Aluminium straat scooter [Aerox]

Ik heb er ff over nagedacht. Maar het worden toch 2 scooters zoals bruteforce al als tip gaf. Auto moet dan namelijk ook weer snel komt natuurlijk ook weer fors verbruik bij kijken. Moet ook op Unie parkeerkosten betalen met auto dus loopt wel hoog in de kosten dan.

Ik ga dus m'n Aerox houden dus dit topic wordt vervolgt. En er komt een lx50 of zipje 4 takt.
 
een wijs besluit .
Reden dat ik een 4-takt erbij heb , ik woon in een Gat , en moet regelmatig door de Kil Tunnel om naar Dordrecht te gaan , 2 Euro heen en 2 Euro terug ,,, voor een stukkie van net 800 M .
Met de Fiets of Scooter is het Gratis .
Plus als ik in Dordrecht rijd , hoef ik niet de gehele tijd achterom te kijken met de 4-Takt .
Plus Parkeren is ook gratis , met de auto word je niet vrolijk van .
Hier in en omstreken waar ik woon kan ik lekker Blazen met de 2-Takt.
 
Aerox is weer gekeurd. Hopelijk kan ik een tijdje vooruit zonder dat ie weer een wok krijgt of dat ie in beslag wordt genomen.
Zal dus verder hier nog een update geven wanneer de zuiger op is. Tot nu toe rijdt het wel lekker. Alleen maakt de uitlaat erg veel lawaai dus ga denk ik ff het demperwol vervangen.
 
een wijs besluit .
Reden dat ik een 4-takt erbij heb , ik woon in een Gat , en moet regelmatig door de Kil Tunnel om naar Dordrecht te gaan , 2 Euro heen en 2 Euro terug ,,, voor een stukkie van net 800 M .
Met de Fiets of Scooter is het Gratis .
Plus als ik in Dordrecht rijd , hoef ik niet de gehele tijd achterom te kijken met de 4-Takt .
Plus Parkeren is ook gratis , met de auto word je niet vrolijk van .
Hier in en omstreken waar ik woon kan ik lekker Blazen met de 2-Takt.
pfff ik herken het,

ik woon in het zeeuws-vlaanderen en om naar school te gaan met de auto, kost dit mij 5 euro heen en 5 euro terug.
helaas mogen we niet met de scooter door de tunnel (6 km lang).

we mogen wel met scooter op de pond, maar dit kost ook weer 4 euro heen en 4 euro terug.
 
pfff ik herken het,

ik woon in het zeeuws-vlaanderen en om naar school te gaan met de auto, kost dit mij 5 euro heen en 5 euro terug.
helaas mogen we niet met de scooter door de tunnel (6 km lang).

we mogen wel met scooter op de pond, maar dit kost ook weer 4 euro heen en 4 euro terug.
hoe lang is die overtocht? dat is hier tussen Zaandam en Amsterdam over het Noordzeekanaal gratis. (motor/auto maar €1,30 enkele reis, rittenkaart nog voordeliger.
 
hoe lang is die overtocht? dat is hier tussen Zaandam en Amsterdam over het Noordzeekanaal gratis. (motor/auto maar €1,30 enkele reis, rittenkaart nog voordeliger.
overtocht duurt 20 minuten ongeveer

op de boot kunnen alleen scooters fietsen en voetgangers

we worden opgelicht waar we bij staan
 
Heb er een dellorto phbg 19 bs opgezet met een twin air openlucht filter. Ik vond de acceleratie namelijk tegenvallen.

Kostte wel wat moeite om alles te monteren. Slag van de gashendel was te klein om de gasschuif compleet open te krijgen dus moest een nieuwe één deelige gaskabel monteren. Ook heeft deze carb geen vacuum dus moest een open benzinefiltertje en een los kraantje monteren.

Maar het verschil mag er wezen, heb nu een veel agressievere gasreactie en acceleratie.
 
Leuk, Ik had vroeger precies zon aerox. (s6 sport pro, 21mm, c16).

Reed hier iedere dag mee, ook korte ritjes naar school. Opwarmen deed ik tot de straat uit (800 meter). Gaat prima mee hoor, ik heb er zonder problemen 4000km opgereden, de cilinder was nog perfect toen ik de zuigerveer wilde vervangen. Ging toen eigenlijk ook wel goed met de politie (~2003-2006). Ooit een keer rollerbank gehad, toen mocht ie een nachtje slapen op bureau maar de volgende dag gewoon weer op de weg. Helaas zijn het tegenwoordig andere tijden.

Ik rijd voornamelijk in de stad, dus dan schiet nu helemaal niet op

Bij mij bleef het echter ook kriebelen en heb ondertussen weer een snelle SR staan. Voor de leuk in de zomer ri. boerenvelden.
Voor het vervoer naar werk (stadscentrum, een ramp met parkeren) een keurig legale vivacity (wel 2 takt). Rijd hier in de stad een stuk fijner zonder zorgen. En hier ben je met een snor op het fietspad eigenlijk overal veel sneller, ook al gaat ie maar 30 ;).

Ik zou zeggen maak is wat foto's of filmpjes :)
 
Last edited:
Leuk, Ik had vroeger precies zon aerox. (s6 sport pro, 21mm, c16).

Reed hier iedere dag mee, ook korte ritjes naar school. Opwarmen deed ik tot de straat uit (800 meter). Gaat prima mee hoor, ik heb er zonder problemen 4000km opgereden, de cilinder was nog perfect toen ik de zuigerveer wilde vervangen. Ging toen eigenlijk ook wel goed met de politie (~2003-2006). Ooit een keer rollerbank gehad, toen mocht ie een nachtje slapen op bureau maar de volgende dag gewoon weer op de weg. Helaas zijn het tegenwoordig andere tijden.

Ik rijd voornamelijk in de stad, dus dan schiet nu helemaal niet op

Bij mij bleef het echter ook kriebelen en heb ondertussen weer een snelle SR staan. Voor de leuk in de zomer ri. boerenvelden.
Voor het vervoer naar werk (stadscentrum, een ramp met parkeren) een keurig legale vivacity (wel 2 takt). Rijd hier in de stad een stuk fijner zonder zorgen. En hier ben je met een snor op het fietspad eigenlijk overal veel sneller, ook al gaat ie maar 30 ;).

Ik zou zeggen maak is wat foto's of filmpjes :)
Leuk om te lezen. Ik rijd met mijn scooter ook elke dag lange en korte stukke. Heb wel een temp metertje is vrij handig na zo'n 1-1,5 km is ie rond de 30-35 graden en dan kun je wel een beetje gasgeven. Ik moet voor school naar tu in eindhoven dat is net op rand van het centrum dus dat kan net. Foto's en filmpjes komen als het mooier weer is en het zout hier weg is. Alles is nu een beetje roestig namelijk.
 
Helaas geen updates meer. Scooter is in beslag genomen voor technisch onderzoek. Ik of het kenteken staat nu te duidelijk in het systeem. Dus helaas is dit het einde van de hobby.
 
Nou ongeveer 6 weken later en mocht hem ophalen. Moest zelf maar elke week naar het politie bureau want bellen doen ze niet. Na 6 weken mocht ik hem ineens ophalen. Nou scooter uit de garage daar gehaald en ja hoor overal beschadingen. Kappen connectors en chokekabel zijn los gemaakt en half of niet vast gezet stuk of 20 schroefjes op de bezine dop en zoek het maar uit. Gelukkig geen boete en/of wok maarja niet echt netjes van de politie.
 
Scooter is nog steeds niet weg. Ik heb nu eindelijk besloten om het te houden is zonde om hem weg te doen krijg er namelijk nauwlijks iets voor terug. Heb nu ondertussen wel een nieuwe binnenrotor en c21.
 

Attachments

  • Snapchat-313369896.jpg
    Snapchat-313369896.jpg
    205.5 KB · Views: 14
Back
Top