aquariumliefhebbers hier???

een winkeleigenaar zal altijd willen verkopen, zijn maar weinig die je echt goede advies geven

hoelang draait dit bakje al intercooler?

ik bedoel idd die doktervis, maar die gele word ook groot hoor... heb me toen behoorlijk ingelezen over de vis bij zo'n ''nano'' bakje....

zit op je zeewaterforum? zojah linkje van je page daar?

zie trouwens ook geen annemoon voor je visjes? hebben ze die niet nodig? verder wel erg mooie koralen

een winkeleigenaar zal altijd willen verkopen, zijn maar weinig die je echt goede advies geven

hoelang draait dit bakje al intercooler?

ik bedoel idd die doktervis, maar die gele word ook groot hoor... heb me toen behoorlijk ingelezen over de vis bij zo'n ''nano'' bakje....

zit op je zeewaterforum? zojah linkje van je page daar?

zie trouwens ook geen annemoon voor je visjes? hebben ze die niet nodig? verder wel erg mooie koralen

de bak draaid nu ongeveer een half jaar met koralen erin en vissen.. er is mij verteld dat de vissen de komende 10 jaar de bak niet uitgroeien. ik ben al in een paar aquarium winkels gewest maar bij deze heb ik wel een goed gevoel wordt ook alles goed uitgelegd etc.

over die annemoon dat is niet nodig voor de annemoonvisjes. heb zelfs gelezen dat ze maar zelden bij een annemoon zitten. ze maken nu gebruik van het groote koraal in het midden.

en er zit ook een annemoontje in een jonkie nog op foto 2 zie je hem zitten iets onder het midden:)

vet hoor zo'n zee-aquarium! ik wil dat nu ook. Wil ook echt een grote bak kopen. Is het echt zo moeilijk als dat ik overal op internet lees? En hoeveel tijd gaat er in zitten?

rfvdpnc010.jpg

Briljant!

klopt.

Lees dat hij gestopt is met het gebruik van bamboe. Waterkwaliteit ging achteruit, ging zelfs stinken.

rfvdpnc042.jpg

betreffende die Zeewaternano`s...
persoonlijk zou ik dan alleen levend steen doen. Vissen erbij voelt gewoon niet juist.

Nicolas;

Je hebt nu wel een nano?

Meer in de zin van dat ik de knoop nog niet heb doorgehakt om ermee te beginnen als hobby. En ik wil het ook wel direct goed doen dus moet je wel het eea investeren. Vandaar :)

zoet, klein, granaal... Nano eigenlijk dus, al was ik wel een beetje aan het kijken naar wat minder hoge varianten omdat die ruimte in de hoogte redelijk nutteloos is.

zo'n kleine bakje zijn de kosten niet nico...
Relatief gezien niet, maar alles bij elkaar ben je voor zo'n nano ruim 100e kwijt (beetje via online shops berekend, aardig in de buurt?). Net iets teveel om zomaar aan te schaffen en ik ben echt niet zo'n dierenvriend maar om die beestjes te laten verrotten als ik er geen zin meer in heb is ook weer zoiets :p

Mwoah viel mij ook tegen om zo even voor de leuk neer te zetten. Mooie en goede beestjes kunnen het erg prijzig maken. De zorg is het probleem niet.

volgens mij is het dan alleen maar *ruitje,filtertje cleanen *voeren *water verversen.

Zeker als je voor garnalen gaat. (die kosten relatief niets)

Denk je aan nano 10, 20,30 of 60?

mhaw met goed zoeken heb je voor veel minder wat leuks staan..

als jij je dieren in een winkel gaat kopen loop het al aardig op.... maar er zijn genoeg hobbykwekers die garnalen aanbieden... er is zelf een treinmachinist die ze naar diverse stations voor je neemt.

verder kijk gewoon op marktplaats, zijn genoeg van die bakjes in de buurt te koop voor weinig.

ik geef je wel gelijk dat je zkr moet zijn dat je het wilt, anders is het gewoon zonde..

heb laats zelf 1 opgezet voor een vriend van me, en die staat leeg... hij vind het alleen met hout/planten al mooi genoeg.

Back