Iemand is ofwel keihard stoned ofwel dronken :+red-devil-team said:ja kan wel proberen ik en falco hebben nu frame hoogglas swart gespoten ik hen het met korer $)) gezurt en ltr met skotyer brie gedaan ofzo maar wel goed gelukt maar ik was weer ijgewijs oom weer te veel blanke lak er op te doen falco zij het nog maar goed het is wel mooi hij nu klaar aleen moet nog me nieuwe malossi vertanding er in doen en afstellen en dan klaar
Erwin280 said:1. ik vraag me eigenlijk af hoe jullie ontvetten. Want k maak het voorwerp eerst schoon met heet water dan doe ik een beetje ontvetter over het sponsje en dan ga ik overal zo langs en dan spoel ik het af met heet water, laat ik het drogen en daarna spuiten.
2. Ik heb trouwens een compressortje gezien met een inhoud van 24 L en 8 BAR in de aanbieding bij de praxis voor 80 euries.
Geeft dat veel verschil spuitbus of een compressor met die inhoud.
Sandor said:tja, je moet toch maar spuiten op 2.5 tot 3 bar.
het gaat gewoon om deinhoud dat die constant blijft, dat je met constante druk kan spuiten. wat geen probleem is aangezien je toch lagen moet spuiten en ertussen moet laten drogn
dragsterlover said:Nog even voor de duidelijkheid(heb topic door gelezen maar staat elke keer wat anders vandaar).
De 2 binnen kappen : 1 waar je je voeten opzet 2 waar contactslot in zit.
Die moet ik dus tot korrel 400 schuren. dan met kunstofhechtprimer, dan een laag spuitplamuur erop spuiten, en dan weer schuren tot korrel 1000. En dan moet het goed komen voor de spuiter.(dit i.v.m omdat er nooit lak heeft op gezeten).
Alle buitenste kappen waar al zwarte lak op heeft gezeten die kan ik gewoon schuren tot korrel 400 dan spuitplamuur erop, en vervolgens weer opschuren tot korrel 100. ??????
Of weet lennard hoe het btr kan :+ Ik wil gewoon dat me kappen er haar fijn uit komen te zien.
Greets servi
dipshit said:Ik wil zelf mn kappen gaan spuiten met spuitbussen. Nu heb ik een vraagje over het schuren, want de een zegt dat je het tot korrel 1000/1200 oid moet schuren, maar er zijn ook mensen die zeggen dat je tot 600/800 moet schuren zodat de verf oppervlak heeft om goed op te hechten. Wat is nou het best?
KP-Sonic said:het beste is meestal tot 360-400 en dan grondlaag, dan als je grondlaag gespotenheb en droog is met 1200 afschuren voor vuil eruit. dan de kleur en dan aflakken met blanke lak
dipshit said:ok tnx...weet je miss een goede grondlaag die je me kan aanrade
InsaneMalebrain said:Binnenkappen zijn in principe heel makkelijk als ze nog kaal zijn.
Veel mensen denken dat ze alle structuur uit het plastic moeten schuren.
Dit is veel teveel werk en het kan veel makkelijker.
Allereerst moet je de kap gaan opruwen. Dit is het makkelijkst met een ScotchBrite schuurmatje. Die zijn gewoon verkrijgbaar in de bouwmarkt.
Bij voorwerpen waar structuur in zit is het beter om zo'n matje te gebruiken ipv schuurpapier omdat je zo ook goed de gedeeltes tussen de structuur in raakt.
Als er veel zand en ander vuil op de kap zit kun je er ook water bij gebruiken.
Als je klaar bent maak je het voorwerp droog en stofvrij. Daarna ontvet je hem.
Nu kun je beginnen met het spuiten van de grondverf. Maar omdat het nog kaal plastic is moet er eerst 1 laag kunstofhechtprimer op voordat de grondverf er overheen kan.
De grondverf spuit je in 3 lagen.
Als dat droog is (na 24 uur) kun je hem glad gaan schuren.
Bij spuitbus grondverf kun je het beste wp1000 (oid) gebruiken omdat die grondverf erg dun is.
Bij grondverf uit de spuit kun je makkelijk korrel 500 droog schuren.
Als de kap glad is maak je hem weer stofvrij en ga je hem weer ontvetten.
Nu is hij klaar om gespoten te worden.