This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Is het btw mogelijk om na het spuiten van de kleurlak nog enkele dagen te wachten om de blanke lak erop te spuiten, of mag de kleurlak nog niet volledig zijn uitgehard?

DME3 said:
Is het btw mogelijk om na het spuiten van de kleurlak nog enkele dagen te wachten om de blanke lak erop te spuiten, of mag de kleurlak nog niet volledig zijn uitgehard?

dat moet normaal.
zeker als je met lak spuit op tinnerbasis. als de thinner er niet volledig uit verdampt is dan komt die naar boven als je blanke lak er al opzit, dan bladert de blanke lak er na een tijdje af (kan wel even duren maar is toch niet goed)

@ m'n pa z'n ex auto is dat, als je wil zien hoe het er dan komt uit te zien moet je hier effe kijken: (bij afgeblotte lak)
http://www.itech-design.be/acuity/viewtopic.php?t=2079

Spasta said:
tussen de primer en de kleurlak ook effe je primer (grondlak) schuren ...

Is niet per se nodig. Je kunt ook "nat-in-nat" spuiten, maar het is idd mooier als je de grondverf nog een keer glad schuurt.
In het eindresultaat zul je dan minder structuur zien en eventuele randaftekening heb je dan ook niet meer.

1. Ik heb nog een vraagje. Van mijn aprilia sr is de onderkap van een soort plastic ofsow. Anders dan de kunstof kappen kan ik die ook gewoon spuiten zoals kunstof gespoten moet worden?

2. En kan je je helm ook spuiten met de zelfde opties als kunstof?

helm spuiten is sowieso geen goed idee... de buitenschaal van veel helmen wordt hierdoor broos en breekbaar (chemische reactie)

foto van mijn scoot, zelf gespoten met spuitbussen van motip, eerst grondlagen , dan gewone metalic verf, en dan nog blanke lak erover
heb men brommer toch paar keer moeten spuiten voor ik een goed resultaat kreeg, maar oefening baart kunst! velgen kan je ook doen met die motip spuitbussen beetje nutteloos om 100'n euros te geve aan carrosiers als je het zelf ook deftig kunt doen , vind ik dan , en het is nog zo leuk als je alles zelf kunt doen !

Razma said:
helm spuiten is sowieso geen goed idee... de buitenschaal van veel helmen wordt hierdoor broos en breekbaar (chemische reactie)

dus als ik mijn nau helmpje zou spuiten zou ie waardeloos worden...

ff wachte hoe bedoel je eht nou dat ie gen bescherming meer geeft dat zit toch helemaal verwerkt in de binnekant.

@ erwin ik denk gewoon dat razma bedoelt , dat je het beter niet doet omdat eenmaal je zal vallen je helm volledig naar de kl*te zal zijn en dat je hem dan trg opnieuw moogt gaan spuiten. terwijl je als je valt met een 'originele' helm je gwn klein krasje zult hebben ...
razma verbeter me als ik fout ben

dat zit ik me ook af te vragen in wou een zwarte helm met vlammenstickers erop. Maar dan wou ik i.p.v. spuiten dan een nieuwe hale. (die standaard dingen zijn namelijk best goedkoop) En dan wou ik er vlammenstickers op doen dan. Maar waarom ook geen stickers op je helm??

Stickers moeten wel kunnen anders ben ik sinterklaas . Neej grapju maar ik denk dat stickers wel moeten kunnen want wat zou er moeten gebeuren? Het plakt op de helm en bij het spuiten kan ik het me nog wel voorstellen. (teminste dit denk ik)

Ik ben begonnen met het schuren van mijn kappen, maar ik weet niet hoever ik eigenlijk moet schuren... M'n pa zei dat ik gewoon alle on-effenheden eruit moet schuren. Moet ik dan gewoon lichtjes schuren zodat het een beetje glad is? Mag de bovenste laklaag nog wel gewoon zichtbaar blijven?

Ik heb m'n slider 2e hands gekocht en hij is echt 3x overgespoten zonder dat er geschuurd is :s. Moet ik nu die eerste 2 lagen er helemaal afschuren of alleen de bovenste laag?

Alvast bedankt!

Je moet de oud kleurlagen er in ieder geval wel vanaf halen, ik zou dus doorschuren tot grondlaag. Is deze op veel plaatsen beschadigd dan zou ik deze ook zo veel mogelijk weg schuren en een nieuwe grondlaag aanbrengen.
Maar die kleurlagen zijn het belangrijkst want die kunnen gaan reageren met je nieuwe laag en dat is zonde.

Ok, tnx!

Nog een vraagje: Ik wil hem metallic-zwart gaan spuiten en dan de "grip" op de treeplank chroom, maar blijft dit chroom eigenlijk mooi? Bladerd het ook niet snel af ofzo?

Status
Not open for further replies.