Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

moet je perse primeren en heb je speciale primer ofzo nodig voor die kap onder je buddy want dat is van dat zachte spul.en metallic spuiten van motip is dat goede kwaliteit en waar moet je dan op letten

ik heb spuitbussen van colorworks, is ook van motip, maar kost 6 euro per bus ipv 14 oid. en kwaliteit is best goed, gaat er niet af door benzine ofzo.

maar de blanke lak is minstens zo belangrijk bij metallic lakken.

hoelang wachten jullie met het spuiten van de blanke lak? ik spuit meestal blanke lak zodra de hoofdlak stofdroog is... maar weet niet of dat de bedoeling is?

ja nat op nat is het mooist... moet je alleen wel uitkijken dat je het goed laat uitharden..anders kan de laag er onder nog nat zijn als de bovenste droog aanvoelt.. en dan verschuif je zo een heel plakaat lak over je kap :P

Ik wacht 24h voor ik de Blanke lak aanbreng ?

(Met Motip spuitbus)

ik ben dan bang dat er veel stof op valt, en als je metallic lak eerst gaat afstoffen veeg je alle metallic er weer af :P

en primeren moet je altijd ja, beste is eerst kunststof primer voor die binnenkappen, dan gewone primer een paar goede lagen maar zorgen dat je geen druipers krijgt, en dan licht opschuren en de lak, dan ben je de meeste van die bobbeltjes ook kwijt van je binnenkap :)

hallo
ik ben carrossier van beroep en spuit men brommers enzo zelf
nu ben ik begonnen terug aan men booster ga hem in ♠2 kleuren doen
het spatbordje heb ik dus al gespoten
als je in twee kleuren gaat spuiten moet je bepalen wat uw hoofd kleur is en wat het tweede kleur in mijn geval is zwart het hoofd kleur en groen mijn tweede kleur
dus eerst spuit je uw tweede kleur blanke lak er op laat het een dagje drogen dat het goed droog is verschilt wel , dan schuur je het weer lichtjes dat het gewoon mat staat met een p1000 nat als dit gebeurt is plak je het trybal , lijnen ,rondjes wat je maar wil af zoals hier :
8016480181.jpg

de blauwe plakband is speciaal om ronde vromen enzo af te plakken
is van het merk 3M

dan is het stuk , kappen gereed om te spuiten dan spuit je je hoofdkleur
als de hoofd kleur droog is haal je de plakband er voorzichtig af dan zie
je de vorm die je afgeplakt hebt er al in nu dat de plakband er af is kan
je gaan vernissen
zoals hier :
8016480176.jpg

2lagen vernis is genoeg als dit goed is gedroogd mag je eens voelen over je
lijnen van het afgeplakt te hebben je zal ze bijna niet voelen ,
maar het kan nog beter zodanig dat je ze niet meer voelt je schuurt het gewoon nog
es met een p1000 dat het gewoon mat staat en vernist het opnieuw dan zal je zeker
niets van lijnen voelen hier foto als het op men brommer zit :

8016480188.jpg

als je nog vragen hebt ivm schuren spuiten vanalles plamuren pm me dan even
grtzz pimped

jep das de goeie manier. en over dat 24 uur wachten op je blanke lak is not done... gewoon 15 a 30 minuten tussen je laatste kleur en eerste blanke lak laag in.

droog op droog kan niet he :P nat op droog is tog meer kans op bobbelig effect omdat je zegmaar weer een nieuwe laag moet beginnen op iets hards.. als de onderlaag nog nat is kan het daar wat makkelijker op vloeien. alleen nat op droog spuiten bij de kleur op grond

het beste is gewoon nat in nat (kleur spuiten laten uitdampen en dan vernissen )
waarom? zou je nu kleur willen spuiten (laten uitharden) schuren en dan pas vernissen ?
das toch allemaal dubbelwerk
het beste resultaat is te bekomen nat in nat
en met spuitbus kan je ook nooit zo een goed resultaat krijgen dan met autolak, op mijn werk spuit ik met verf van lesonal en dupont

vernis hoeft maar 2 lagen
1 nevel laagje en 1 volle laag dan moet het goed zijn maar de volle laag ook nie te dik spuiten dat je geen lopers krijgt ;)

en nat in nat ook 1ste laag een beetje laten uitampen en dan tweede laag wel maken dat de eerste laag tamelijk droog is

ja zo is het ook bij lak van Akzo nobel, Glasurit en Standox .. 1e laagje vernis echt een neveltje zodat ie wat heeft om te hechten... dit doe je op je ongeveer 20-30 minuten oude kleurlaag... dan even minuutje of 7-10 wachten en gewoon goed dekkend spuiten. en na de laatste vernis laag alles goed nalopen of je geen stukken bent vergeten ..dit is namelijk zeer lelijk in het eindresultaat. maar zoals pimped al zegt.. met spuitbussen krijg je het niet eens half zo mooi als profesionele lakken

Door DSO slider en mij gespoten met compressor: TZR in grijs/geel. dit zijn nog half-tien-savonds-met-bouwlamp-telefoon-fotos, morgen komen er daglicht kwaliteit foto's

310405397.jpg

closeup
310405401.jpg

ziet er mooi gespoten uit al vind ik de kleuren niet zo mooi maar het gaat hier dan om het spuitwerk
zondag foto's van mijn scoot hoe hij is gespoten en staat in keulen :p

Back