aquariumliefhebbers hier???

Huidige status van mijn 100x40x40 aquarium.

[IR]http://img412.imageshack.us/img412/5792/dsc04084.jpg[/IR]

met daarin 9 Japonica`s

[IR]http://img121.imageshack.us/img121/9697/dsc04088i.jpg[/IR]

Ben nu een keuze aan het maken betreffende een 'hangfilter'.
Morgen even kijken voor een stuk hout (@ Verloop Boskoop.)
2 metalen beugels voor stabilisatie zijn in de maak.

Omdat het er ook strak moet uit zien.....
newatt.jpg

Deze had ik al, maar is na 4 jaar kapot gegaan omdat ik niet wist dat de kop (met regelaar) boven water moet blijven. Ik had hem onderwater, horizontaal.

Heb er verleden jaar 1 van me vriendin gehad :) 30L uit mijn hoofd :D

Zitten nu maar 4 de zelfde vissen in omdat ik toen ik op vakantie was er "Vakantie-Voer" had in ge gooit en toen zijn er 12 doodgegaan.. Ik terug naar intratuin en die man zei gvd. dat ik het verkeerde voer had gekocht terwijl hij me dit had aangesmeert.. :(

Dus binnenkort even nieuwe kopen, vond kogelvissies wel leuk en een kikkertje kan er ook in :W

Snelle pic met iphone:
21b0jts.jpg

2uoicqt.jpg

zielig, die molly heeft veel meer ruimte nodig... in dit soort bakken passen alleen maar microvisjes of kreeft/garnalen.. kogel visjes kunnen dan wel weer (dwerg soort) maar zijn kwa voer best moeilijk (alleen levend/diepvries)

@ tinne

Die japonica's zijn saai koop eens iets met meer kleur :P, verder veel hout erin doen (mos eraan binden) en riccia is ook erg mooi..

Ps je bent net begonnen toch? en nu al garnalen?

Heb er verleden jaar 1 van me vriendin gehad :) 30L uit mijn hoofd :D

Zitten nu maar 4 de zelfde vissen in omdat ik toen ik op vakantie was er "Vakantie-Voer" had in ge gooit en toen zijn er 12 doodgegaan.. Ik terug naar intratuin en die man zei gvd. dat ik het verkeerde voer had gekocht terwijl hij me dit had aangesmeert.. :(

Dus binnenkort even nieuwe kopen, vond kogelvissies wel leuk en een kikkertje kan er ook in :W

Snelle pic met iphone:
21b0jts.jpg

2uoicqt.jpg

Heb zelf ook zo'n bakje. maar dan met 2 dwerg kogelvisjes erin, erg leuk om te zien. je moet alleen wel zout aan het water toevoegen, en slakjes kweken

@ tinne

Die japonica's zijn saai koop eens iets met meer kleur :P, verder veel hout erin doen (mos eraan binden) en riccia is ook erg mooi..

Ps je bent net begonnen toch? en nu al garnalen?

Als het aquarium staat er net? of als beginner in aquaria?

want die Japonicas zaten in een 60x30x30 en die heb ik incl mosballen /pomp/verwarming overgezet...(verwarming uiteraard iets eerder)
Die Japonica`s hebbben trouwens wel een tekening en bijzonder schitteringen op staart. Maar natuurlijk komen er gekleurde bij. Alleen kan het helaas maar 1 soort zijn ivm met kruisingen. Nu weet ik ook waarom de diehard garnalen houders ook van die winkelstellingen in huis hebben staan. Voor elke soort een bakje...

Er omt sowieso een groot stuk hout in, wat moet uitsteken.
Hierop ws gedeeltelijk was Javamos idd, ook goed als kraamkamer.

Dit is een beetje het streven qua hout
aq1.jpg

maar aangezien ik ook mosballen op de bodem heb moet ik dus wel wat meer ruimte op de bodem hebben. 3 stukken daarom ws niet.

Heb zelf ook zo'n bakje. maar dan met 2 dwerg kogelvisjes erin, erg leuk om te zien. je moet alleen wel zout aan het water toevoegen, en slakjes kweken

Mijn zwager heeft ze ook (2 stuks), en die heeft er geen zout aan toegevoegd aangezien die ook andere vissen heeft.
Maar geeft ze wel diepvries eten :) Iets van larven oid :P

zielig, die molly heeft veel meer ruimte nodig... in dit soort bakken passen alleen maar microvisjes of kreeft/garnalen.. kogel visjes kunnen dan wel weer (dwerg soort) maar zijn kwa voer best moeilijk (alleen levend/diepvries)

Dat werd mij ook al vertelt, want ze groeien op je bak en mijnes zijn te groot voor mijn bak :)
Dat ik er maximaal 2 op deze grote mag hebben..

Dus als iemand intresse heeft in 3 molly's (of allemaal), want op marktplaats wou niemand ze (gratis) ophalen :)

Mijn zwager heeft ze ook (2 stuks), en die heeft er geen zout aan toegevoegd aangezien die ook andere vissen heeft.
Maar geeft ze wel diepvries eten :) Iets van larven oid :P

t hoeft niet persee, heb t ook een tijdje zonder gedaan, maar het is wel beter voor ze, de meeste andere vissen kunnen er ook gewoon tegen. geef ze zelf ook niet altijd slakjes, ook weleens diepvries larven enz, want als ik er 20 slakjes in gooi, zijn ze binnen 2 minuten allemaal op:P het is wel grappig om te zien hoe ze jagen

[ir]http://img338.imageshack.us/img338/9865/dsc04105k.jpg[/ir]

Hout gekocht bij Verloop - boskoop.
Nette zaak, goede mensen.

Het plan was om hout rechtop uitstekende te zetten (zoals jullie wisten).
Maar dit hout wilde niet echt lekker staan..dus ik dacht van hmmmz..
Wat doet het liggend? nou dit dus. De look is wel anders nu, maar toch wel wat meer voordelen; -de bodem blijft vrij voor de mosballen -al het hout onderwater ipv de helft uitstekend - meer ruimte voor de garnalen -ruimte voor mooi wat javamos.

Zag bij Verloop wat waaierhand garnalen..:W goede kans dat ik er ook eens 3 ga kopen.
Met wat stroming tegen het hout aan zie ik ze al zitten :P

Atyopsis%20Moluccensis,%20rotrsgarnaal.jpg

Volgende week pomp & verwarming.

oogt leeg tinne, hout is wel mooi zo...

ik zou ook stenen erin gooien, bij de intratuin hebben ze mooie grijs/zwarte natuursteen wat je erin kan doen... flink wat mos erop, panty/gaas er over heen :W

Juist! het ook leeg zijn.
Gewoon strak. Ik twijfel zelfs aan javamos...maar dat moet eigenlijk gewoon ivm de jonkies.

Eerste filter/verw. aanschaffen...dan weer even verder kijken.
Misschien eens drijfplanten onderzoeken.

mjah, ik vind beetje diepte wel leuk in een aquaruim... en ik wil niet constant alles kunnen zien... mosballen ken je trouwens ook leuke dingen mee doen, door midden knippen en dan met nietjes/visdraad aan die tak binden.

Is trouwens niet zelf genomen he haha! ;)
Ik zag 'm toevallig op internet en wou 'm ff posten.
Maar zo ziet ie er wel uit, alleen hij begint nu toch wel iets te groot te worden.

Nog paar foto's van mijn aquarium.

1 betta man
2 betta vrouw
8 corydoras albino
10 rode minor
3 L334

2wm2cmx.jpg

Betta vrouw die behoorlijk dik is

i35od1.jpg

Betta man die weinig zin in een foto had

w0j6f9.jpg

Back