Aprilia SR startproblemen....

lodewijk1962

New Member
ik heb een Aprilia sr 50 Factory bj 2014 met een Piaggio blok. Hij startte de laatste tijd erg slecht- en begon ook steeds slechter te lopen. Vorige week hield ie er helemaal mee op. Volgens de monteur, een man die verstand van zaken heeft, zou de CDI waarschijnlijk stuk zijn. Toen de CDI vervangen en toen liep ie een dag goed. Kwamen uiteindelijk dezelfde problemen weer naar boven. Inmiddels nu de koppakking ook vervangen......nieuw spruitstuk erop, omdat ie waarschijnlijk valse lucht zoog..... Hij loopt als ie op de standaard gewoon goed, halen we hem van de standaard af, begint ie te pruttelen en houd er mee op. Dit gebeurde vanmiddag nadat de nieuwe spruitstuk erop was gezet. Ben eindje gaan rijden, ca 2 km, maar merkte dat ie gewoon niet 'lekker' liep......ben uiteindelijk lopend thuis gekomen..... Hij doet nu niets meer, bougie vonkt wel, ook de startmotor loopt maar hij pakt niet aan. Soms wel even met de kick......maar na paar seconden slaat ie weer af. Wat zou er mee aan de hand kunnen zijn ? Ik overweeg nu om een nieuwe ontsteking erin te zetten.....help....help...
 
Advertisement - register to remove this

Hallo Sparky, was ik vergeten te vermelden maar is ook gedaan. Het volgende is gedaan: carburateur schoongemaakt, nieuwe CDI erop, nieuwe kop pakking erop en een nieuw spruitstuk erop. We komen er echt niet meer uit en we denken dat t misschien de ontsteking nog kan zijn, inmiddels ook een nieuw ontsteking besteld en die gaat er morgen op, mist ik hem binnen krijg.
 
Als je bougie goed vonkt lijkt me het onwaarschijnlijk dat de oorzaak in de ontsteking ligt.

Maar misschien ergens een losse connector of een connector met vieze contacten (corrosie) zodat als je de scooter van de standaard neemt deze slecht contact begint te maken.

Is je luchtfilter nat?
Zo ja controleer je membraan.
 
Membraam vanmiddag ook schoongemaakt tijdens installeren van spruitstuk. Luchtfilter niet naar gekeken, kan dat ook de oorzaak zijn denk je ? Naar de connectoren gaan we morgenmiddag ook naar kijken als de nieuwe ontsteking erop gaat....
 
Je moet even kijken naar de CDI/bobine en alle aansluitingen rondom dit systeem.
Klinkt wat vreemd, maar heb het ook meegemaakt met een 2 takt Typhoon.

Ook alles in orde, niks vreemds maar elke keer CDI kapot na een ritje :confused:!?
Bleek dat de aarde/massa draad aansluiting van het motorblok niet goed zat en beschadigd was.
Hierdoor ging het systeem afregelen naar massa van de stator/ontsteking, waardoor de CDI steeds een opdonder kreeg.

Is misschien wat ver gezocht, maar wel het controleren waard toch?
Steeds maar nieuwe onderdelen plaatsen loopt ook aardig op, zeker voor een merk als Piaggio!
 
Last edited:
Back
Top