Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

Wat is er mis mee om de velgen eerst te laten stralen en dan te spuiten?
De velgen worden zo fijn mogelijk gestraald. En dan kan ik ze eventueel nog wat fijner schuren met 400 schuurpapier en dan spuiten.
Die verf is niet zomaar witte verf uit een busje. Het is speciale lak dat voor velgen is. Is steviger en door UV kan het niet aangetast worden of verkleuren. En trouwens als je het netjes spuit lijkt het me zoiezo mooier dan coaten.

Sneldrogende velgenlak met een duurzame glans voor het behandelen van behandelde en onbehandelde stalen en lichtmetalen velgen en wieldoppen. De lak heeft een goede dekkracht, een uitstekende hechting en een goede oppervlaktehardheid. De lak is bestand tegen benzine, chemicaliën en weersinvloeden, lichtecht en UV-bestendig en is slijtvast en krasvast

Nou een van jullie weer...

Last edited:
Andersom

Beste Scooter-nerds<] ,

Sinds kort heb ik een peugeot buxy aangeschaft, maar het één en ander moet nog gebeuren. De blanke lak is dus een beetje aan het loslaten (vooral op de voorkap) en die wil ik dus graag verwijderen om het opnieuw aan te brengen. De lak die erop is gespoten heet primer plastic en met terpetine en amonia heb ik het al geprobeer maar geen succes.
Heeft iemand hier een goeie oplossing voor zonder dat de kleurlak er ook af gaat?

Groetjes,

je moet wat velletjes Waterproof schuurpapier korrel 1200 of 1500 halen bij je lokale spuiterij. Dan moet je die kappen waar het aan het bladderen is met dat schuurpapier goed glad schuren (maar zonder dat je door de kleur heen gaat!)

Als je dit hebt gedaan moet je de lak gaan polijsten (kan je mischien ook wel even bij een spuiterij in de buurt doen aangezien het nog geen 10 minuutjes werk is)... een andere optie is dat opnieuw blanke lak er op laten spuiten. Meestal word op scooters vanuit de fabriek MS-blanke lak gebruikt.

Je hebt dr alleen niet bar veel aan want om een kleur in te schatten moet je echt op een staaltje kijken ..van een computerscherm kan je nou niet echt bepaald kleuren bepalen.

ff snel vraagje tussendoor: hoeveel liter verf heb je ong nodig om een sr te spuiten, zonder binnenkappen? Heb ik aan 1 liter genoeg, tis mipa V.I.P verf.

Last edited:
weet iemand toevallig ook of er een site is waar je kleuren kan bestellen voor spuiten met je compressor? heb 5 pagina's bekeken maar zag niks staan, en het laat nogal langzaam, vandaar dat ik het zo maar ff doe, mischien staat het er dus al wel in..

en ik hoorde dat 2k verf goed was, is dit een merk of soortnaam, wat moet ik me daarbij voorstellen?

alvast bedankt! :)

Weet iemand misschien wat er allemaal benodigd is om kappen te spuiten en wel volgorde ik hem moet aanbrengen.

Kappen zijn geschuurd
Gepolyesterd en geplamuurd
ontvet.
Moet ik nog eerst spuitplamuur aanbrengen? of is dit niet nodig als de kappen al recht lopen en glad zijn?

Dus kan ik nu?

Plastic primer aanbrengen (doorzichtige zooi)
Laklaag
Vernis

Of moet ik eerst spuitplamuur
Primer
Lak
Vernis

Of Plastic primer
Spuitplamuur (is dit wel nodig?)
Lak
Vernis?

EDIT:
Denk wel dat ik het zo doe

Plastic primer (btw is het hecht primer)
Spuitplamuur (gewoon vrij dun aanbrengen lijkt me zat)
Lak
Vernis?

Last edited:
ik heb een vraagje over mijn velgen, als ik ze laat spuiten .
hoe zet ik de banden dan op de velg zonder ze te beschadigen?.
doen jullie dit machinaal net zo met autobanden> of voorzichtig met de hand!.

als ik blanke lak op me kap heb gezet blink het veel maar als het droog is niet hoe laat ik dat dan weer blinken? me pa dacht met turtle wax of meer blanke lak?

dat blijf je krijgen met spuitbussen, laat anders autolak in een spuitbus zetten, dan heb je daar geen last van...

ik zoek overigens een nieuwe spuitpistool hvlp (ivm compressor) iemand die een leuk site weet, heb al leuke pistool gevonden in belgie, maar heb toch 't liefst iets in nederland. en ik zoek ook nog een manometer/luchtdrukregelaar voor op de spuitpistool... ff kijken of ik in mijn huis en tuin setting betere resultaten kan behalen.. heb nu nog last van beetje sinashuid in me spuitwerken..

Spuitbussen zijn gewoon om een kleurtje te geven maar niet voor een proffesioneel resultaat. Zal nooit zo hard glimmen en zo krasvast en zo weersbestendig en zo oplosmiddelbestendig zijn als proffesionele lak.

en @ JhonnyP: Ik gebruik zelf een devilbiss GTi spuitpistool. Deze zijn echt super makkelijk schoon te maken en geven echt een top resultaat. Dat ding uit belgie heb ik ook nog..die roze.. maar die gebruik ik meer voor grondverf omdat die GTi toch een gladder resultaat geeft.
Als je ff googelt naar zo'n GTi dan vind je zo een internetshop die ze heeft.

Back