Hey,
Mijn werkwijze was als volgt:
- Eerst de velgen demonteren (duh)
- Vervolgens heb ik de lucht uit de banden gelaten, op deze manier kan je de velgen beter afplakken en kan je de band ook even wegduwen zodat je beter aan de velgrand kan.
- Hierna heb ik de velg even goed afgewassen met water en een sopje, ze waren best vuil (modder).
- Dan heb ik geschuurt, geschuurt en nog eens geschuurt. Dit was bij mij nodig omdat er veel oneffenheden op de velgen zaten. Ik ben begonnen met een grove korel (80) en geeindigd met een fijne korrel (800). Tussendoor heb ik ook de velg geregeld gekuist met wasbenzine.
- Als ik klaar was met schuren heb ik de velgen afgeplakt, dit heb ik gedaan met schildertape. Door het feit dat ik de lucht uit de band heb gelaten kon ik mooi met de schilderstape tussen de velg en band.
- Als de band afgeplakt was heb ik nog een laatste maal de velg gekuist met wasbenzine en vervolgens heb ik de velg klaar gelegt voor het spuiten.
- Voor het spuiten zelf heb ik eerst een primer aangebracht ik 2 lagen. Indien ik tussen het spuiten in nog oneffenheden vond heb ik dit vlug ook nog even bijgeschuurd.
- Vervolgens heb ik het oranje zelf aangebracht, had wel 4 lagen nodig voor het overal even egaal was! En ook hier heb ik tussen het spuiten door ook af en toe de laatste oneffenheden, vuiltjes weggeschuurd.
- Dan laat ik de verf goed uitharden en begin ik met het spuiten van de vernis. Deze heb ik in verschillende lagen aangebracht, wel opletten dat je deze niet te dik spuit.
- Vervolgens heb ik de schilderstape er af getrokken als de verf volledig uitgehard was.
- Dan heb ik ook nog even de letters in het wit gemarkeerd om dan de velg terug te monteren.
Zo dat was het zo een beetje...
Best een tekstje