Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

binnekap kan je 't best gewoon helemaal kaal schuren met maschine... en dan met de hand glad gaan maken.. dan is echt al dat relief weg en hoef je ook niet achterlijk veel primer te hebbe

ik heb zelf mijn z-kappen en underseat wit gespoten er zit wel veel werk ik schuren droog en waterproof ontvetten, kunstof hechter, primer, lak, en de blanke lak ik was blij toen het af was

Ik wil mijn brommer in 2 kleuren spuiten: metallic zwart en metallic zilver (paar strepen oid).
Nu wil ik graag weten of ik metallic wel kan afplakken (in verband met de mica deeltjes die je evt. weg zou trekken...), en als die niet kan: hoe kan ik het dan fixen?

het beste is je kappen dan niet TE fijn te schuren. doe bijvoorbeeld 180 schuren.. dan gronden.. dat met 800 waterproof opschuren en dan spuiten... Dan moet je gewoon ff bij je lokale spuiter een rolletje graphic tape (heeft nog een andere naam volges mij) halen voor een euro. Dat kan je buigen en alles..daar plak je je vormen mee af als de basiskleur er al op zit (zonder blanke lak!) Je moet wel die eerste laag zwart metallic een dag of 2, 3 laten uitharden om zo min mogelijk risico te nemen. dan plak je voorzichtig afplaktape over die rand smal tape met afplakpapier..dan 2 mooie lagen zilver er op.. na een minuut of 15 probeer je rustig dat tape er af te halen zonder de lak te raken... daarna alles in 1x in de blanke lak zetten... zie je ook weinig van dat hoogteverschil van de lagen.

succes

is het mogelijk een complete neos met binnenkappen te spuiten met drie kwart liter lak ? of heb ik zeker meer nodig, ook al spuiten ze erg dun ?

Hey

ik zou mun beta ark kappen graag door iemand laten spuiten met een beetje verstand van zaken, maar die niet al te duur is.

de kleur die ik zoek is een beetje Candy Apple Groen, met parelmoer en van dat glitterspul erdoorheen..

iemand die hier weet wat ik bedoel?? en mijn kappen ook eventueel zou kunnen spuiten? stuur me dan maar een PM alstublieft..

Groetjes

huckster -- als dat spuitklaar is haal je 't denk ik niet. ligt er ook maar net aan of het goed dekt..grijs dekt beter dan geel... maar als je het nog moet aanmaken haal je het makkelijk.. maar meestal heb je wel een liter nodig voor complete scooter

hallo
ik ben bezig met het spuiten van mijn binnen kappen, nu heb ik eerst 2 lagen plastic primer erop gespoten.
en daarna 2 spuitbussen filler maar ik zie nog altijd het relief van de binnenkappen.
Kan dat nu gladschuren of moet ik nog een spuitbus filler halen en doorspuiten totdat het helemaal eruit is??
alvast bedankt

Ik denk dat je die kunstof structuur bedoelt? Ik heb dit ook weleens gedaan:

1. Kappen schoongemaakt
2. 500 / 800 water geschuurt
3. In de plastic primer gezet
4. 4 tot 8 lagen grondlak erop gezet (met kompressor spuit) elke laag een paar uur laten drogen
5. Helemaal laten uitharden en toen geschuurt met 1000 water om de structuur eruit te krijgen

dus bij jou zat de structuur er ook nog in nadat je de spuitplamuur had gespoten?
ik heb nu namelijk al 2 spuitbussen erop zitten en zie nog altijd die structuur. maar ik ga dalijk als die droog is schuren mer korrel 1000, die heb ik hier nog liggen.

mensen.. het enige dat helpt is gewoon ff hard schuren... korrel 100 tot het ergste weg is..dan korrel 180.... dan ff een goede dikke primer aanmaken denk aan 1:5 ... 2 lagen dr op met kwartiertje dr tussen dan alles ff met 800 wet opschuren en hij is glad. ( 4 tot 8 lagen primer kan dr zomaar afspringen als je je kappen een paar keer buigt )

mensen.. het enige dat helpt is gewoon ff hard schuren... korrel 100 tot het ergste weg is..dan korrel 180.... dan ff een goede dikke primer aanmaken denk aan 1:5 ... 2 lagen dr op met kwartiertje dr tussen dan alles ff met 800 wet opschuren en hij is glad. ( 4 tot 8 lagen primer kan dr zomaar afspringen als je je kappen een paar keer buigt )

nu begrijp ik het niet meer :?
de zwarte plastic kan je niet schuren want dan gaat het rafelen.
ik heb eerst plastic primer gedaan voor de hechting, toen filler voor de structuur eruit te krijgen.
maar na 2 bussen filler is de structuur er nog altijd niet uit...

nu moet ik um dus gewoon helemaal glad schuren??

ja ik heb het zelf ook gedaan... gewoon eerst beunen met korrel 100... dan gaat het idd rafelen. dan doe je 240 en daarna 400 waterproof of zo. dan zijn ze echt wel glad.. dan hoef je maar 2 laagjes grondverf en het is goed glad...als je dat relief dr uit gaat spuiten heb je grote kans dat je lak er een keer af komt zetten omdat die grondlaag veel te dik is.

dus ik heb mijn kappen nu eigenlijk al verkloot :P
nja ik ga dalijk goed schuren tot die helemaal glad is en hopen dat het niet los komt.

je hebt niks verkloot, alles wat uit een spuitbus komt is gewoon rotzooi.

Grondverf moet dik zijn, wat uit zo'n spuitbus komt is gewoon regelrechte zooi.

Spuit grondverf is gewoon hard krijt zo dik, dan leg je 2 dikke lagen, 800 nat erover en je hebt gewoon een gladde kap.

Back