This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aprilia sr morini

chassy

New Member
Kleine update morini sr

Na 11 jaar stilgestaan loopt het nu !

Setup:
draai 13000 toeren momenteel
Airsal t6 70cc
Carters bewerkt
Kundu krd race krukas
Malossi delta clutch
Malossi variator
Malossi kevlar vsnaar
19mm carb (wellicht komt er een 21mm op)
Vforce membraan
Gianelli shot uitlaat opnieuw laten berekenen en een bocht laten lassen voor morini
Electrische waterpomp

Verder wil ik nog gaan kijken voor een andere hoogtoerige uitlaat

tips altijd welkom

Attachments

• Screenshot_20240804_204822_Gallery.jpg
    198.9 KB · Views: 15
  • Screenshot_20240804_204853_Gallery.jpg
    154.7 KB · Views: 15
  • Screenshot_20240804_204926_Gallery.jpg
    347.2 KB · Views: 15
  • Screenshot_20240804_204911_Gallery.jpg
    302.7 KB · Views: 15
  • Screenshot_20240804_204759_Gallery.jpg
    210.8 KB · Views: 16
  • 20240805_171649.jpg
    315.9 KB · Views: 16
  • 20240805_171702.jpg
    200.1 KB · Views: 16
  • Screenshot_20240804_205258_Gallery.jpg
    328.6 KB · Views: 16
Leuk projectje, vroeger ook 1 gehad. Zou lekker die 19mm houden, 21mm gaat je geen noemenswaardig verschil opleveren vrees ik

Gaaf hoor. Morini zie je amper nog en weinig voor te krijgen. Heeft die bij jou al de tijd stil gestaan?
Dat is mijn drijfveer ook je ziet het bijna niet meer, nee bij iemand een dorp verderop. Hij had hem toen nieuw gekocht.

Ja onderdelen zijn moeilijk, hier zijn nog een paar bedrijven die enkele onderdelen nog hadden. en her en der in italy op een webshop vind je nog wel eens wat. En derest maar zelf maken of laten maken
Post automatically merged:

Leuk projectje, vroeger ook 1 gehad. Zou lekker die 19mm houden, 21mm gaat je geen noemenswaardig verschil opleveren vrees ik
Thanks! Ja ik ga het gewoon proberen en kijken wat die doet op de testbank. Wordt het niet beter dan de 19 terug

Ik heb zelf een 50cc met 17,5mm carb denk je dat een 19mm carb verschil zou kunnen maken voor mij?
Dat ligt aan de rest van de setup als het een standaard 50cctje is zou ik de 17,5 gewoon erop laten.

Is een naruku 50cc en heb een polini hi speed vario erin zitten

Vraagje, wat heb je gebruikt als spruitstuk? Aangezien er nogal weinig tekoop zijn op t moment.

Heb op mijn morini nu een draaibare van polini alleen knalt deze er regelmatig uit…

Scooter ziet er trouwens netjes uit mooi gedaan man! Ben benieuwd naar je resultaten op de testbank.

Ik heb er een draaibare van top performance opzitten nog geen problemen mee gehad .

Thanks! Ja ben zelf ook zeer benieuwd, dan heb ik een startpunt welk vermogen ik nu draai. Echter wil ik nog kijken voor een andere onsteking alleen... je raad het al niet meer de vinden haha. Even kijken of ik een malossi van minarelli op een manier erop krijg.

Is een naruku 50cc en heb een polini hi speed vario erin zitten
Dan zou ik lekker die 17,5 laten zitten

Echter wil ik nog kijken voor een andere onsteking alleen... je raad het al niet meer de vinden haha.
Het grootste probleem van bouwen met morini, alles valt zo moeilijk te vinden of helemaal niet meer. Laat maar weten of je er 1tje hebt van mina die je passend hebt laten maken, zat er zelf ook al naar te kijken.

Heb ongv dezelfde setup als jouw op t moment alleen nog een missende uitlaat haha

Nice! ja uitlaaten vind je ook niet meer zeker zodra ik meer weet of dit gaat lukken post ik het, zal er dan ook een how to voor maken. Voor de mensen die morini rijden zullen er niet veel meer zijn haha

Nice! ja uitlaaten vind je ook niet meer zeker zodra ik meer weet of dit gaat lukken post ik het, zal er dan ook een how to voor maken. Voor de mensen die morini rijden zullen er niet veel meer zijn haha
Tja uitlaten zijn er wel mr dan zit je met een tecnigas of een gianelli extra uit mijn hoofd

Ik zie het vanzelf wel ergens voorbij komen, succes ermee!