Aprilia rs 50 tips advies

Rimovanax

Active Member
Bssete leden,

Na een lange tijd ben ik weer terug met een nieuwe topic:

AM6 (D50B0) die een enkeltje aliexpress heeft gehad.

Problemen en rare opmerkingen van het voertuig:

koppeling plakt en moest ver afsteld worden ( geen idee of hij plat is)
het blok was gedeeltelijk los geschroefd. De karter bouten waren zo danig slap aangedraaid dat er speeling zat in de krukas van links naar rechts met compressie, na het aandraaien van alle bouten was de speeling weg en was en meer compressie waardoor hij niet meer aan te lopen was in zijn 1.
Iemand had er een nieuwe cilinderkop op gedaan maar had de verkeerde zuigerveren op gemonteerd 2×zwart (vervangen door de juiste met genoeg speelling)

Alleen heb ik met het volgende een probleem. De CDI kabels waren eraf gehaald en ik zit nu alleen met de kabels van de stator en pickup, 2 van de 4 kabels kon ik terug plaatsen. Dat waren groen en rood, maar geel en oranje????? geen idee waar die horen.

Alle overige zaken had ik gecontroleerd en werken naar behoren. Behalve de uitlaat, die was best zwaar. Naar het uit branden, chemicaliën en een staal kabel was hij 3 kilo lichter maar er zaten gaten in. ook heb ik de demper 5 uur later uit branden zonder suc6. verder heeft de drijfstang van de krukas een goede krappe speelling die ermee door kan.


Aldus de staat van het voertuig, heeft iemand advies voor deze bromfiets betreft de cdi en het solderen vancde uitlaat met hard soldeer.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top