Aprilia rally 50 ac

pia2000

New Member
Goedendag,

Ik heb nu een probleem met mijn aprilia rally 50 ac
Setup
- laagtoerig 70cc
- 17,5 origineel carburateur
- sproeier 86

Nu is het probleem dat die moeilijk start.
En als die start dan spuit die benzine uit de uitlaat.

Zat een sproeier 94 in die heb ik vervangen voor een sproeier 86.

Bougie heb ik ook vervangen.
Bougiekabel ook.

Vlotternaald dicht goed af.

Zou het misschien iets bij de onsteking zijn want af en toe spuit die gewoon met benzine uit de uitlaat. tijdens het starten.
Start ook heel moeilijk.

Voor derest rijd die gewoon goed.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Goedendag,

Ik heb nu een probleem met mijn aprilia rally 50 ac
Setup
- laagtoerig 70cc
- 17,5 origineel carburateur
- sproeier 86

Nu is het probleem dat die moeilijk start.
En als die start dan spuit die benzine uit de uitlaat.

Zat een sproeier 94 in die heb ik vervangen voor een sproeier 86.

Bougie heb ik ook vervangen.
Bougiekabel ook.

Vlotternaald dicht goed af.

Zou het misschien iets bij de onsteking zijn want af en toe spuit die gewoon met benzine tijdens het starten.
Start ook heel moeilijk.

Voor derest rijd die gewoon goed.
Spuit benzine?? de ontsteking spuit geen benzine.
 
Blauw betekend krachtige vonk dus kan je je ontsteking uitsluiten.
Oke dan ben ik ten einde raad.
Heb een kleinere sproeier gemonteerd.
Maar dan loopt die scooter voor geen meter.

Vacuumkraan werkt gewoon naar behoren en vlotternaald dicht gewoon af.

Dus dan zou je denken dat er onverbrande benzine in de uitlaat terecht komt.
Benzine spuit er alleen uit als ik hem voor de 1e x weer start.

Iemand nog een idee
 
Oke dan ben ik ten einde raad.
Heb een kleinere sproeier gemonteerd.
Maar dan loopt die scooter voor geen meter.

Vacuumkraan werkt gewoon naar behoren en vlotternaald dicht gewoon af.

Dus dan zou je denken dat er onverbrande benzine in de uitlaat terecht komt.
Benzine spuit er alleen uit als ik hem voor de 1e x weer start.

Iemand nog een idee
Waar spuit hij benzine uit??
 
Dus kort samen gevat.
Onsteking, goed
Cdi, goed
Bougie kabel en dop, goed
Bougie, goed

Valse lucht gecheckt als hij liep?

Benzine lucht verhouding goed?
- luchtschroef
- sproeier
- lucht filter box of powerfilter?

Membraan goed?
Sluiten de kleppen?

Carburateur van welk merk?

Compressie goed?
 
Dus kort samen gevat.
Onsteking, goed
Cdi, goed
Bougie kabel en dop, goed
Bougie, goed

Valse lucht gecheckt als hij liep?

Benzine lucht verhouding goed?
- luchtschroef
- sproeier
- lucht filter box of powerfilter?

Membraan goed?
Sluiten de kleppen?

Carburateur van welk merk?

Compressie goed?
Valse lucht bij de keerringen moet ik nog checken.

Benzine en luchtverhouding
Lijkt mij goed.
Nieuwe bougie goudbruin van kleur.
En 1,5 slag luchtschroef.
Als die start na lang kicken en uitspuiten van alle onverbrande benzine loopt de scooter ook goed stationair.

Membraan sluit netjes.

Carburateur is origineel van dellortho.

Compressie lijkt mij wel goed want de scooter rijdt gewoon.
Alleen start heel moeilijk omdat die naar mijn weten de heletijd verzuipt ofzo.

Zou het misschien de vliegwiel spie zijn?
Dat die versleten is en niet op de juiste timing vonkt?
Waardoor er onverbrande benzine door de uitlaatpoort druipt?

Origineel luchtfilter zit er op trouwens.
 
Graag ff de keeringen checken.

Kunnen vaak de boosdoener zijn.

Kan je ook gelijk je ontsteking inspecteren en je spie.
 
Graag ff de keeringen checken.

Kunnen vaak de boosdoener zijn.

Kan je ook gelijk je ontsteking inspecteren en je spie.
Zal ik doen bedankt!
Wel logisch door valse lucht start je scooter namelijk moeilijker omdat je je scooter soort van verzuipt denk ik.

Ik laat het weten bedankt
 
Alleen start heel moeilijk omdat die naar mijn weten de heletijd verzuipt ofzo.
Die indruk krijg ik ook ofzo.

Ik krijg de indruk dat je spruitstuk of krukasruimte langzaam volloopt als de scooter stil staat en dit wordt bij de eerste kick of druk op de E-start je cilinder ingezogen.

Hoe heb je die vlotternaald getest?
De vlotternaald sluit misschien wel af als je hem bedient met een vinger maar sluit deze ook op het juiste niveau en is de vlotter niet lek zodat hij niet de volledige opwaardse druk ontwikkelt ?

Hieronder een plaatje hoe je de vulling van de vlotterkamer controleert:

1708935485595.png
 
Die indruk krijg ik ook ofzo.

Ik krijg de indruk dat je spruitstuk of krukasruimte langzaam volloopt als de scooter stil staat en dit wordt bij de eerste kick of druk op de E-start je cilinder ingezogen.

Hoe heb je die vlotternaald getest?
De vlotternaald sluit misschien wel af als je hem bedient met een vinger maar sluit deze ook op het juiste niveau en is de vlotter niet lek zodat hij niet de volledige opwaardse druk ontwikkelt ?

Hieronder een plaatje hoe je de vulling van de vlotterkamer controleert:

View attachment 74543
Heb het inderdaad met mijn vingers getest.

Ik zal het op uw manier proberen bedankt!
 
Back
Top