This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Zojuist even binnenkappen van Viper gespoten.

Gespoten met compressor en 2k autolak. Kap staat zelf nog binnen, dus met beetje zonlicht erop blingt hij nog meer :W

Arash said:
heb je die binnenkappen nog eerst opgeschuurd of wat anders?

Eerst opgeschuurd met korrel 400. Vervolgens een dunlaagje kunstofhechtprimer en daarna 2 lagen spuitplamuur. Daarna glad geschuurd met korrel 1000 en toen 2 a 3 lagen kleurlak aangebracht.

djmarc said:
Eerst opgeschuurd met korrel 400. Vervolgens een dunlaagje kunstofhechtprimer en daarna 2 lagen spuitplamuur. Daarna glad geschuurd met korrel 1000 en toen 2 a 3 lagen kleurlak aangebracht.
waar dient kunsstofhechtprimer eigenlijk voor?
want ik ben bezig met mn kappen en heb op mn eerste kap geen kunststofhechtprimer gespoten..

Arash said:
want ik ben bezig met mn kappen en heb op mn eerste kap geen kunststofhechtprimer gespoten..

zoals de naam al zegt, het zorgt ervoor dat de lak zicht beter hecht aan het kunstof..

Arash said:
welke kappen?
de binnenkappen? dan ga ja problemen krijgen denk ik.

Dus als ik mijn hele spatbord kaal heb geschuurt en ik spuit er spuitplamuur op en laat het dan spuiten komt het niet goed?

ProjectRox said:
Dus als ik mijn hele spatbord kaal heb geschuurt en ik spuit er spuitplamuur op en laat het dan spuiten komt het niet goed?

Als je tot op het plastic door schuurt (wat helemaal niet nodig is trouwens) moet er eerst plastic primer op voordat je de grondverf zelf spuit.

Ok das wel verrot.... Maar jah. Ik schuur het nu kaal omdat er best wel diepe krassen in zitten en wil het helemaal goed hebben.

Hoeveel betaal je per liter voor autolak ?? Want heb hier een prof spuiter en hij zegt dat ik er kan krijgen via hem voor 38€/liter en ook nog maar gewone dus niet met mica in of parelmoerlak... Nu moet daar wel verdunner bij van 80% dus dat word dan uiteindelijk 1.8 liter verf...

Sandor said:
welke kappen?
de binnenkappen? dan ga ja problemen krijgen denk ik.
ja ik ben alle kappen aan het spuiten maar die ik al heb gespoten
heb ik zonder kunststofhecht primer gedaan en dat was niet mn binnenkap nee.
moet ik mn binnenkappen wel eerst schuren en dan kunststofhechtprimer?

ik heb mijn waterpomphuis gepolijst maar ik wil hem toch in een kleur gaan spuiten. Kan ik hier gewoon overheenspuiten?

Heb ff geprobeert. Vind het toch wel redelijk gedaan voor spuitbusverf. Het glimt alleen niet echt meer na de blanke lak.

Nog even voor de duidelijkheid (heb topic door gelezen maar staat elke keer wat anders vandaar).
De 2 binnen kappen : 1 waar je je voeten opzet 2 waar contactslot in zit.
Die moet ik dus tot korrel 400 schuren. dan met kunstofhechtprimer, dan een laag spuitplamuur erop spuiten, en dan weer schuren tot korrel 1000. En dan moet het goed komen voor de spuiter.(dit i.v.m omdat er nooit lak heeft op gezeten).
Alle buitenste kappen waar al zwarte lak op heeft gezeten die kan ik gewoon schuren tot korrel 400 dan spuitplamuur erop, en vervolgens weer opschuren tot korrel 100. ??????

Of weet lennard hoe het btr kan :+ Ik wil gewoon dat me kappen er haar fijn uit komen te zien.

Greets servi

Status
Not open for further replies.