Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
neej is men kader :w

hier is ie volledig, maar idd je zou hem irl moeten zien want het kleureffect pakt niet goed op de foto :)

IMAG1304.JPG

maar ik heb het meer over de job zelf.

heb eerst primer gelegd, die erna gladgeschuurd. kleurlak en dan 2 lagen blanke lak met tussenschuren :)

in totaal mss 5 uurtjes werk, gespreid over 4 daagjes.

en idd er zit parelmoer in.

was een standaard parelmoer grijs, ik heb er nog parelmoer goud laten bijdoen, wat je wel goed ziet op de foto en nog parelmoer violet, die veel minder hard ziet, alhoewel er 10 keer zoveel inzit

iig in het zonnetje is het wel een lekkere kleur :)

als ik een kap heb die dof uitgeslagen is na het spuiten (door luchtvochtigheid???? of heeft dit een andere reden?)zal hij dan na opschuren en een laag blanke lak toch gaan glanzen??

zo ziet de kap er op dit moment uit:

je ziet vrij duidelijk dat het nogal dof is :P

Last edited:
Ik zou em ff opnieuw schuren en dan spuiten tot je hem goed glansend hebt . heb je em goed glansend , dan kan je de blanke la gaan spuiten .

Martial_law said:
neej is men kader :w

hier is ie volledig, maar idd je zou hem irl moeten zien want het kleureffect pakt niet goed op de foto :)

IMAG1304.JPG

maar ik heb het meer over de job zelf.

heb eerst primer gelegd, die erna gladgeschuurd. kleurlak en dan 2 lagen blanke lak met tussenschuren :)

ckr strak werk erg netjes ga zo door

tjappie said:
als ik een kap heb die dof uitgeslagen is na het spuiten (door luchtvochtigheid???? of heeft dit een andere reden?)zal hij dan na opschuren en een laag blanke lak toch gaan glanzen??

zo ziet de kap er op dit moment uit:

je ziet vrij duidelijk dat het nogal dof is :P

OF blanke lak OF poetsen

kheb mn scooter net gespoten. met dit als resultaat. Ik ben erg tevreden en ik had niet verwacht dat dit uit een spuitbusje kon kome.
blabla.jpg

zo, kapje nog een keer gespoten en nu is hij wel mooi glanzend opgedroogd.

waarmee kan je de lak polijsten/poetsen, zodat het nog wat mooier wordt??

Ik wil mijn kappen nu eindelijk eens laten spuiten in de kleuren wit met wat FLUOR geel.

Het gaat in totaal om 14 kappen en 4 velgen.
Alle 14 kappen moeten eerst wit gespoten worden, zodat de kappen die fluor geel moeten worden een goede ondergrond hebben

Er worden in totaal 6 kappen fluor geel
en van de 4 velgen alleen het hart fluor geel

Nu heb ik een spuiter gevonden die mij vertelde dat ik tussen de 500 en 600 euro kwijt zou zijn. Kan iemand een indicatie maken wat het ongveer kan kosten want ik vind 500 a 600 veel te veel

dat is idd erg veel geld, teminste.
werk je zelf alles glad voor? lever je het geschuurd en al af?

ik weet niet waar je woont, maar ik heb wel een ander adresje voor je.
moet je me anders maar pm'en.

tjappie said:
zo, kapje nog een keer gespoten en nu is hij wel mooi glanzend opgedroogd.

waarmee kan je de lak polijsten/poetsen, zodat het nog wat mooier wordt??
dat ziet er wel nbetjes uit
Lak kan je gewoon met vanalles 'poesten/polijsten' met commandant 4, met brasso(bij ah te koop) etc

Arash said:
heey,
ik heb 2 vragen
misschien een beetje domme vragen, maargoed :
1.hoe moet ik met waterproef schuren want ik doe t met een beetje
water maar mn schuurpapier is nu helemaal blauw geworden vanwege de verf.
2.En moet ik mn kappen schuren totdat er geen verf meer op zit?

alvast bedankt

1. Het beste kan je bij een bouwmarkt ofzo gewoon setjes kopen met velletjes schuurpapier in verschillende grofheid. Dan vul je een emmer met water :rolleyes:, stopt je schuurpapiertje in het water en schuurt je kappen. Je kan je schuurpapiertje gewoon om de paar minuten weer nat maken in het water zodat de verf ervan afgaat. Je begint met een grove korrel (bijvoorbeeld 120) en schuurt zoveel mogelijk alles glad, daarna ga je met steeds fijner schuurpapier werken, totdat je ongeveer bij korrel 1200/1600 bent en je kappen helemaal glad zijn. Daarna kan je nog spuitplamuur gebruiken om de laatste putjes op te vullen, en daarna kan je gaan spuiten.

2. Je kappen schuur je zo, dat ze helemaal glad zijn. Waarschijnlijk komen er allemaal lelijke plekken op, maar dit maakt niet uit omdat je dit later niet meer ziet. Vooral bij randen en hoeken zul je zien dat je de verf eraf schuurt.

Status
Not open for further replies.
Back