Autotechniek problemen topic

Status
Not open for further replies.
Hij slipt gewoon, zie je niet als je er naar kijkt ;)
Handmatig spannen of een veersysteem ?
 
Als een dealer het vervangen heeft ga je gewoon elke keer terug totdat het afgelopen is, hij is nu verantwoordelijk. Ga dan ook niet zelf eraan zitten want als hij dat ziet kan jij je garantie op herstel wel vergeten.
 
Misschien is het een id om even te kijken of je poelies in lijn staan;) anders komen er krachten op de riem te staan die er normaal niet op staan. Waardoor hij sneller slijt/piept etc.
 
kijken of hij strak is kan je zelf ook wel ( als je zelf de riem vervangen hebt, anders terug gaan idd)

mja kijken of hij 90graad kan draaien ( max)

iets minder dan zou hij goed moeten zijn.

dacht 90 graadjes ma weet niet zeker meer.

en anders ff aan waar zit ie om? dynamo en airco pomp of wat?

PS. je hebt ook meters om te kijken of hij goed is dan zou je naar dealert terug moeten.
 
Dat kan idd ook.. andere/zwaardere belasting lager na vv riem. Wel apart dat wanneer hij op de riem spuit het geluid weg gaat
 
Dat kan idd ook.. andere/zwaardere belasting lager na vv riem. Wel apart dat wanneer hij op de riem spuit het geluid weg gaat

Ik had ook zoiets idd, vsnaar gespannen na revisie dynamo, opeens een gekrijs onder de kap vandaan. Bleek de spanrol te zijn.
 
Heb ook al meegemaakt dat het gewoon een gare alternator was die (te) veel mechaniche weerstand gaf, had er ook meer last van als de lichten aanstonden enzo.
 
Bedankt voor de info jongens!
Hij spijt echt op de riem, dus toch maar even kijken of ik hem genoeg opgespannen heb...
Ik had hem opgespannen zodat je een kwartslag kon draaien, maar toch maar even nakijken.
Mss ook nog even naar de spanrol kijken...
 
Bmw e30 325 cabrio

Hallo,

Ik ga dit weekend voor een auto kijken een bmw e30 325 cabrio.

KM stand 160.000

bouwjaar 1988

Auto ziet er netjes en verzorgt uit.

Waar moet ik op letten als ik deze auto koop ?

Er gaat een auto monteur met me mee maar ook hij is geen bmw/e30 kenner vandaar dus mijn vraag.

Ik hoorde via via ook iets over kleptuimelaars die nog wel eens willen breken..??

hoeveel kost een nieuw setje voor deze 6 cilinder 325 ?



(ik hoop dat ik hier goed zit en dat iemand mij veder kan helpen)

Gr Robin,
 
weet iemand wat voor moterdelen (tuning) op een seat ibiza mk1 passen?

het betreft nu een 1.5 injectie (system porsche) moter

of evt wat voor moter erin kan gebouwd worden?
 
zou daar niet teveel geld in steken.. snel wordtie toch niet.. als je het leuk wil doen moet je er een 2.0 ABF blok in bouwen uit de sport / cupra.. dat met andere nokkenassen en een goed uitlaatsysteem en een chip levert +/-200 pk op
 
hoi,

van het weekend is mijn rechterachterremcilinder ontploft, rubbertjes gaar, lekkage, en remdruk weg :( . Betreft een heuze citroen zx trouwens. Anyway die cilinder is dus rijp voor de kliko, en moet een ander op.

Het moertje van de remleiding kreeg ik echter niet los, dus ik heb de leiding vlak naast de moer door geknipt. Hoe werkt dat klemsysteem van die leiding? Moet ik nu een andere? of kan ik deze leiding zo weer gebruiken als ik het aansluitingkje weer even netjes maak? Weet niet echt hoe dat werkt, heb nog nooit aan auto remmen gesleuteld. Werkt het dat je die leiding in de moer steek, moer vast draait en de leiding is vast en dicht? Of komt er nog wat extra's bij kijken, een randje eraan (laten) maken oid?

Ik hoor het graag, kan ik het fixen en dat barrel verkopen ;)
 
Je moet op die leiding eerst de moer schuifen, en daarna kun je er met een speciaal gereedschaps setje een kraagje aan maken, die je in de nieuwe rem cilinder kan drukken, en de moer aandraaien.

Als ik jou vraag zo hoor, ben ik bang dat je het beste met de auto even naar een garage kunt gaan, en vragen of hun er nog zon randje aan kunnen maken, of dat de leiding te kort is om er nog zon randje aan te drukken..
 
Hallo, even een vraagje:
De auto komt niet op zijn toeren.. naar de garage gebracht, toen was er niks mis mee, en inderdaad, ding opgehaald reed gewoon als een raket. Daarna gewassen, en weer zelfde gekut. Enig idee wat het kan zijn? Probleem met electronica? Kortsluiting oid? Het lijkt alsof er een toerenbegrenzer eropspringt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top