Yamaha aerox wil niet op toeren komen.

Daan006

New Member
Ik heb laatst een Yamaha aerox gekocht die alleen nog afgesteld hoefde te worden. Ik heb nu meerdere sproeier maten geprobeerd, ik heb sproeier 200 tot 270 geprobeerd ( Mikuni hex sproeiers werken in ml. benzine/minuut). Er zit geen luchtfilter en heb al een nieuwe bougie erop gezet. Nogsteeds komt hij niet op toeren als de koppeling begint aan te grijpen blijft hij in toeren hangen en stottert en rijd heel langzaam vooruit (Doet hij bij elke sproeiermaat). De bougie is heel wit een heeft geen aanslag erop en is helemaal nat. Zou dit komen door een te grote carb voor m’n setup of iets kwa ontsteking. Nog iets raars is dat m’n achterrem leiding warm word als die stationair loopt en ik nog niet heb geremd, zou dit komen door lekstroom ofz.

Ik hoor graag een reactie tegemoet.

Dit is m’n setup:
Airsal 70cc
Polini for Race krukas
Mikuni 24mm vlakschuif carburateur
Spruitstuk schuin
Stage 6 r1200 uitlaat
Variateur set top performance
Polini speedbelt
Polini 3G koppeling
Motoforce race koppelingshuis
Volle Polini vertanding
Vertandingsdeksel Polini gelagerd
5,5 gram rollen
Stage 6 rode trekveren
Stage 6 strong drukveer
 
Advertisement - register to remove this

Heb maar sproeiers liggen tot 170 voor mikuni. Ik heb wel dellorto sproeiers van 80 tot 150 liggen maar weet niet of die erin kunnen. Maar alvast bedankt voor de tip.
 
Zeskant sproeiers zijn normaal gesproken voor PWK Carburateurs : Polini / Keihin/Mikuni, en nog een paar.
PWK Sproeiers zijn ook langer dan standaard sproeiers, Bijv Dellorto 6 mm Groot , die zijn vlak.
 
Ik heb laatst een Yamaha aerox gekocht die alleen nog afgesteld hoefde te worden. Ik heb nu meerdere sproeier maten geprobeerd, ik heb sproeier 200 tot 270 geprobeerd ( Mikuni hex sproeiers werken in ml. benzine/minuut). Er zit geen luchtfilter en heb al een nieuwe bougie erop gezet. Nogsteeds komt hij niet op toeren als de koppeling begint aan te grijpen blijft hij in toeren hangen en stottert en rijd heel langzaam vooruit (Doet hij bij elke sproeiermaat). De bougie is heel wit een heeft geen aanslag erop en is helemaal nat. Zou dit komen door een te grote carb voor m’n setup of iets kwa ontsteking. Nog iets raars is dat m’n achterrem leiding warm word als die stationair loopt en ik nog niet heb geremd, zou dit komen door lekstroom ofz.

Ik hoor graag een reactie tegemoet.

Dit is m’n setup:
Airsal 70cc
Polini for Race krukas
Mikuni 24mm vlakschuif carburateur
Spruitstuk schuin
Stage 6 r1200 uitlaat
Variateur set top performance
Polini speedbelt
Polini 3G koppeling
Motoforce race koppelingshuis
Volle Polini vertanding
Vertandingsdeksel Polini gelagerd
5,5 gram rollen
Stage 6 rode trekveren
Stage 6 strong drukveer
doe is 4g rollen erin. je hebt namelijk een zeer hoogtoerige setup en hoerezware rollen. ik zou ook gewoon een open luchtfilter erop zetten van stage6/malosii oid, want als er een steentje inkomt dan kan je alles weggooien:)
 
doe is 4g rollen erin. je hebt namelijk een zeer hoogtoerige setup en hoerezware rollen. ik zou ook gewoon een open luchtfilter erop zetten van stage6/malosii oid, want als er een steentje inkomt dan kan je alles weggooien:)
Ik heb laatst een Yamaha aerox gekocht die alleen nog afgesteld hoefde te worden. Ik heb nu meerdere sproeier maten geprobeerd, ik heb sproeier 200 tot 270 geprobeerd ( Mikuni hex sproeiers werken in ml. benzine/minuut). Er zit geen luchtfilter en heb al een nieuwe bougie erop gezet. Nogsteeds komt hij niet op toeren als de koppeling begint aan te grijpen blijft hij in toeren hangen en stottert en rijd heel langzaam vooruit (Doet hij bij elke sproeiermaat). De bougie is heel wit een heeft geen aanslag erop en is helemaal nat. Zou dit komen door een te grote carb voor m’n setup of iets kwa ontsteking. Nog iets raars is dat m’n achterrem leiding warm word als die stationair loopt en ik nog niet heb geremd, zou dit komen door lekstroom ofz.

Ik hoor graag een reactie tegemoet.

Dit is m’n setup:
Airsal 70cc
Polini for Race krukas
Mikuni 24mm vlakschuif carburateur
Spruitstuk schuin
Stage 6 r1200 uitlaat
Variateur set top performance
Polini speedbelt
Polini 3G koppeling
Motoforce race koppelingshuis
Volle Polini vertanding
Vertandingsdeksel Polini gelagerd
5,5 gram rollen
Stage 6 rode trekveren
Stage 6 strong drukveer
Lichtere rollen. En iets lager in sproeier. 24 mikuni wil heel groot hebben maar probeer 120/200 ff
 
Hallo, de aerox loopt nu beter maar wil nogsteeds niet hard trekken ben erachter gekomen dat er geen airsal t6 op zit maar een gietijzeren airsal 70. Ik heb ook mijn mikuni 24 vlak ingeruild voor een polini 21mm en 4gram rollen. Komt het dat hij niet hard wil trekken omdat ik een hoogtoerige uitlaat heb en een laagtoerige cilinder of kan dit een andere oorzaak hebben. Sproeier maat is nu goed, bougie kleur ziet er goed uit en heb ook een rode mallosie drukveer erin gezet.
 
Ik heb nu een polini 21mm moet sproeiers 91
Post automatically merged:

Maar ik denk dat ik het probleem weet want er zit een hoogtoerige stage 6 r1200 uitlaat op en een laagtoerige gietijzeren airsal 70cc op wat vlgm niet goed met elkaar werkt.
 
Back
Top