Scooter start niet, alles al geprobeerd

Liam05

Member
Ik heb een gy6 100cc 24mm carb. Deze scooter heeft met deze onderdelen gewerkt en gereden voor een tijdje totdat het winter werd, nu na de winter proberen te starten gaat erg moeizaam en met 100x kicken start hij 5seconden en valt hij uit. De elektrische start werkt ook op het vliegwiel en hoor het startgeluid maar komt niet aan.

Ik heb al geprobeerd: vonk controleren, compressie is er, carburateur helemaal gereinigd, benzinetoevoer goed en tank is vol.

Ik heb echt geen idee wat ik nog moet doen. Als ik kick gaat ook het display lichtje eventjes aan maar valt daarna weer uit, allemaal signalen over dingen die goed zitten maar starten doet hij eventjes en valt weer snel uit.

Elke tip is welkom en zou erg helpen, ik ben hier al maanden mee bezig en niks heeft gelukt?
 
Advertisement - register to remove this

oei je powerfilter staat te roken, dat lijkt mij inderdaad een backfire terug je carb in. Ik zou de boel toch even open trekken en alles controleren
Ben even bezig geweest met alles controleren en demonteren maar alles zit weet dicht nu, er lijkt niks mis te zijn met het hele cilinder gebeuren en de kleppen zijn opnieuw goed gesteld (lijken mij niet dat die lek zijn want dan zou ik een heel ander geluid horen met starten) ik heb ook een nieuwe malossi powerfilter erop nu, nieuwe choke gekocht die wel werkt en ben begonnen met kicken, de rook en rare geluiden die ik de vorige keren hoorde die zijn er nu niet meer dus dat is positief maar ik krijg hem nogsteeds niet gestart…
Post automatically merged:

heb je een foto? Klinkt als een backfire? Weet je zeker dat je timing met de kleppen goed hebt staan? Zuiger op zijn hoogste punt en ontsteking gelijk met de T op het nokje van het blok en de nokkenas met de 3 gaatjes zichtbaar?
btw, ja ik heb dit allemaal gecontroleerd
 
wordt de bougie nat met starten ? heb je een vonk ? Als dat in orde is , zou je de compressie eens kunnen meten , slaat hij ook niet aan op remmenreiniger
bougie wordt niet nat, ik heb wel vonk, ik zal wel de compressie meten maar dacht dat dat nodig was aangezien mijn cilinder etc nieuw zijn, ik zal met remmen reiniger wel eens proberen, waar is het beste om in te spuiten?
 
klein beetje in de lucht inlaat van de carb , heb je een vacuum gestuurde benz kraan , en loopt er wel benz in je carburateur
ja met mijn benz kraan is geen issue, er loopt zat benzine in de carb, want als ik die eraf haal dan lekt ie enorm
Post automatically merged:

klein beetje in de lucht inlaat van de carb , heb je een vacuum gestuurde benz kraan , en loopt er wel benz in je carburateur
ik heb met deze setup ook al een paar kilometer gereden een paar maanden terug en toen werkte te alles perfect, dus iets is gewoon gestopt met werken ik stilstand want ik heb verder niks veranderd, ik heb mijn benzine leeg gereden en ben toen terug naar huis gelopen, de dag erna getankt en daarna is hij niet meer soepel gestart
 
Update: Ik heb de scooter naar de monteur gebracht alleen voor inespectie dus was er maar 35euro aan kwijt. Blijkbaar past de PWK carb die ik heb niet op deze scooter waardoor hij erg slecht start of loopt, hij zegt dat de polini 24mm PWK niet past op 4takt scooters. Hij heeft een orginele gy6 18,5 erop gezet en de scooter werkte zonder problemen.
 
Back
Top