Aprilia SX 2020 stottert en valt uit

julien2432

New Member
Ik heb een Aprilia SX 50 2020 hij stottert en valt uitendelijk uit tenzij ik gas blijf geven.
Ik heb de carburateur ervan gehaald en gekeken denk dat de choke niet meer werkt heb dit proberen herstellen maar denk nog steeds niet in orde. Wanneer ik aan de luchtschroef (of stationaireschroef) draai gebeurt er NIKS. Zou dit een defecte carburateur kunnen zijn???
 
Advertisement - register to remove this

Valse lucht ? even remmenreiniger rond spruitstuk en carb aansluiting spuiten , eventueel vacuum slangen checken , en keerringen achter vliegwiel en vario. Veer hoort onder stationair schroef
 
Het probleem is de stationair schroef die niet werkt.
Post automatically merged:

Wat bedoelt u met veer onder de stationaire schroef.
 
Last edited:
De stationair schroef , is de schroef , die of de gasschuif omhoog tilt / vlinderklep open zet , als je hem indraait , als er geen veer onder zit , en je geeft gas , zou door het trillen van de motor , de schroef in , of uit kunnen draaien , de veer gaat dit tegen , en houdt hem op zijn plek.
Hetzelfde geldt voor de mengsel 4takt / luchtschroef 2takt .
 
De stationair schroef , is de schroef , die of de gasschuif omhoog tilt / vlinderklep open zet , als je hem indraait , als er geen veer onder zit , en je geeft gas , zou door het trillen van de motor , de schroef in , of uit kunnen draaien , de veer gaat dit tegen , en houdt hem op zijn plek.
Hetzelfde geldt voor de mengsel 4takt / luchtschroef 2takt .
Ja dat weet ik maar hij draait niet mooi stationair met of zonder veer geen verschil en gebeurt niks wanneer ik er aan draaiNIKS
 
Back
Top