Giorgo
DR70.
Oefening baart kunst. Ze wou nieuwe kappen kopen dus ik kan het zegmaar uittesten op haar oude kappen.Ik zou het niet weten maar je kan hem ook prof. laten spuiten hé?
Das wel duur waarschijnlijk xD
Oefening baart kunst. Ze wou nieuwe kappen kopen dus ik kan het zegmaar uittesten op haar oude kappen.Ik zou het niet weten maar je kan hem ook prof. laten spuiten hé?
Das wel duur waarschijnlijk xD
Doe dat dan.. Leuke ervaring + ervaring opdoenOefening baart kunst. Ze wou nieuwe kappen kopen dus ik kan het zegmaar uittesten op haar oude kappen.
als men de juiste lak daarvoor aanbrengt moet die lak gewoon blijven zitten.
Ookal spuit je hem opnieuw, dan wordt hij toch weer lelijk.
Je spuit de schokbreker namelijk in een niet-actieve houding.
Als de verf is opgedroogd en je veert 1 keer goed dan zal alle verf eraf bladeren.
Ik zou gewoon een nieuw schokbrekertje halen.
- Schuurpapier korrel : 120/240/400/600/800/1200 (waterproof)Hey,
Ik ben op het gebied van spuiten nog niet echt gevorderd en daarom had ik een vraagje voor jullie. Ik wilde graag mn runner overspuiten met zwart hoogglans, ik heb al een spuitbus zien staan van motip, zwart met high gloss. Kan iemand even kort stapjes opschrijven van wat ik moet doen en kopen?
Bvd
Voltage
dankje man! Geld ditzelfde ook voor ongespoten kappen? want ik heb nog wat nieuwe ongespoten kappen liggen.- Schuurpapier korrel : 120/240/400/600/800/1200 (waterproof)
- Primer 2 bussen motip
- Zwart hoogglans motip
- Blanke lak motip.
Dit is niet 1 spuitbus kopen en klaar. Je zal zo een 50-60e kwijt zijn.
Je begint gewoon te schuren met lage korrel en je gaat steeds hoger.
Dan spuit je je grondlagen, schuur met k1200 tussendoor.
Dan je laklaag enkele lagen en dan je blanke lak.
Die moet je niet meer schuren. Dan kan je ontvetten en je gorndlagen aan brengen.dankje man! Geld ditzelfde ook voor ongespoten kappen? want ik heb nog wat nieuwe ongespoten kappen liggen.
Hm ik zou toch maar grondlagen gebruiken, dit is altijd beter hoor.hallo,
Ik wil dadelijk in de vakantie mijn kappen van mijn wallaroo spuiten...
Ik was naar de mascotte geweest(een autospeciaalzaak die motip verkoopt)
Maar ik heb wat how-to's gelezen.
Nu was ik bij mascotte en die man die mij wat informeerde,
Die vertelde dat ik meteen heelfijne korrel moest schuren en dat ik geen primer hoefde te gebruiken.
Wat raden jullie aan?
Het mag best geld kosten, ik wil er goed de tijd voor nemen en het is niet erg als het ong 80 e zou kosten.
Groeten Gerlof
Ja je hebt gelijk dan, sorry ging er zo vanuit.Dat is niet altijd beter.
Kappen mat zetten is vaak meer dan genoeg, gewoon met korrel 800 zou ik die kappen opschuren en de lak erop.
En lak gaat er echt niet langer opblijven zitten door primer te gebruiken...
en nieuwe ongespoten kappen moet je WEL opschuren, anders zal de verf niet hechten, echter hoef je niet veel te schuren, een scotch brite matje of wederom korrel 800 is genoeg.
Giorgo, beter leer je wat meer erover voor je mensen op het verkeerde pad helpt. niet slecht bedoelt verder!
Dat is niet altijd beter.
Kappen mat zetten is vaak meer dan genoeg, gewoon met korrel 800 zou ik die kappen opschuren en de lak erop.
En lak gaat er echt niet langer opblijven zitten door primer te gebruiken...
en nieuwe ongespoten kappen moet je WEL opschuren, anders zal de verf niet hechten, echter hoef je niet veel te schuren, een scotch brite matje of wederom korrel 800 is genoeg.
Giorgo, beter leer je wat meer erover voor je mensen op het verkeerde pad helpt. niet slecht bedoelt verder!
Oke bedankt,
Maar ik heb ook een flinke groef in een kap zitten, hoe kan ik die het best aanpakken?
En voor de rest dus schuren met 800 en dan het gebruikelijke van 3/4 lagen lak en blanke lak eroverheen
PS: maakt het niet uit dat ik metallic lak gebruik? hoef ik dan ook geen primer te gebruiken?
groete
heej ik heb een spuitbus witte lak van motip, maar daat staat achterop dat ik geen acryl blankelak eroverheen mag spuiten, en die heb ik dus wel:S. wat moet ik nu kopen andere lak of andere blanke lak