Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

want mijn coater zegt dat ze dat niet kunnen, en niemand dat kan.. dat dat altijd gespoten is.. dus wilde dat effe chekken:P kent iemand een bedrijf die dat wel kan dan?

Als jouw coater dat zegt zou ik hem maar gewoon geloven, flakes is ook een apart iets.

effecten zoals candy kunnen ze altijd nog in de coating toevoegen, maar flakes wordt best moeilijk.

ik zou zeggen bel eens rond.
en vraag eens her en der na of ze het kunnen.
het bestaat en dus zullen er bedrijven zijn die het WEL kunnen.
zeggen dat ze het niet kunnnen is eerder :
daar heb ik geen zin in want is mij te lastig.

Dat is dus duidelijk gespoten, kappen kun je niet coaten. :rolleyes:

Flakes gaat moeilijk worden om te coaten, flakes worden apart toegevoegd aan de lak. En je kan moeilijk iets gaan toevoegen aan dat poeder voor te coaten, een coaterspuit werkt ook totaal anders.

Flakes is zowieso lastig spul, bij mij zitten er 3a4 blanke lak lagen overheen wil je de flakes niet meer zien(ze zakken namelijk in de blanke lak) en iedere keer weer afschuren
Volgens mij kan flakes wel gecoat worden ,alleen dan zal de coater een grotere spuit moeten pakken waar ze doorheen kunnen.

heb nu bij een aantal bedrijven aangevraagt om mijn frame te laten spuiten met flakes, effe afwachten wat voor prijzen daaruit komen!

De scooter is gespoten, met spuitbusjes van motip. Het is goed gelukt vind ik voor eerste keer. Ik heb 2 bussen primer gebruikt, 2 bussen blanke lak, en 2 kleur en wat hechtplamuur voor de luchtfilter.

Je kan met poederlakken/coaten flakes toevoegen maar dat is een vrij ingewikkeld proces.
Ik heb het al een keer laten doen en vond het resultaat wel geslaagd alhoewel spuiten 10x mooier is want bij het coaten worden de flakes echt naar de diepte verdrongen en niet alle flakes zijn mogelijk dat is wel het mindere eraan.

6z9454.jpg

2vwzej8.jpg

Zou je flakes kunnen spuiten zonder de lak te verwijderen. Gewoon goed ontvetten en even met korrel 1200 schuren.

Dan blanke lak met flakes en met compresseur en dan enkele lagen.
Zou dit gaan ?

Flakes wordt in de blanke lak verwerkt he.

Wat je zegt zou opzich zeker gaan, mits de lak nog goed is, gewoon mat zetten met 1200 nat, en spuiten.

Back