Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

het lukt al :)
heb nu met 1000 nat geschuurd en de kappen zijn glad +ralf+

kan ik morgen de kleurlak erop doen en de blanke lak
bedankt iedereen voor de hulp!

Ik heb even een vraagje.

Ik heb een setje velgen van een speedfight WRC. Die zijn beschadigd en wil ik gaan opknappen. Coaten lijkt me het makkelijkste maar ook het duurste.
Nou zit ik te denken om het maar zelf te doen met een pot verf afbijt.
Alleen het lastige hoe krijg ik het goed schoon bij die moeilijk bereikbare plaatsen waar ik niet met me hand kan komen? Of weet iemand toevallig een goedkope coater in of rond zuid-limburg?

Daarnaast heb ik een blanke kappenset gekocht voor achter( van TNT). Die kappen zijn zwart en glad. Met welke korrel schuurpapier moet ik ermee beginnen te schuren? Want ben bang dat ik te grof begin en dus te diepe krassen maak.
En anders kost het ook een hoop geld dat ik allemaal setje schuurpapier moet gaan kopen. En het is ook zonder als het weer blijft liggen..

waarom wil je je velgen afbeiten?

Is niet nodig hoor, gewoon goed schuren met 100 zodat je het een beetje opruwt en de bovenste laag van de coating eraf hebt,

dan met 400 weer beetje glad maken, dan paar lagen primer erop (4?)

dan met korrel 800 of 1000 wp de velg glad maken, en dan paar lagen kleur, (3?)

en tot slot blanke lak erop (3?).

De cijfers erachter staat voor hoeveel lagen ik het heb gedaan. Gaat al een hele tijd goed ;) En ziet er pico bello uit.

Ps, ik heb het gewoon met spuitbussen gedaan, flexa meen ik, gaat goed ;)

fotos komen eraan

Edit: kutkwaliteit foto's komt door minimizen en camera (motorola razr v3x 2mp camera)

Zonder blanke lak:
intercooler_0_51b_hpim6568.jpg

met blanke lak 1/2e laag meen ik

intercooler_0_51b_hpim6571.jpg

Last edited by a moderator:
makkelijkste is je velgen ff late stralen ..dan opschuren met 180... beschadigingen plamuren (wat met coaten niet kan) ..
beetje dikke primer aanmaken en in 2 volle lagen er op zetten. dan gladschuren met 1000 waterproof.. 1x voorpikken met kleur..2 x vol met kleur.. zelfde met blanke lak.

Gewoon opschuren met 320 en dan spuiten maar;)
Niet kaal, maar gewoon dat het dof is. Zo doen we het op het werk en het word perfect:) Maar het wordt dus wel met compressor etc. gedaan he.;)

Ik heb even een vraagje.

Ik heb een setje velgen van een speedfight WRC. Die zijn beschadigd en wil ik gaan opknappen. Coaten lijkt me het makkelijkste maar ook het duurste.
Nou zit ik te denken om het maar zelf te doen met een pot verf afbijt.
Alleen het lastige hoe krijg ik het goed schoon bij die moeilijk bereikbare plaatsen waar ik niet met me hand kan komen? Of weet iemand toevallig een goedkope coater in of rond zuid-limburg?

Daarnaast heb ik een blanke kappenset gekocht voor achter( van TNT). Die kappen zijn zwart en glad. Met welke korrel schuurpapier moet ik ermee beginnen te schuren? Want ben bang dat ik te grof begin en dus te diepe krassen maak.
En anders kost het ook een hoop geld dat ik allemaal setje schuurpapier moet gaan kopen. En het is ook zonder als het weer blijft liggen..

Coaten is helemaal niet duur hoor
ik heb voor mijn velgen 30 euro betaalt
ziet er super strak uit en is ong even duur als die klote spuitbussen

kijk even in de telefoongids of iets dergelijks dan vind je vast wel een coat adres

prijs zal max denk ik 2 tientjes kunnen verschillen.

Maar als iets word gestraald dan haalt dat toch ook een klein oppervlak weg?

En dus automatisch de iets minder diepe krassen?

ja maar je moet 't daarna zoiezo nog wel schuren... en echt stoeprandschade blijf je wel zien hoor.. alleen lakschade gaat helemaal er uit natuurlijk.

ja ok, maar hoe zou je zowiezo bijv. stoeprandschade weg kunnen werken? Je velg plamuren? :D

Met een dremel alles netjes vlak schuren. Zodat je er niets van ziet.

Zo had ik gigantische diepe krassen in mijn carter deksel. Was onderuit gedondert. Pedaaltje kwam daarna paar keer flink langs de deksel. Erg diepe krassen. Dremel er bij, bijwerken en netjes vlak maken. Vervolgens naar de coater en je zag er helemaal niet meer van.

ah idd das wel een goede,

toch me pa maar weer eens lief aankijken voor zon dremel, iedereen heeft het er over, zijn volgens mij echt handige machinetjes..

Ontopic: weekje terug kappen vers laten spuiten door autoschade bedrijf waar een bevriende spuiter werkt.

Lotus (mica?) cobalt blue

[ir]http://img116.imageshack.us/img116/6857/hpim6507iy0.jpg[/ir]

[ir]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D4DJJU3P.jpg[/ir]

[ir]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IYWWPDD8.jpg[/ir]

[ir]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XKI8VNRZ.jpg[/ir]

[ir]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-J76E6PTQ.jpg[/ir]

Last edited by a moderator:
velgen kan je gewoon plamuren hoor.. als je gaat dremelen heb je alleen maar kans op een velglek en kan je ook nog eens een soort inham krijgen omdat je vanalles wegslijpt... je moet daarna alleen niet weer een stoeprand raken want dan ligt het er weer af ja.

ow sander? Welke?

K heb er hier op me pc een stuk of 4 met dit kleurenschema.

Vind het kleurenschema zo het neste ;)

/care als er aan de andere kant van nederland er nog zo een rijd :')

ziet er wel erg mooi uit die area, blijft mijn favoriete scooter !

vandaag ook mijn kapjes weggebracht voor een spuitbeurt, ik zal het resultaat ook wel laten zien.

Back