alles nieuw en nu wil hij niet starten

Status
Not open for further replies.

speedyfight 1

Well-Known Member
op mijn speedfight 1 lc heb ik een nieuwe kruk-as gemonteerd met lager , keeringen en alle pakkingen tot aan de cilinder toe.
nu wil hij voor geen meter starten.
zelfs bezine in de cilinder wil niet werken.
als ik mijn accu zo wat leeg heb gestart en ik demonteer mijn bougie zitten er een soort van druppeltjes rond om de bougie rand.
ook al een nieuwe bougie geprobeerd en daar het zelfde verhaal.
als ik start en mijn duim op het bougie gat hou
word deze er zeg maar af gedrukt door druk in de cilinder.
dus compressie is er naar mijn mening.
wat kan hier de oorzaak zijn?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

okee , zo als jij het nu beschrijft is het ander probleem. Ik dacht dat je scooter in eerste instantie niet meer wilde starten!

Blijkbaar heb je ook een uitlijnprobleem, zitten de lagers wel op de juiste plaats? Het lijkt alsof de boel onder spanning staat. Ik neem aan dat het big end voor montage wel goed ronddraaide. Is er bij of na montage ook niet per ongeluk wat vuil of metaaldeeltje in een lager gekomen? Is de kleine slag die de drijfstang in elke positie van de krukas kan maken is wel soepel? Stroefheid krukas lagers zonder ontsteking of andere zaken bekijken natuurlijk.
Uitlijnen is nodig om de lagers die op de krukas en in het blok geklemd zitten op de juiste positie uit te lijnen. De borgring is nodig om ervoor te zorgen dat ze er niet af kunnen vallen als een lager desondanks toch los gaat zitten door bv de hitte.
Demonteren van de afdichtringen is volgens mij niet mogelijk zonder ze toch te beschadigen. Met een of twee zelftappers trek je ze er zo uit.
 
Als antwoord op je vorige vraag: keeringen zitten in principe los, beetje olie op het midden en jij kunt rustig je krukas afstellen in het midden. Wel een moer op de schroefdraad doen he!
 
lagers zitten op de juiste plaats.
zitten tegen de kruk-as wang aan zo als het hoord.
er is geen troep in het blok gekomen bij montage.
alles is goed schoon gemaakt voor montage en werk omgeving was schoon.
drijfstang beweegt wel lekker soepel alleen het ronddraaien van de kruk-as gaat zwaar/moeilijk.
borgring?
wat voor borgring?
in een speedfight zit geen borgring naar mijn mening.

zonder demontage van de keeringen.
dit kan volgens mij geen kwaad.

ga een poging wagen om de kruk-as te centreren.
 
Last edited:
oke succes! Ben benieuwd of je probleem dan is opgelost.

Weet er iemand wat de oorzaak van mijn niet startende speedfight 1 LC is? zie mijn eerder post.???
 
mensen hij loopt weer!!!!!
ik heb al menig kruk-as vervangen van peugeot en nog nooit problemen gehad.
heb de kruk-as gecentreerd.
alles weer gemonteerd en hij liep gelijk.
de kruk-as draaide na een paar tikken links/rechts op de kruk-as geklijk een stuk beter.

@Quincy,

bedankt voor je hulp.
als jij niet dat van dat centreeren had gezegt had ik morgen weer mijn blok compleet gedemonteerd.
gelukkig hoef ik dat nu niet te doen.
heb trouwens gecentreerd met de keeringen er nog in.


@speedy,

check je ontsteking eens.
zit het spietje op de kruk-as nog wel goed aan de ontstekings zijde?
je cilinder eens goed nagekeken op eventuele warmloper?
gewoon alles nalopen op je scooter.
die moet lopen.
 
Bedankt Speedyfight 1! Jouw advies opgevolgd en goed naar de bevestiging van de spie gekeken.:!
Vandaag dus nogmaals kvs afgetapt en nu ook rotor verwijderd. Rotor leek dus op juiste positie te zitten maar spie was finaal doormidden gebroken waardoor de rotor tov krukas was verdraait. x|
Dit betekende dus ontsteking op verkeerd tijdstip.Moer zat blijkbaar niet vast genoeg om voldoende op de conus te klemmen. Nieuwe spie gemonteerd. Starten en lopen!
Bedankt! Kunnen we dit topic tevreden sluiten.:)
 
@speedy100,

dat is zeer mooi om te horen.
het spietje doormidden gebroken?
daar moet je toch wel wat voor doen om dat voor elkaar te krijgen lijkt mij.
maar okee je probleem is opgelost.

@ moderator , dit topic kan dicht.
dank u.
 
je kan dit zelf doen :p

thread tools en dan close nja dat wijst voor zich.

toch mooi dat de 1 de andere helpt en zo rare problemen opgelost worden ;) succes beide.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top