aquariumliefhebbers hier???

er is zelf een treinmachinist die ze naar diverse stations voor je neemt.

:W mooi handeltje ja.

aquascape-5.jpg

lijkt wel zo`n modeltrein landschap...beetje te mooi imo.

mooi, maar jij wilt niet weten hoeveel geld er in zo'n bak zit :P...

morgen me eerste tanganyika visjes ophalen, 5x Synodontis p dwarf, kosten in de winkel 19.95 de stuk, hobbykweker 3 euri :W

ik heb een 130 lier bak ex filter. hoe groter de bak hoe meer levend steen etc je nodig hebt

ik heb er ook niets over gelezen ben paar x bij een winkel geweest die me alles hebben uitgelegd.

heb het niet zo op winkeladvies, doe veel liever info vergaren op forums. zijn genoeg forums/site waar je je uren kan weglezen, en de informatie.advies opdoen die je nodig hebt. zijn maar heel weinig winkels, die advies geven wat hun in de portomonee zal raken.

vandaag trouwens lekker begonnen met me bak, moet nog wat kilo's steen bijhalen, en wat valniseria... verder ziet het er wel aardig uit, kon het niet afmaken omdat ik na een tijd niks meer zag. morgen dus verder.

vanochtend wel alvast de 5 syno's gehaald, zijn echt hele leuke beestje... zitten nu in de quarantaine bak van een vriend, mogen begin volgend week denk ik al in me eigen bak.

bij mij gaat het niet zo best.

van de 9 garnalen ofzo zijn er nu 2 onstnapt = dood. En 1 onlangs dood gevonden.
Deze had duidelijk een ziekte (hij was geheel wit). 1 levende garnaal heeft ook duidelijks iets..zijn achterlichaam is gevuld met een wit/gele substantie. Hij/zij eet wel gewoon en lijkt er atm geen last van te hebben.

Uiteindelijk is het probleem dat de bacteriele capaciteit (filter mat.)van de pomp & aquarium zelf te weinig is. Ik wil geen extra pomp kopen omdat ik uiteindelijk naar een Nano 60 wil gaan waar deze pomp wel goed genoeg voor is. Wil nu het aandeel mosballen vergroten waardoor ik hoop dat er wat meer een balans komt en er meer bacterieen hun werk kunnen doen.

Meer garnalen zou moeten maar durf ik niet vanuit het oogpunt van een besmettelijke ziekte oid.

uiteindelijk dood gegaan:
[IR]http://img687.imageshack.us/img687/303/dsc04474d.jpg[/IR]

lijkt er geen problemen van te ondervinden:
[IR]http://img64.imageshack.us/img64/236/dsc04470v.jpg[/IR]

Last edited:
Back