Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

Ik heb de achterkap al helemaal geschuurd tot korrel 400.
Hijs mooi fijn geen enkel krasje te bespeuren. Maar niet alle lak is eraf (hoeft dit) ?
Er is geen glans meer alles is egaal en hetzelfde maar je ziet blauw en rode kleuren.
Kan de grondlaag hier gewoon over.

Ik ben zelf niet te spreken over de glansende kleurlak van de action. De matte lak spuit zich echt lekker, maar dat is vrij normaal:P. De glanslak trekt in de primer en word nooit mooi strak.

Ookal spuit je hem opnieuw, dan wordt hij toch weer lelijk.
Je spuit de schokbreker namelijk in een niet-actieve houding.
Als de verf is opgedroogd en je veert 1 keer goed dan zal alle verf eraf bladeren.
Ik zou gewoon een nieuw schokbrekertje halen.

Is er geen spuitbare vorm van latex verf.
Want dat spul is echt wel rekbaar genoeg.

En daarnaast worden schokbrekers sowieso altijd geverfd, dus die verf moet ook te krijgen zijn.

Hey,

Ik ben op het gebied van spuiten nog niet echt gevorderd en daarom had ik een vraagje voor jullie. Ik wilde graag mn runner overspuiten met zwart hoogglans, ik heb al een spuitbus zien staan van motip, zwart met high gloss. Kan iemand even kort stapjes opschrijven van wat ik moet doen en kopen?

Bvd

Voltage

Hey,

Ik ben op het gebied van spuiten nog niet echt gevorderd en daarom had ik een vraagje voor jullie. Ik wilde graag mn runner overspuiten met zwart hoogglans, ik heb al een spuitbus zien staan van motip, zwart met high gloss. Kan iemand even kort stapjes opschrijven van wat ik moet doen en kopen?

Bvd

Voltage
- Schuurpapier korrel : 120/240/400/600/800/1200 (waterproof)
- Primer 2 bussen motip
- Zwart hoogglans motip
- Blanke lak motip.

Dit is niet 1 spuitbus kopen en klaar. Je zal zo een 50-60e kwijt zijn.
Je begint gewoon te schuren met lage korrel en je gaat steeds hoger.
Dan spuit je je grondlagen, schuur met k1200 tussendoor.
Dan je laklaag enkele lagen en dan je blanke lak.

Hallo, ik ga mijn scooter spuiten met de compressor, ik heb nu 0.5l 2k topcoat gekocht en 0.5l verharder, nu vroeg ik mij af hoeveel verharder er bij de lak moet worden gemengt er staat niets op de verpakking, wat meestal nooit zo is denk ik? Iemand die het wel weet? alvast bedankt.

- Schuurpapier korrel : 120/240/400/600/800/1200 (waterproof)
- Primer 2 bussen motip
- Zwart hoogglans motip
- Blanke lak motip.

Dit is niet 1 spuitbus kopen en klaar. Je zal zo een 50-60e kwijt zijn.
Je begint gewoon te schuren met lage korrel en je gaat steeds hoger.
Dan spuit je je grondlagen, schuur met k1200 tussendoor.
Dan je laklaag enkele lagen en dan je blanke lak.
dankje man! Geld ditzelfde ook voor ongespoten kappen? want ik heb nog wat nieuwe ongespoten kappen liggen.

hallo,
Ik wil dadelijk in de vakantie mijn kappen van mijn wallaroo spuiten...
Ik was naar de mascotte geweest(een autospeciaalzaak die motip verkoopt)
Maar ik heb wat how-to's gelezen.
Nu was ik bij mascotte en die man die mij wat informeerde,
Die vertelde dat ik meteen heelfijne korrel moest schuren en dat ik geen primer hoefde te gebruiken.
Wat raden jullie aan?
Het mag best geld kosten, ik wil er goed de tijd voor nemen en het is niet erg als het ong 80 e zou kosten.

Groeten Gerlof

hallo,
Ik wil dadelijk in de vakantie mijn kappen van mijn wallaroo spuiten...
Ik was naar de mascotte geweest(een autospeciaalzaak die motip verkoopt)
Maar ik heb wat how-to's gelezen.
Nu was ik bij mascotte en die man die mij wat informeerde,
Die vertelde dat ik meteen heelfijne korrel moest schuren en dat ik geen primer hoefde te gebruiken.
Wat raden jullie aan?
Het mag best geld kosten, ik wil er goed de tijd voor nemen en het is niet erg als het ong 80 e zou kosten.

Groeten Gerlof
Hm ik zou toch maar grondlagen gebruiken, dit is altijd beter hoor.
Dan zal je verf er ook langer opblijven.

Dat is niet altijd beter.

Kappen mat zetten is vaak meer dan genoeg, gewoon met korrel 800 zou ik die kappen opschuren en de lak erop.

En lak gaat er echt niet langer opblijven zitten door primer te gebruiken...

en nieuwe ongespoten kappen moet je WEL opschuren, anders zal de verf niet hechten, echter hoef je niet veel te schuren, een scotch brite matje of wederom korrel 800 is genoeg.

Giorgo, beter leer je wat meer erover voor je mensen op het verkeerde pad helpt. niet slecht bedoelt verder! :)

Kappen mat zetten is vaak meer dan genoeg, gewoon met korrel 800 zou ik die kappen opschuren en de lak erop.

en nieuwe ongespoten kappen moet je WEL opschuren, anders zal de verf niet hechten, echter hoef je niet veel te schuren, een scotch brite matje of wederom korrel 800 is genoeg.

Giorgo, beter leer je wat meer erover voor je mensen op het verkeerde pad helpt. niet slecht bedoelt verder! :)
Ja je hebt gelijk dan, sorry ging er zo vanuit.
Bedankt he.

Oke bedankt,
Maar ik heb ook een flinke groef in een kap zitten, hoe kan ik die het best aanpakken?
En voor de rest dus schuren met 800 en dan het gebruikelijke van 3/4 lagen lak en blanke lak eroverheen

PS: maakt het niet uit dat ik metallic lak gebruik? hoef ik dan ook geen primer te gebruiken?

groete

heej ik heb een spuitbus witte lak van motip, maar daat staat achterop dat ik geen acryl blankelak eroverheen mag spuiten, en die heb ik dus wel:S. wat moet ik nu kopen andere lak of andere blanke lak

Oke bedankt,
Maar ik heb ook een flinke groef in een kap zitten, hoe kan ik die het best aanpakken?
En voor de rest dus schuren met 800 en dan het gebruikelijke van 3/4 lagen lak en blanke lak eroverheen

PS: maakt het niet uit dat ik metallic lak gebruik? hoef ik dan ook geen primer te gebruiken?

groete

Metallic lak maakt niet uit, die groef kan je opvullen met plamuur en dan afwerken, maar op die kap gebruik je dus beter wel weer grondlak. Zowel voor de plamuur als voor de verf, je gaat waarschijnlijk door de plamuur zoveel moeten schuren dat je door de lak geraakt en op de grondlak van de kap komt.

heej ik heb een spuitbus witte lak van motip, maar daat staat achterop dat ik geen acryl blankelak eroverheen mag spuiten, en die heb ik dus wel:S. wat moet ik nu kopen andere lak of andere blanke lak

De goedkoopste oplossing ;)

Back