This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
AirWolf said:
hoorde van een jongen dat als je je scoot spuit dat het op het laatst gaat bladeren. Maar dit is niet waar als je het allemaal goed schuurt en doet en als je het laat spuiten bij een bedrijf dan gebeurt dit toch niet?

tuurlijk niet, mits het goed geschuurd, ontvet, goeie lak, goede spuittechniek, ... gebruikt is blijft het echt wel hangen.

en zeker als je het laat doen (zij weten helemeaal wat ze doen als het loskomt ga je gewoon terug)

Jah ok dat dacht ik ook al maar hij dacht er dus anders over. Ik laat het spuiten doe het zelf niet dus moet wel goed komen. Thx voor antwoord.

Floris491z said:
ga je het in je kamer doen? lijkt me niet verstandig het stof van het schuren gaat overal zitten, doe het gewoon buiten op een oude tafel en leg het binnen te drogen...

Maar ik heb een heel groot probleem. Mijn pa heb een bakkerij en in de gang staan zakken met meel en er hangt ook veel meel in de lucht zeg maar dus gespoten kappen naar boven brengen is niet echt een oplossing. En om allemaal verfdamp in de meel te hebben.

Ik bedoel gewoon schuren kan ik natuurlijk buiten doen of ergens anders zo'n probleem is dat niet maar ik bedoel gewoon het spuiten zelf van mijn kappen in mijn kamer in een hoekje en dan met badhoesen eromheen zodat het goed is afgezet en het niet op mijn bed en zo komt. Eventueel kan ik een groot zeil in mijn kamer leggen. Dan maf ik wel ergens anders. Alles voor mijn scooter

Maar zou dit eventueel kunnen. De kamer is ong. 3 bij 2 meter. Er kan een raam open en er kan eventueel een verwarming of ventilator in.

Last edited:

je kunt beter gewoon buiten gaan staan dan,
je wilt niet weten waar die nevel allemaal terecht komt in je kamer,
en je vergast jezelf ook nog eens...

met een beetje geluk gaat het buiten ook gewoon goed,
wel zorgen dat je niet midden in de wind staat..

Jutte said:
heb er geen foto van maar het zijnnet luchtbelletjes ,alsof de lak niet goed hecht aan de kap

waarschijnlijk te snel teveel erop gezet ja,
dan droogt de buitenkant al, en kunnen de oplosmiddelen niet meer verdampen..

dan krijg je die blaasjes..

sileconen lijkt me sterk, dan zit er gewoon geen lak of een krater..

maar het lijkt me niet dat je kan spuiten als het rond de 3 graden is want ik kan het nu nog niet doen. Moet eerst werk hebben en dat kan misschien morge zijn of over een maand.

Heeft iemand een foto van kappen die metallic zwart (een andere kleur mag natuurlijk ook maar bij voorkeur zwart) gespoten zijn, met de spuitbussen van motip. Ben namelijk benieuwd naar het resultaat en als ut er goed uitziet schaf ik me ook een paar busjes aan

Lijkt me ook wel mooi ja ik wil hem zwart met wit spuiten dus een mooiere kleur zwart lijkt me ook wel mooi.

je kunt niet zien op de foto hoe een lak eruit ziet...
dat moet je in het echt zien...

metallic zwart ziet er op de foto uit als metallic zwart..
alleen in het echt kan het nogal verschillen..

Heb nu de binnenkappen helemaal gespoten.. alles gedaan stap voor stap schoonmaken reinigen etc. etc. Maar nu valt de lak er zo af te krassen? enig oplossingen? er zit ook al blanke lak overheen dus dat is het niet..

Ja heb het echt alleen met 1 kap. De rest is wel goed gelukt..

Is binnenkappen spuiten trouwens anders? of gaat het op de zelfde manier?

Last edited:
Deibu said:
Ja heb het echt alleen met 1 kap. De rest is wel goed gelukt..

Is binnenkappen spuiten trouwens anders? of gaat het op de zelfde manier?

misschien zat er iets van vet in ofzo...
kan altijd wel gebeuren,

gewoon weer een keer opnieuw schuren en goed ontvetten,

dan weer spuiten..
binnenkappen gaan hetzelfde als de buitenkappen..
vergeet de primer niet

Erwin280 said:
Ik had nog ff een vraag hoeveel lagen primer en verf zelf moet je er eigenlijk opspuiten.

primer maar een dun laagje,

verf totdat je ziet dat de kleur gedekt is..
is afhankelijk van hoeveel jij erop spuit in een laag..

InsaneMalebrain said:
-schuren
-ontvetten
-kunstofhechtprimer (1 dun laagje [lichte waas])
-primer
-kleurlak
-blanke lak

tussen de primer en de kleurlak ook effe je primer (grondlak) schuren ...

Status
Not open for further replies.