This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

aquariumliefhebbers hier???

totaal geen reden om zo te reageren. zo algemeen bekend is het niet.

hij heeft die vissen gekregen voor z'n verjaardag, dus tijd om in te draaien had
ie niet.

ik start ook soms niet op.. maar zorg wel dat ik een filter erin heb hangen.
9 van de 10 x gaat het goed en hale de vissen het gewoon

als je oud water/filtermatriaal hebt is opstarten over te slaan...

ik vind echter wel leuk om op te starten, genoeg tijd om alles naar je zin te krijgen voordat je er beestjes indoet..

Wat had je er voor een vissen in zitten dan ferrel?

Na een halve of 3kwart week doe ik er meestal ook al een paar guppy's in, gaat ook goed, maar meteen erin gaat echt altijd fout,

Tenzij je dezelfde bodem houd, of/en een deel van het water hergebruikt of/en je oude filter erin zet...

algeneters etc. gaat goed. maar idd guppen dat gaat niet gewoon niet goed!

de rog eet inmidels maar wel moeizaam. zelfs regenwormen worden voor zijn neus weg gekaapt. zelfs grote wormen worden gepakt door de zilverhaaitjes. maar komt goed. het is een te vet beest

gewoon flink wat erin gooien en verspreid over de hele bak, gaat meestal wel goed..

komt wel goed met hem hij zwemt ok soms weg van 1 worm. Dus als ie honger heeft is het zijn eigen schuld.

totaal geen reden om zo te reageren. zo algemeen bekend is het niet.

hij heeft die vissen gekregen voor z'n verjaardag, dus tijd om in te draaien had
ie niet.

Ik heb alle reden zo te reageren. Als je een howto (boek of whatever) van een aquarium beginnen leest zal het er ALTIJD instaan.

Hoe krijg je btw vissen voor je verjaardag? Ben benieuwd of de gever enigszins moeite neemt naar waterwaardes, families, bak, etc. te kijken voor hij geeft. Sowieso, haal je ze overdag, geef je ze savonds? Ga je voordat je naar de verjaardag gaat ff naar de aquariumzaak "ja 10 van die, 2 van die 3 van die, etc." "is het een cadeau?". :+ En dan nog, had ie al wel een bak voor ie ze kreeg? Of was het "oh vissen, dan zal ik er meteen ff water in laten lopen" 8P

Je gaat toch geen vissen geven? Das mn moraal ff, geef gewoon een tegoedbon. Dus lekker dom van die gever imo en lekker dom van hem om het kenbaar te maken dat ie vissen wilt ofzo.

Vaag verhaal iig en ik blijf bij mn standpunt dat ie teveel moeite, geld en tijd erin steekt op een verkeerde manier.

dieren geven als kado is zowiezo stom, tenzij je er verstand van hebt en weet wat de gene wilt hebben..

idd, hoeveel mensen dr tegenwoordig zijn die onwetend een huisdier halen,
beter doe je even wat research vantevoren.

Internet is er niet voor niets.

No-offence tegen die vriend trouwens, want die wil de beestjes wel verantwoord houden, maar in het algemeen.

die dude had gwn een keer gezegd dat ie wel wat goudvissen wilden hebben ofzo, en toen hebben 2 huisgenoten van me 2 sluierstaarten gehaald, een bak, plant, grind, en een kasteeltje ofzo.

tja die dudes hebben geen research gedaan voordat ze dat deden.. niet zo slim, blijkt..

maar geloof dat het nu allemaal goed gaat met de beestjes

wat een stilte hier..

heb net maar weer een andere bak gehaald 30 liter bakje

i.v.m. een lekke bak..

het is een tetra 30 met 1 kogel visje en 5 slakkencichliden

ook is er een tweede rog in bestelling dit maal een vrouwtje!

nieuwe rog!

zojuist is er een nieuwe rog in het aquarium gezet. het gaat nu om een vrouwdje. heb nu dus een koppeltje. nu nog aan het eten krijgen en dan is het goed!

Op mn werk hebben we een verwaarloosd aquarium staan wat ik momenteel een beetje aan het opknappen ben. Maar de bak is dusdanig smerig dat ik hem eigenlijk helemaal wil leeg halen om alles goed te reiningen.

Maar er zitten nog 2 algeneters in de bak.

Kan ik die gewoon in een schone bak weer loslaten , of moet je dan echt een cultuur in je bak hebben. Want ik heb geen tijdelijke ruimte voor die 2 vissen.

gewoon de oude filter niet schoonmaken. en nieuw water erin en dan gewoon visjes erin. in de oude filter zit nog genoeg aan bacterien dan gaat het wel goed. maar als je die filter ook schoon hebt dan word het lastig. maar meschien dat het wel gaat. ik maak de filter bij zoiets nooit schoon doe ik pas na een week meestal...

Ik heb er vanacht een nieuwe pomp met filters ingezet , omdat de andere pomp stuk was.

Moet het dan ook te doen zijn , of moet het filter ff een paar dagen pompen oid?

Ben een aquarium leek , maar kon het niet langer aanzien dat het zo verwaarloosd werd.

Zitten trouwens alleen 2 algeneters in en een paar harders uit het kanaal

laat hem maar een paar dagen filteren en dan kan het water er wel uit! dan moet het gaan!

Algeneters zijn sowieso vrij sterke vissen, die kunnen een hoop hebben. Komt wel goed, gewoon idd filter niet schoonmaken, rest er allemaal uit enzo.