Aftermarket uitlaten voor Aprilia SR50 R EURO4?

TythorZeth

Well-Known Member
Heey,

Ik vroeg mij af of het aanbod van aftermarket uitlaten voor de Aprilia SR 50 R 2018- (EURO 4 dus) een beetje fatsoenlijk is? Ik vraag me namelijk af of het aanbod van onderdelen voor 2-takts wellicht problemen gaat opleveren in de toekomst, aangezien het een techniek is die weinig meer wordt verkocht. Het enige wat ik kan vinden zijn deze twee:

Is dit het enige wat beschikbaar is? Bij de gebruikelijke modellen van voor 2018 staat er niet bij dat ze op de EURO 4 passen. Zullen deze uitlaten beter presteren dan de originele uitlaat waarbij de begrenzingen eraf/eruit zijn gehaald? "** NOT HOMOLOGATED FOR THIS VEHICLE **" zullen ze denk ik mee bedoelen dat het niet mag omdat er geen proppen enzo inzitten toch?
 
Advertisement - register to remove this

Vind het niet zo vreemd dat we zo weinig voor dat model te vinden is.. Nieuwe 2takt in 2020 is maar een hele kleine markt. (hoeveel weet ik niet precies, maar waarschijnlijk minder dan 10 % als je pech hebt.)
En grote namen van opvoer onderdelen zullen er niet zo snel er onderdelen er voor gaan maken.. Want iets wat er speciaal voor ontworpen word moet namelijk ook geld gaan opleveren.. En dat zal waarschijnlijk niet gebeuren wegens en te kleine afzet markt.

Normaal gesproken zouden alle piaggio uitlaten van eerder moeten passen..

Tenzij:

* Ze besloten hebben om de voorbocht anders te maken
* Tenzij je scooter een ECU hebt en je dus ook een aansluiting nodig hebt voor de lambda sonde


Zullen deze uitlaten beter presteren dan de originele uitlaat waarbij de begrenzingen eraf/eruit zijn gehaald?

Denk dat dit maar minimaal is. (omdat aan de ECU zelf weinig te tunen valt kwa benzine afstelling.)
Dus uitlaat word dan altijd door de slechte afstelling beperkt. Het beste rijd de scooter gewoon op de originele uitlaat zonder de begrenzers erin. Dan is de afstelling verschil met een sport uitlaat maar minimaal.
 
Thanks voor je bericht! De reden dat ik graag met een aftermarket zou willen rijden, is omdat ik hem dan redelijk easy kan swappen als ik een WOK-melding heb en mogelijk harder zou kunnen. Malossi heeft een onbegrensde ECU voor de SR (artikelnummer 5518130B) :)
Daarom zullen de Piaggio-uitlaten denk ik niet passen.
 
Alleen de vraag is wat zo`n malossi ECU je gaat opleveren. Op de Piaggio I-get scheelt het ook maar weinig.(van 50 naar 54) Maar er word wel dik 200 euro voor dat ding gevraagd.. Dus een slechte investering voor het resultaat dat je ermee behaald.
Als je sneller wilt dan moet de originele ECU eigenlijk toch wel de elektronische begrenzer verzet worden noch worden opgeheven.
 
Heey,

Ik vroeg mij af of het aanbod van aftermarket uitlaten voor de Aprilia SR 50 R 2018- (EURO 4 dus) een beetje fatsoenlijk is? Ik vraag me namelijk af of het aanbod van onderdelen voor 2-takts wellicht problemen gaat opleveren in de toekomst, aangezien het een techniek is die weinig meer wordt verkocht. Het enige wat ik kan vinden zijn deze twee:

Is dit het enige wat beschikbaar is? Bij de gebruikelijke modellen van voor 2018 staat er niet bij dat ze op de EURO 4 passen. Zullen deze uitlaten beter presteren dan de originele uitlaat waarbij de begrenzingen eraf/eruit zijn gehaald? "** NOT HOMOLOGATED FOR THIS VEHICLE **" zullen ze denk ik mee bedoelen dat het niet mag omdat er geen proppen enzo inzitten toch?
Neem aan dat het blok gewoon hetzelfde is, zit wel een dubbele secundaire luchtinlaat op om door de euro 4 emissie te komen, maar dat heb je toch niet nodig als je een andere uitlaat er opzet.
Dus sito plus, yasuni r /shot ect zal wel passen.
 
Neem aan dat het blok gewoon hetzelfde is, zit wel een dubbele secundaire luchtinlaat op om door de euro 4 emissie te komen, maar dat heb je toch niet nodig als je een andere uitlaat er opzet.
Dus sito plus, yasuni r /shot ect zal wel passen.

Hallo ik heb vraag dus een sito plus past er zonder moeite onder ?
Mijn afstelling nu is
Malossi multivar
8.4gram rollen
Malossi ECU
Paarse trekveren
Witte drukveer
En standaard uitlaat is de katalysator uit de voorbocht geslepen
Mijn top is 65+- met slechte optrek
 
Hallo ik heb vraag dus een sito plus past er zonder moeite onder ?
Mijn afstelling nu is
Malossi multivar
8.4gram rollen
Malossi ECU
Paarse trekveren
Witte drukveer
En standaard uitlaat is de katalysator uit de voorbocht geslepen
Mijn top is 65+- met slechte optrek
Die Aprillia SR50 is een 2takt, jij hebt hebt zip 4takt, voor 4takt maakt de uitlaat niks uit.
 
Ik heb nu ook een Aprilia sr 50 r E4 2019
Met die setup
Maar ik wil weten of er een sito plus lang model er onder kan
Neem aan van wel, als ik zo de tekeningen bekijk op easyparts is het blok gewoon hetzelfde, met uitzondering; die dubbele secundaire luchtinlaat wat je niet nodig hebt. Geen CDI maar een aparte bobine en ecu unit en een solenoid in de carb.

Mag wel hopen dat je geen 8,4gr rollen gebruikt voor de Aprilia, moet eerder 5,0 gr zijn.
Afstell richtlijnen; https://scooterforum.net/resources/afstellen-50-70cc-2-takt-minarelli-peugeot-piaggio.389/
 
Back
Top