Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Ik heb sinds kort 3 krassen op mn kap en daar baal ik dus van, maar nu wil ik hem opnieuw laten spuiten maar ben het kleurnummer kwijt..:(

Wie weet hoe ik het kleurnummer van mn kappen kan achterhalen?
Mischien is dit al vaker gevraagd maar heb geen zin om 25 pagina's door te bladeren want de search leverde me niks op

Foto van de kap:
[ir]http://file02.uploaddump.nl/uploads/kkdaqaeqkokka-DSC00569.JPG[/ir]

Sandor said:
gewoon binnenbrengen bij de spuiter, die meet dat allemaal op.

Sander heeft gelijk, hebben een soort lazer micrometer normaal gesproken, die geeft dan aan welke code dat is en dan kunnen ze die voor je mengen.

Je kunt bij een schadebedrijf vragen of ze de kap naar hun lak-leverancier kunnen opsturen. De leverancier (bij ons is dat Spectrum) heeft een fotospectrummeter, en daarmee kunnen ze kleur lezen en daar een recept voor maken.
De schadebedrijven zelf hebben deze apparatuur meestal niet omdat deze erg prijzig zijn.

Maar als ik zo naar de kleur kijk dan zou het best weleens een Lamborghini kleur kunnen zijn. De code weet ik zo gauw ff niet uit mijn hoofd maar dat kan ik morgen wel ff voor je opzoeken.

Hej, ik ga binnenkort mijn aprilla sr spuiten. De binnenkappen worden wit en de buitenkappen weet ik nog niet. Hoeveel liter van elke verf heb ik dan nodig? Alvast bedankt

Dat ligt er aan welke lak je gebruikt. Als je 2K uni-kleuren gaat spuiten heb je bijvoorbeeld veel minder nodig dan dat je met 2 laags metallic/parelmoer kleuren gaat spuiten

Mijn eigen scooter had ik in een 2 laags parelmoer kleur gespoten. Ik had 1 liter onverdund.
De mengverhouding was 2:1 dus dan heb je uiteindelijk 1.5 liter aangemaakt.
Daarmee heb ik de binnen- en buitenkappen gespoten. Dat was precies genoeg.

DSC00238.jpg

//edit
Voor degene die niet weten wat een 2 laags systeem is:

2 laags is basis kleur en blanke lak er overheen

3 laags is basis kleur, transparante overkleur (meestal parelmoer) en dan blanke lak

Primer help!

kappe schuren
ontvette
kunstofhechtprimer
spuitplamuur eventueel
schure
ontvette
PRIMER

en hier loop ik soort van vast, nu ken ik nergens (euroscooters.nl/easyparts.nl/gamma/doeland) primer vinde voor kunstof, alleen kunstofhechtprimer, ik vind alleen maar primer voor ondergronden als, metaal, steen, glas, hout, of kan ik dat ook gewoon gebruiken op me kappen????

let me know

Ik heb nog een vraag. Een oude vriend van mij die had een kartonnendoos met een vuilnis zak ervoor om te spuiten. Ik heb helaas nooit het resultaat gezien maar is dit goed voor stof en ventelatie enzo??

Het makkelijkst is om in bv je garage een soort spuitcabine te maken. Dit kan je doen met van die plastic zijlen, je zou dan nog ventilatie zelf kunnen maken maar zonder gaat het ook wel goed.
Zelf heb ik het ook zo gedaan en ik was best tevreden met het resultaat.

Grt Marc

ik moet zeggen robbb, die van jou is netter, maar wat wil je spuitbus vs compressor, maar het spuitwerk is netjes ;)

hey markt ouwe prutser ga tog weg met je slappe spuitbus verf man waha :p

nee ziet er strak uit op de foto nu in real life nog:p

tip: volgende keer misschien de binnenkant ook in kleur zie eerst foto:p

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back