aprilia sx50 schakelbrommer ineens veel meer vermogen

Yanick.v

New Member
ik reed vandaag richting school en mn uitlaat begon ineens een stuk meer geluid te maken hij liep eerst 55 nu wilt de brommer naar de 90, 100 trekken terwijl ik er niks aan heb veranderd heb een voca uitlaat met proppen nog gemonteerd alleen voelt het koppelstuk op de cilinder wel een beetje lek zou een lekker uitlaat deze verandering hebben kunnen veroorzaakt?

heeft iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Wel een erg groot veel verschil voor een lekkende uitlaat echter wanneer ik de specs bekijk van deze brommer op een buitenlandse website zou deze brommer veel sneller moeten kunnen dan die 45 kmpu en komt dus overeen met wat jouw brommer nu loopt.

https://www.devittinsurance.com/bike-reviews/aprilia/aprilia-sx50/
zou het dan misschien mogelijk zijn dat de prop in de uitlaat losis geraakt?, is het dan ook niet raar dat de brommer niet anders is afgesteld en nog afgesteld is hoe die met prop liep?
er zit ook een polini 50cc sport op
 
als hij standaard onbegrensd al tegen de 100 loopt en je hebt er nu een polini sportcilinder op doet die plotselinge toename richting de 90-100 wel vermoeden dat er ergens een restrictie weg is. als je zegt dat je uitlaat niet helemaal afdicht op je cilinder zou dit een vergelijkbaar effect kunnen geven.
ik zou oppassen met hem zo hard te rijden (al is het maar om boetes/ongelukken te voorkomen) en die uitlaat weer goed aansluiten, kijken wat ie dan doet?
 
Kan idd dat hij los is gekomen maar zo;n verschil in km's zou niet mogelijk moeten zijn.
Heb het idd wel eens gehad dat hij los kwam en kon dan gemiddeld 10 km op teller harder en je hoorde de prop rondratelen in de uitlaat. Vergeet niet dat de prop er gewoon nog inzit..
En als hij er langs lekt maakt hij natuurlijk ook mega herrie.
 
Zou kunnen dat de prop los is geraakt.

Ja, veel te arm kan best goed lopen. Maar inderdaad, in dat geval klopt er helemaal niets meer van je afstelling, en rijd je het heel snel kapot.

Dan nog vind ik het verschil wel heel groot, maar ik heb niet zo gek veel ervaring met schakel spul. Als die prop de enige begrenzing is, zou dit natuurlijk wel kunnen.
 
Kan idd dat hij los is gekomen maar zo;n verschil in km's zou niet mogelijk moeten zijn.
Heb het idd wel eens gehad dat hij los kwam en kon dan gemiddeld 10 km op teller harder en je hoorde de prop rondratelen in de uitlaat. Vergeet niet dat de prop er gewoon nog inzit..
En als hij er langs lekt maakt hij natuurlijk ook mega herrie.
had jij ook zo'n brommer die onbegrensd wel 95 zou kunnen? want dat zijn de specs voor andere landen ;)
 
Ja, veel te arm kan best goed lopen. Maar inderdaad, in dat geval klopt er helemaal niets meer van je afstelling, en rijd je het heel snel kapot.
Dat was ik ook net aan het schrijven in mijn vorige post dus dit heb ik maar weer weggelaten.
Maar ik denk eerder dat de grotere sproeier er nog in zit.
:)
 
Als je een prop hebt die hem van 90 naar 50 begrensd, heb je wel echt een hele dikke prop. :tearsofjoy:

Vraag me af of je hem dan aan de praat krijgt met de originele sproeier. Maar het zou kunnen hoor. Met de prop begrens je de luchtstroom natuurlijk ook gigantisch. Niet genoeg ervaring mee om echt heel veel zinnigs over te zeggen. Begrenzen doe ik niet aan. :p
 
Als je een prop hebt die hem van 90 naar 50 begrensd, heb je wel echt een hele dikke prop. :tearsofjoy:

Vraag me af of je hem dan aan de praat krijgt met de originele sproeier. Maar het zou kunnen hoor. Met de prop begrens je de luchtstroom natuurlijk ook gigantisch. Niet genoeg ervaring mee om echt heel veel zinnigs over te zeggen. Begrenzen doe ik niet aan. :p
klopt de prop is echt inmens groot denk dat 75% van de uitlaat wordt afgesloten
heb hem idd 2de hand gekocht en zou dus wel opgevoerd geweest kunnen zijn ik hoorde van vrienden dat deze blokjes onbegrensd 75, 80kmpu halen dit dan met een 50cc sport en voca uitlaat denk ik dat ie wel 95 100kmpu zou kunnen lopen dus zal thuis kijken of dr prop nog gemonteerd zit ,

iedereen erg bedankt voor de reacties
 
Als je een prop hebt die hem van 90 naar 50 begrensd, heb je wel echt een hele dikke prop. :tearsofjoy:

Vraag me af of je hem dan aan de praat krijgt met de originele sproeier. Maar het zou kunnen hoor. Met de prop begrens je de luchtstroom natuurlijk ook gigantisch. Niet genoeg ervaring mee om echt heel veel zinnigs over te zeggen. Begrenzen doe ik niet aan. :p
een hoofdsproeier begrenst (pas echt) op de top. aankrijgen zal het probleem niet zijn, bij de start heb je ook nog stationairsproeier(s) en evt choke/startverrijking erbij. het gevaar ligt hem erin als de sproeier op de begrenzing in de uitlaat is aangepast, dat hij nu op top te arm loopt (maar wèl hard)
 
Ja, maar ik bedoel juist met die prop er in, en sproeier afgesteld zonder prop.

Met de prop er in loopt hij dan echt veel en veel (en veel en veel) te rijk. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het dan nog enigszins fatsoenlijk loopt.

Dat hij met prop wat rijk afgesteld staat oid, en hij nu zonder prop goed loopt kan ik zeker geloven. Maar gezond is anders, en dan zal hij nu juist (veel) te arm zijn.

Volgens mij bedoelen we hetzelfde. ;)
 
Ja, maar ik bedoel juist met die prop er in, en sproeier afgesteld zonder prop.

Met de prop er in loopt hij dan echt veel en veel (en veel en veel) te rijk. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het dan nog enigszins fatsoenlijk loopt.
hij loopt op dir moment perfect ook stationair en hoge toeren daarom ben ik zo versteld

wat is het gevaar van wel hard maar te arm afgesteld?
 
hij loopt op dir moment perfect ook stationair en hoge toeren daarom ben ik zo versteld

wat is het gevaar van wel hard maar te arm afgesteld?
een arme verbranding loopt heter dan een rijke/normale. en omdat het tweetakt is, blijft de smering ook achter.
die je bij hoge toeren juist zo hard nodig hebt.
 
een arme verbranding loopt heter dan een rijke/normale. en omdat het tweetakt is, blijft de smering ook achter.
die je bij hoge toeren juist zo hard nodig hebt.
rustig naar huis rijden dus? is het mogelijk om erachter te komen of dit het geval is op een manier?
 
Dat alles veel te heet word, misschien zelfs detonatie, en alles kapot loopt. Te arm wil je echt niet.

Je zou er een keer een nieuwe bougie in kunnen doen, rondje rijden en naar de kleur kijken. Maar als hij echt veel te arm is, is dat ook zeker niet gezond.

Heb je een filmpje oid? Niet perfect, maar je kan wel een beetje horen of de afstelling goed is.
 
Dat alles veel te heet word, misschien zelfs detonatie, en alles kapot loopt. Te arm wil je echt niet.

Je zou er een keer een nieuwe bougie in kunnen doen, rondje rijden en naar de kleur kijken. Maar als hij echt veel te arm is, is dat ook zeker niet gezond.

Heb je een filmpje oid? Niet perfect, maar je kan wel een beetje horen of de afstelling goed is.
ik zou een filmpje kunnen maken alleen hoe stuur ik dat?
 
rustig naar huis rijden dus? is het mogelijk om erachter te komen of dit het geval is op een manier?
ja, rustig aan.
kijk of je je uitlaat (als hij nog niet gloeiend heet is) klem kan houden/binden? tegen je cilinder zodat hij niet te veel lekt en of hij dan weer een beetje inhoudt.
wat WEBRacing zegt: bougie aflezen.
Post automatically merged:

ik zou een filmpje kunnen maken alleen hoe stuur ik dat?
op youtube zetten, hier de link plaatsen
 
Back
Top