Sjoerd
Well-Known Member
jou aquarium is veels te klein voor maanvissen... niet doen dus.. zijn vissen die je in minimaal een harem moet houden... net zo met de cory's, weet niet welke soort je hebt.. maar de anneus/sterbai's (prachtig) worden toch behoorlijk groot... moeten gehouden worden per 5, en hebben zand nodig.. hier filteren ze hun voedsel uit..
kersenbuikjes vind ik over het algemeen te druk, aanwezig in een aqua van die formaat..
ik zou jou aanraden...
zalmbijltjes (5 stuk) halfsnavelbek voor bovenste laag...
kardinaal tetra's groep van 20+ erg mooi om te zien (vriend heeft een groep van 400+ zwemmen) zijn zwakke visjes in het begin... bij winkel de wat grotere sterke kiesen.. gaan ze dood blijven aanvullen, uiteindelijk hou je een mooi groepje over..
ik zelf ben helemaal verliefd op meervallen, cory's zijn prachtig om te zien (paar/eetgedrag)
neem een kleine soort en dan groepje van minimaal 5 (zorg aub wel voor zand)
1 of 2 harnasmeervallen (kijk uit worden meestal erg groot).
en dan paartje apistogramma's dit zijn visjes voor gevorderde aquariaanmaar zo mooi he... beetje kleur in je aqua... dan heb je een mooi bezetting, en rustig geheel..
Antennebaarsje (apistogramma) was ook idd iets waar ik al mn oog op had laten vallen. Stuk vreedzamer dan mn Kersenbuikjes denk je? Want ik irriteer me een beetje aan hun gedrag, ze jagen de hele bak op. Het is een beetje te gestressed nu.
Zalmbijltjes is idd wel een leuke toevoeging! Die kardinaaltetras zijn wel cool, maar ook erg standaard. Zat te denken aan iets specialers als standaard vis... Suggesties? Die meervallen hou ik persoonlijk helemaal niet van, is mn water ook iets te warm voor eigenlijk. Heb ook een Algeneter, ook een meervalletje. Die Corydorassen vind ik prima visjes, als ik nieuwe vissen haal, vul ik die ook weer aan tot 5.
Die maanvis was idd niet cht een succes. Zaten er 2 in, waarvan er 1 volgens mij overleden was, die ander heb ik toen maar weggebracht naar de zaak waar ik hem gekocht had. Had idd een schol moeten houden en een grotere/hogere bak moeten hebben.
Dan zoek ik eigenlijk nog iets speciaals erbij....?