aquariumliefhebbers hier???

Gelukkig heb ik het eerst geprobeerd met 1.
15euro per stuk en dan 5 garnalen er vandoor, wordt een dure hobby.

Achterwand is me momenteel nog te duur, aangezien het geen standaard maat is.
Waterstand staat normaal wel hoger.

belachelijk dat je je blijkbaar niet hebt laten informeren of hebt ingelezen over in dit geval garnalen. Dan wist je dat het onmogelijk kon!

Achterwand?!
Ik heb niets en het aquarium staat flink van de muur af zodat je er rondom kan kijken.

Meestal is een webwinkel snel & goedkoop... Deze is goedkoop maar niet snel... Ook geen inlog/bestelstatus gedoe...:( maar oplichters zijn het niet.

Achterwand?!
Ik heb niets en het aquarium staat flink van de muur af zodat je er rondom kan kijken.

Meestal is een webwinkel snel & goedkoop... Deze is goedkoop maar niet snel... Ook geen inlog/bestelstatus gedoe...:( maar oplichters zijn het niet.

Dan is het anders wat maar denk dat 99% van de mensen het aquarium tegen een muur heeft staan en dan is een achterwand gewoon veel mooier.

Welke webwinkel heb je het hierover? Ik zie niemand die iets post over een webwinkel

Een achterwand kan heel mooi zijn..maar imo is het al snel een stnd iets.
Ben op dat gebied dan ook wat meer 'aquascaping' dus doorzichtig of zwart.
Wat helemaal tof is als je hem voor een muur met tof behang zet....geen achterwand en vissen met kleuren van dat behang ofzo. Ik ben dan ook anti 'enorm aquarium met onderkast' als massief iets in een kamer wat niet past bij de stijl. De stijl van een inrichting kan je echt gewoon doortrekken in een aquarium.

Ik heb meuk besteld bij een echte winkel met webwinkel. Die echte winkel is open van Wo/ t.m Za. en volgens mij reageren ze dan ook slecht op mailtjes. Geen inlog shizzle of bestelstatus...wel; "pomp niet op voorraad morgen binnen dan versturen" maar dat was Donderdag.... dezelfde spullen liggen 10,- duurder bij een winkel in de buurt....

vandaag besteling binnen gekregen.
ben nog aan het twijvelen over het lagere gedeelte mosbal en keramieke pijpjes waar ik die zet of eventueel verwijder:

Foto-PYGY6XYP.jpg

Foto-D4AYN46B.jpg

Foto-UUOUQRLU.jpg

Foto-V3A6XLUB.jpg

Foto-GOADZYHZ.jpg

Die garnalenflats.........heb er bewust niet voor gekozen.
Verstop ze anders ergens achter ofzo. Ik zou bijv eerder gaan boren in wat hout.

je weet waar ik van hou...dus dit is voor mij een beetje stnd.

Verstop ze anders ergens achter ofzo. Ik zou bijv eerder gaan boren in wat hout.

ja met die mos vondt ik wel leuk. die komt meschien onder de pomp dat je alleen de zijkant ziet. dat de garnalen er toch via de andere kant inkunnen die andere haal ik er denk ik uit. die had ik namelijk nog.

nu eerst ff indraaien en kijken hoe alles gaad en dan garnaaltjes erin over 4 a 5 weken

Maand geleden in een aquarium geweest in Maleisië, heb daar misschien wel een mooi idee voor je opgedaan. Arapaimas :D, is iig niet stnd ;).

Arowana´s zijn ook van dezelfde soort.

Dat programma heb ik toen ook gezien, zonde dat die beesten amper nog bestaan.
Die arapaima's kunnen wel meer dan 4 meter worden.

Eheim Liberty 200
Handig systeem hoor. Easy cleaning.

Newatt 100w verwarming
Hard plastic

2 RVS beugels laten maken als stabilisatie over dwars.
1 beugeltje met pen waar het hout links over vast zit.

en al updates tinne?

ik zelf ben me garnalen bakje zat, dus die ga ik morgen opruimen of er iets anders van maken....

ook de zoutwaterbak gaat de kast in, en de gezelschapbak word vanaf morgen een Tanganyika bak, morgen begin ik met inrichten, en daarna kan ik me gaan inleren in de verschillende Tangavisjes, aangezien ik daar helemaal niks over weet...

Zit tegenwoordig op een garnalenforum :P
vandaag toevallig het hangend stukje hout eruitg gehaald. Begint te schimmelen en het irriteerde. Ik hou het bij dat mooiste stuk hout. Biologisch klopt het nog niet; kamlaagje. Wilde de filter beperkt laten draaien maar hij filtert te weinig, dus beter continue. Deze week even een dennerle nano klemlampje kopen. Mss later nog een, even kijken wat ik met lichtinval kan doen. Ook wat extra mosballen er in, biologisch ook beter. Later meer japonicas.
Vandaag ook 1 gedroogd op de grond gevonden :'( water tot de rand of klimmen via dat hout is ws de oorzaak.

Back