Aluminium Kickstarter

Green_Aerox

Well-Known Member
Hallo,

Ik wil een Kickstarter kopen maar die is Aluminium en sommige mensen zeggen dat ze snel kapot gaan of die tandjes doordraaien ofzo maar is dat wel zo het gaat om deze kickstarter

010128YA18_hi.jpg
http://www.euroscooters.nl/shop/images/pixel_trans.gif
pixel_trans.gif
 
Advertisement - register to remove this

Meestal trap je de tandjes af al draai je hem niet vast genoeg. Ik heb zon power one ding en zit er al +- een jaar op en leeft nog steeds:p
 
Ik heb ook een van aliminium hij krijgt minimaal zon 4 trappen per dag, elke dag in de week. en houd nu al 2.5 jaar. Dus ik denk eerder dat ze de bout niet goed aandraaien, en daarom die tanden afbreken.
 
aluminium is niet echt een enorm sterke stof enzo hoor , bv die gekleurde aluminium vijsjes trillen gwn los , omdat ze gwn door trillingen rap loskomen , en ik sla op men gemak een putje in aluminim dus als die dan niet 100 % vast staat dan trilt die en breken die tanden zachtjes af ....

het is dus een kwestie van goed vast zetten en trillen te vermijden xD
 
Last edited:
Meeste kickstarter ding zijn van aluminium hoor. En ik heb ze nog nooit kapot zien gaan (bij me eigen of bij een ander niet!) En wat kost zo ding nou? 6 euro, zal me er echt niet druk om maken als je hem dan toevalig kan mollen.
 
wel iets meer hoor..

ze willen nog wel eens stuk gaan , licht er natuurlijk ook aan hoe zwaar je kickstarter gaat (std 50cc of een speed setup oid , of gewoon kickstarter die zwaar loopt) , of als je asje al niet zo best meer is.

ik vind de alu pedaaltjes vrij zwak.

ik gebruik de std stalen van aerox nieuwe type op mijn racescooters , de alu kickstarters zijn in notime kapot.

mja , als het goed is en je hebt een normale setup kun je de electrische starter gebruiken , dan spaar je je kickstarter ook.
 
Back
Top