DeJongh said:Dit kun je heel simpel voorkomen door te lezen wat er op de spuitbus staat. Namelijk dat je een bepaalt aantal minuten moet schudden en dit staat er niet voor de grap op. Verder ook zorgen dat het spuitmondje goed schoon is. Overigens je spuitbus ook gewoon rechtop houden en niet op zijn kop.
rain man said:ik heb een tijd trug mijn brommer gespoten, ging allemaal goed enzo. toen blanke lak erover heen( 2k) maar als je eerst een dun laagje doet krijg je zo'n mooie waas, dus ik heb meteen iets dikker gespoten zodat het glimt. naja alles goed gegaan, geen druipers.
Maar paar weken trug een scherm gespoten met spuit busjes, en op die zelfde manier ook blanke lak aangebracht(ook uit spuitbus) maar die ging dus wel heel erg druipen. Dus hoe kan ik het beste de blanke lak aan brengen? gewoon in dunne laagjes of in een keer een mooie glimmende laag erover?
ProjectRox said:foto's werken niet...
Arash said:misschien hoort dit hier niet
maar spuit je je helm op dezelfde manier
als je kappen?
Erwin. said:Als je je helm spuit is de beschermende werking vaak weg. Volgens mij mag je deze helemaal niet spuiten.
Het materiaal waarvan je helm is gemaakt gaat lopen werken met de oplosmiddelen in verf, waardoor het materiaal breekt in plaats van de klap op te vangen. Ik zou het verder ook niet proberen, want je helm is echt geen flikker meer waard en het heeft dan nog weinig zin om hem op te hebben.Arash said:oh oke
waarom is de beschermende werking dan weg:O?
tjappie said:ik ben de kappen van me phantom aan het spuiten maar soms spettert de spuitbus waardoor er dus allemaal spetters op me kappen komen. wat kan ik hier aan doen?
alvast bedankt
tjappie
DeJongh said:Heb je uberhaupt wel eens geprobeert die rubbers eruit te halen? Want dit kan dus werkelijk waar echt ieder halve idioot. Ik betaalde bij mijn plaatselijk dealer voor nieuwe subframe en carterrubber in totaal 8 euro. Dit noem ik nou niet echt een hoog bedrag voor standaard Yamaha onderdelen. Het was bij mij gewoon een questie van voor het coaten even met een stanley mes die rubbers eruit snijden/duwen. Na het stralen die nieuwe rubbers in een bak met heet water zodat het rubber wat zachter word en een minuut later zaten ze erin. Dus ja geen idee wat het hele probleem is en je komt trouwens ook erg overtuigend over met die bewering dat een moderator je dat heeft verteld, het lijkt me namelijk dat de meeste mod´s hier op het forum wel beter weten.