alles nieuw en nu wil hij niet starten

Status
Not open for further replies.

speedyfight 1

Well-Known Member
op mijn speedfight 1 lc heb ik een nieuwe kruk-as gemonteerd met lager , keeringen en alle pakkingen tot aan de cilinder toe.
nu wil hij voor geen meter starten.
zelfs bezine in de cilinder wil niet werken.
als ik mijn accu zo wat leeg heb gestart en ik demonteer mijn bougie zitten er een soort van druppeltjes rond om de bougie rand.
ook al een nieuwe bougie geprobeerd en daar het zelfde verhaal.
als ik start en mijn duim op het bougie gat hou
word deze er zeg maar af gedrukt door druk in de cilinder.
dus compressie is er naar mijn mening.
wat kan hier de oorzaak zijn?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf al heel vaak gehad dat nadat ik alles uit mekaar had het gewoon niet wou starten. Na de eerste keer een beetje deo in de carb te hebben gespoten loopt hij altijd na 1x kicken.
 
net een klein uurtje bezig geweest.
beide krukas keringen zijn in orde en lekken niet.
na de cilinder eens gedemonteerd te hebben heb ik iets vreemds geconstateerd.
er zit vocht in het blok en de uitlaat van de cilinder , welke op de uitlaat gemonteerd zit , en op de bougie kop/rand.
zou dit in de benzine zitten of zo?
heb het blok met een lucht pistool goed droog geblazen en de cilinder weer gemonteerd.
na weer diverse start pogingen bougie eens gedemonteerd.
en weer van die vreemde water druppeltjes op de rand van de bougie.
wat zou dit nu kunnen zijn?
ik vermoed vocht in de benzine of het blok ergens.
maar de vraag reist natuurlijk hoe is dit nu mogelijk?

@quincy,

ik heb beide benzine slangetjes die even dik zijn.
dus dat wat jij zegt kan ik niet toepassen.
 
zuig dan gewoon aan 1 :) en daarna aan de ander ;)

ruik even aan die druppels :+ lijkt me nog al logisch merk je gauw genoeg of het brandstof of kvs is ;)
 
ok wel eens gedacht aan de mengselverhouding?

misschien krijgt tie teveel lucht of te weinig.

en remreiniger is niet slecht voor je scooter. het is gewoon een ontbrandbare stof en laat zelfs geen residu achter dus.
 
Vocht in de benzine8P

Dat "vocht" lijkt me gewoon benzine of kvs, mits je carters niet vol water gestaan hebben zal het vocht er na 2x kicken al uit zijn. Sproeier niet gewoon te groot?

En voor de laatste keer: gebruik deo oid om te starten....
 
ik had de cilinder gisteren droog geblazen met het behulp van een compresor.
na alles weer gemonteerd te hebben weer een start poging.
deed hij het weer niet.
na demontage van de bougie
zaten er weer vreemde druppels op de rand van de kop van de bougie.
luchtschroef staat op 1,5 slag en dat is okee.
uitlaat gecheckt en daar zit niks in.
starten zonder uitlaat gaat ook niet.
heb niks veranderd als alleen een nieuwe krukas + lagers + pakkingen vervangen.
dus afstelling zou okee moeten zijn.
wat is hier nu aan de hand?
 
@spnk,

net geprobeerd met deo.
nada.
geen reactie.
bedenk mij net wat anders :
is het mogelijk de ontsteking verkeerd om te monteren?
dus het spoelen gedeelte bedoel ik dus?
vind het vreemd maar als ik de bougie er uit draai en in de bougie-dop steek en start vonkt hij gewoon.
 
spie zit gemonteerd.
massa ook naar mijn mening maar zal even gaan checken voor de zekerheid.

(je bedoelt de massa kabel welke in de kabelboom zit bij de stekker van de ontsteking naast de stekker waar de startmotor op zit aangesloten?)

maar als ik de massa niet heb gemonteerd
kan hij toch ook niet vonken buiten de cilinder of wel?
 
Last edited:
ik heb ook me krukas is moeten vervangen met de hele huseklus dus ook de lagers en de keringen.
alles had die daarna vonk benzine compressie maar starten nee hoor net als ik hier lees.
wat bleek de kering aan de kant van de vario zat niet goed waardoor die valse lucht als een gek trok.
nou weet ik niet of jij ook zoon prutser ben dat je het verkeert heb gemonteerd :P nou ik wel :P. er staat dat je het goed heb gemonteerd maar ik zou zegge kijk het nog een goed na.
je weet het maar nooooooit.
veel succes der mee.
 
afstelling veranderen?
waarom dat dan?
er is toch niks veranderd?
onderdeel is toch het zelfde als voorheen.
waarom zou er dan nu iets op nieuw afgesteld moeten worden?
heb al vaker een krukas vervangen en nooit wat op nieuw moeten afstellen.
 
net gecheckt :

-keringen= okee.
-ontsteking goed gemonteerd + spie = okee.
-cilinder + pakkingen = okee.
-lucht + benzine toevoer = okee.
-membraam = okee.


ben een beetje radeloos.
alles klopt en nog steeds niks.
om gek van te worden.


morgen eens proberen een andere ontsteking en/of bobine te monteren.
wie weet ligt het daar toch aan.
 
Heb je het zonder uitlaat geprobeerd (houd je hand aan de contact sleutel ivm tering herrie)? Het zou vergezocht eventueel zo kunnen zijn dat die verstopt zit. Das de enige wilde gok die ik nog kan doen hier
 
Last edited:
kan dat morgen nog eens proberen te starten zonder uitlaat.
geeft dat erg veel herrie dan?
zal dan ook gelijk de ontsteking ff verwisselen.
heb nog ergens op zolder eentje liggen.

nog iemand sugestie's????



naar mijn mening is het e ontsteking of de cilinder.
zal eens kijken of ik van beide nog wat heb liggen.
 
Last edited:
Een uitlaat gaat echt niet zomaar verstopt zitten hoor...
Zonder uitlaat starten wil vaak niet eens / heel moeilijk, dus dat hoef je eigenlijk niet eens te proberen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top