Hallo Allemaal,
Om te beginnen ik ben nieuw op dit forum en ik weet niet zeker of ik dit in de juiste afdeling plaats. Sorry daarvoor alvast.
Ik heb een Aprilia SR50 LC (Piaggio motor+Carburateur) uit 2010.
Setup:
Standard Originele cilinder en zuiger 50cc
Malossi Multivar 2000 met 5,6g rollen
Witte drukveer met standard koppeling
Carburateur 17,5mm met 75sproeier.
Malossi Flip uitlaat.
De scooter kocht ik met de normale uitlaat en heb zelf de malossi vario, drukveer en uitlaat geplaatst. Hij werkte perfect en heb hem met de kou van de afgelopen weken niet gebruikt. Hij stond stil en toen wilde ik ermee gaan rijden en deed hij niks meer. Starten ook niet. Ik heb toen de bougie vervangen (dom genoeg de verkeerde, was te kort) toen startte hij en reedt die de eerste 10km goed. Toen begon het gestotter enzovoort bij de 40/50km. Hij kwam niet verder dan 50 terwijl die normaal makkelijk de 85/90 aan kon tikken. Ook de trekkracht was verminderd en er ontstond snaar slip. Vandaag heb ik weer een nieuwe bougie erin gedaan maar deze keer de goeie. De bougie die oorspronkelijk erin zat voordat ik de verkeerde erin deed was een piaggio champion p2m. Met deze combinatie (setup+ alles wat erop zit) heeft die altijd goed gereden. Vandaag de ngk b9es erin gedaan(dit is hetzelfde als de p2m stond op de site aangegeven). Trekkracht was al veeel beter en topsnelheid was echt perfect. Hij leek weer de oude. Alleen na 10km hetzelfde probleem. Stotter bij de 30-40-50km en komt niet verder dan 50. Trekkracht is wel nog steeds perfect en snaar slip hoor ik niet meer en voel ik niet meer (wat die met de korte bougie wel deed).
Ik heb vandaag ook een champion p2m binnengekregen maar voordat ik hem erin doe zou ik willen vragen of iemand tips en adviezen heeft om dit op te lossen of checken. Setup is nog precies dezelfde als toen die goed reedt. Ik heb niks eraan veranderd.
De uitlaat knettert bij het stotteren en met een nieuwe bougie rijdt die weer goed.( heb er 5 gekocht om te testen). Maar elke 10km zou me eigenlijk een nieuwe bougie kosten.
Kan het zijn dat misschien de cdi/bobine of iets met de ontsteking kapot is gegaan met de kou? Zoals boven vermeld met een nieuwe bougie werkt die goed en na 10km is die kapot. Ik heb zowel een nieuwe piaggio p2m bougie liggen als 4 stuks ngk b9es.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en ik hoop dat ik een duidelijke verhaaltje heb geschreven.
P.s. Ik wacht nu dat de scooter afkoeld om de kleur af te lezen van de goede bougie. De korte bougie was niet zwart zwart maar ook niet koffiebruin. Lijkt net daar tussenin.
Om te beginnen ik ben nieuw op dit forum en ik weet niet zeker of ik dit in de juiste afdeling plaats. Sorry daarvoor alvast.
Ik heb een Aprilia SR50 LC (Piaggio motor+Carburateur) uit 2010.
Setup:
Standard Originele cilinder en zuiger 50cc
Malossi Multivar 2000 met 5,6g rollen
Witte drukveer met standard koppeling
Carburateur 17,5mm met 75sproeier.
Malossi Flip uitlaat.
De scooter kocht ik met de normale uitlaat en heb zelf de malossi vario, drukveer en uitlaat geplaatst. Hij werkte perfect en heb hem met de kou van de afgelopen weken niet gebruikt. Hij stond stil en toen wilde ik ermee gaan rijden en deed hij niks meer. Starten ook niet. Ik heb toen de bougie vervangen (dom genoeg de verkeerde, was te kort) toen startte hij en reedt die de eerste 10km goed. Toen begon het gestotter enzovoort bij de 40/50km. Hij kwam niet verder dan 50 terwijl die normaal makkelijk de 85/90 aan kon tikken. Ook de trekkracht was verminderd en er ontstond snaar slip. Vandaag heb ik weer een nieuwe bougie erin gedaan maar deze keer de goeie. De bougie die oorspronkelijk erin zat voordat ik de verkeerde erin deed was een piaggio champion p2m. Met deze combinatie (setup+ alles wat erop zit) heeft die altijd goed gereden. Vandaag de ngk b9es erin gedaan(dit is hetzelfde als de p2m stond op de site aangegeven). Trekkracht was al veeel beter en topsnelheid was echt perfect. Hij leek weer de oude. Alleen na 10km hetzelfde probleem. Stotter bij de 30-40-50km en komt niet verder dan 50. Trekkracht is wel nog steeds perfect en snaar slip hoor ik niet meer en voel ik niet meer (wat die met de korte bougie wel deed).
Ik heb vandaag ook een champion p2m binnengekregen maar voordat ik hem erin doe zou ik willen vragen of iemand tips en adviezen heeft om dit op te lossen of checken. Setup is nog precies dezelfde als toen die goed reedt. Ik heb niks eraan veranderd.
De uitlaat knettert bij het stotteren en met een nieuwe bougie rijdt die weer goed.( heb er 5 gekocht om te testen). Maar elke 10km zou me eigenlijk een nieuwe bougie kosten.
Kan het zijn dat misschien de cdi/bobine of iets met de ontsteking kapot is gegaan met de kou? Zoals boven vermeld met een nieuwe bougie werkt die goed en na 10km is die kapot. Ik heb zowel een nieuwe piaggio p2m bougie liggen als 4 stuks ngk b9es.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en ik hoop dat ik een duidelijke verhaaltje heb geschreven.
P.s. Ik wacht nu dat de scooter afkoeld om de kleur af te lezen van de goede bougie. De korte bougie was niet zwart zwart maar ook niet koffiebruin. Lijkt net daar tussenin.