetten maar het lijkt me verstandiger om te kijken waarom er kvs komt uit de tapeindes van die bouten..
 
Ik denk dat je de o-ring gewoon mist of dat deze beschadigd is, en dat het daardoor lijkt alsof het langs de inbus komt. Als je de maten hiervan weet kunnen ze je bij een fatsoenlijke scooterzaak wel helpen lijkt me.
 
Oke top!

Om te kijken naar de O ring moet ik dus eerst de KVS slang op de cilinder verwijderen maar dan stroomt natuurlijk alles over me cilinder heen.. Wat is het makkelijste met losmaken?
 
Oke, nog nooit gezien dan! :)

In ieder geval. Kan je misschien redeneren hoe het komt dat er koelvloeistof uit deze ''gaten'' kunnen lopen en of het verstandig is om dit dicht te maken met kombi staal waarover je het al eerder had?

gewoon een imbus boutje met koperringetje erin draaien!

verder , misschien iemand die dit uitgeboord heeft? of te lange bout gebruikt oid?
 
Oke top!

Om te kijken naar de O ring moet ik dus eerst de KVS slang op de cilinder verwijderen maar dan stroomt natuurlijk alles over me cilinder heen.. Wat is het makkelijste met losmaken?

misschien heb ik nog wel zo'n tuitje liggen waar de o-ring op zit , dan kan ik m even voor je meten maar dat lukt pas vanavond ofzo..
 
Hij lekt alleen uit het gat waarin dat boutje zit (zie vorige foto). Dit is ongeveer een klein plasje per dag :p

Het gaat waar geen boutje in zit komt een straaltje uit als je de cilinder ontlucht via het nippel.
 
Hopelijk deze week het probleem opgelost. Dealertje uit de buurt gaat voor een vriendenprijsje met Loctite aan de slag. Zal hier nog wel laten weten of dit de oplossing was voor anderen.
 
Even kleine opmerking; dit is geen fout van mij geweest. Toen ik dit in elkaar had gezet zat die aansluiting al vastgeschroefd, en ik ging er vanuit dat het gewoon goed zou zitten zoals het hoort ;)
 
Back
Top